Polaren har bättre prestanda fast ändå inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Polaren har bättre prestanda fast ändå inte.

Hej alla klockare!

Jo min polare och jag har samma grafikkort: GTX 650 Ti

Han får 7.8 i prestandabetyg och jag får 7.1

Märkte att hans dator klarade av Guild Wars 2 bättre än min dator (Har bättre än han i allt annat)
Men ändå är hans grafikkort på något sett bättre?

Någon som vet vad det är för tok jag har råkat ut för?

Mvh

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av daLLEEE:

Hej alla klockare!

Jo min polare och jag har samma grafikkort: GTX 650 Ti

Han får 7.8 i prestandabetyg och jag får 7.1

Märkte att hans dator klarade av Guild Wars 2 bättre än min dator (Har bättre än han i allt annat)
Men ändå är hans grafikkort på något sett bättre?

Någon som vet vad det är för tok jag har råkat ut för?

Mvh

Vänta nu, prestanda betyg var? Windows?
Kör något riktigt test som typ 3dmark 11

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Han kanske har klockat sitt kort eller köpt en fabriksklockad version helt enkelt?

People look at me like I'm a little strange, when I go around talking to squirrels and rabbits and stuff.

Fostex TH-x00 | Fostex TH-x00 Ebony | Sennheiser HD650 | Grace Design M9xx

Speldator i7 6700k @ 4.5GHz | NH-D15S | STRIX GTX 1080 | ASUS Z170M PLUS | 950 PRO 512GB | TEMJIN TJ-08E | Vengance DDR4 16GB @ 2800MHz | RM550X Streaming/serverdator(ish) i7 3770k @ 4.6GHz | PH-TC14PE | STRIX GTX 980 Ti | ASUS P8Z77-V PRO | massa ssder och hdds | H440 EnVyUs Edition | Vengeance 16GB DDR3 @ 1600MHz | RM750X

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
Leeds
Registrerad
Aug 2011

Vad har ni för övrig hårdvara?

Om du ser ett regelbrott, anmäl inlägget, kommentera inte detta i tråden. Håller du inte med om mitt beslut? Anmäl mitt inlägg eller skicka ett meddelande till samtliga moderatorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av daLLEEE:

Du menar kanske 560Ti eller 660Ti. 650Ti finns inte att köpa nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Det finns bara 650m inte ti.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011

Skit i Windows Experience Index, märkligt att så många fortfarande anser att det är en testsvit att räkna med... Alla andra benchmarks är bättre än det skitprogrammet.

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Som många andra redan har skrivit, kolla inte i windows vem som har bäst grafikkort. Dra ner ett program som fraps eller liknande och kolla hur mycket FPS ni har i guildwars, har han mer så kan det vara allt från att det ligger skit i bakgrunden på den dator till att han har en överklockad modell och du inte har det.

Testa att köra ett testprogram som tex heaven benchmark från nVidias hemsida. Det är mycket lättare att kolla där än vad det är att kolla i Windows. Sen är det inte 650TI ni har eftersom att det inte finns. Sen att han har bättre prestanda i vissa spel kan ju vara att han har en bättre CPU? Guildwars är ju ganska CPU krävande? Finns mycket som kan vara fel, försök att skriva lite mer om din dator, det blir så mycket lättare att hjälpa dig då.

GTX 570SC SLI | ASUS P8Z77 - v | Intel Core I7 3770K | 8GB corsair dominator | 650watt Corsair | Corsair Obsidian 800D | QPad 5K | Qpad MK - 80 pro | Ljud: QH-1339 med ett Creative Soundblaster Z |
| MacBook Pro Retina 13 |
iPhone 6s plus | The New iPad |

| Ljud: QH-1339 med ett Creative Soundblaster Z |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Oj, Förlåt för den dåliga informationen!

Vi har jämfört FPS och han har sin skärm bredvid min och det är ganska stor skillnad. menade 560ti såklart (Han har bättre fps)

Nu sa han att han har fabriksklockad, trodde aldrig i hela mitt liv att det skulle ge han 30fps mer i spel så som Guild Wars 2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Du tror inte att hans skärm helt enkelt har lägre upplösning då?

People look at me like I'm a little strange, when I go around talking to squirrels and rabbits and stuff.

Fostex TH-x00 | Fostex TH-x00 Ebony | Sennheiser HD650 | Grace Design M9xx

Speldator i7 6700k @ 4.5GHz | NH-D15S | STRIX GTX 1080 | ASUS Z170M PLUS | 950 PRO 512GB | TEMJIN TJ-08E | Vengance DDR4 16GB @ 2800MHz | RM550X Streaming/serverdator(ish) i7 3770k @ 4.6GHz | PH-TC14PE | STRIX GTX 980 Ti | ASUS P8Z77-V PRO | massa ssder och hdds | H440 EnVyUs Edition | Vengeance 16GB DDR3 @ 1600MHz | RM750X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Lista alla övriga komponenter. Något säger mig att allt inte står rätt till.
Förutsatt att ni även har samma upplösning som ovan säger.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H
NAD T787 | B&W CM10S2, CMC2S2, DB1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Det känns som att din kompis antigen har en skärm med lägre upplösning eller att han använder nyare drivrutiner till sitt grafikkort, medan du sitter på riktigt gamla drivrutiner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Ninjaflipp:

Du tror inte att hans skärm helt enkelt har lägre upplösning då?

Kollat

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Subdubwise:

Det känns som att din kompis antigen har en skärm med lägre upplösning eller att han använder nyare drivrutiner till sitt grafikkort, medan du sitter på riktigt gamla drivrutiner.

Kollat det med!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Vi har båda 8GB ram samma minneshastighet
Har 4 kärnig i5a med 3.3ghz (Han har 4 kärnig 2.5ghz)
560 ti (Båda har det)
har en SSD som inte han har

Får mycket högre än han förutom på grafik där hans får 7.8 och jag får 7.1, resten är mina högre och jag vet själv att det är bättre grejer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av daLLEEE:

Oj, Förlåt för den dåliga informationen!

Vi har jämfört FPS och han har sin skärm bredvid min och det är ganska stor skillnad. menade 560ti såklart (Han har bättre fps)

Nu sa han att han har fabriksklockad, trodde aldrig i hela mitt liv att det skulle ge han 30fps mer i spel så som Guild Wars 2.

Vänta nu, 30 fps mer? Du har inte på automatisk 2 på Vertical sync? Eller Vertical sync överhuvudtaget för den delen..

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

vad är hans komponenter för några då hans kanske inte överhettas medans dina komponenter gör det ?

och hur varma blir dina delar när du belastar dem? kika upp det med hwmonitor och posta sedan tillbaka efter att du nått en maxtemp efter 10 minuter ungefär..

och har han T ex en 2600k eller annan cpu från intel med 6 kärnor eller mer så är det ganska uppenbart att den presterar bättre i guildwars 2 än vad T ex 3570K gör om man nu inte klockar upp den såklart och har han även mkt ram
T ex 8 gb så ligger han också lite ovanför din dator om du har lägre än honom och har en massa program uppe samtidigt det kan också sänka fps'en.

jisses vad tid det tar för mig o skriva heh började skriva 23:12.

kika upp grafikinställningarna som de andra sagt både i nvidias kontrollpanel och i spelets inställningar

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av daLLEEE:

Vi har båda 8GB ram samma minneshastighet
Har 4 kärnig i5a med 3.3ghz (Han har 4 kärnig 2.5ghz)
560 ti (Båda har det)
har en SSD som inte han har

Får mycket högre än han förutom på grafik där hans får 7.8 och jag får 7.1, resten är mina högre och jag vet själv att det är bättre grejer

Som ovanstående skrev, kolla i nvidias kontrollpanel efter vsync eller liknande(gissar att ni redan kollat i spelet)

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Mar 2012

Lånar för en bump, bästa sidan att kolla prestandan i sin burk?

"citera så ja snabt kan kolla svar"

MSI GT60: i7 3610QM, Nvidia Geforce GTX 670M, 8GB Ram, 750 GB HDD

CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Inget där heller, är en gammal cs-korp så det borde man ju ha koll på tycker man!

Uppskattar väldigt mycket att folk försöker hjälpa till

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av jesperlowendahl:

Lånar för en bump, bästa sidan att kolla prestandan i sin burk?

"citera så ja snabt kan kolla svar"

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx för att kolla om din dator klarar vissa spel.

http://www.3dmark.com/ poängbaserat test som visar hur bra dator du har.

Acta Non Verba - Stercus accidit sine mora
Citera för svar
Flickr
http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Okej detta är ganska sjukt men när jag startade vsync (Fråga mig inte varför) så fick jag lika mycket FPS som polaren o.O

Antar att denna mystiska resa är över, tack så himla mycket för alla förslag allihopa!

Mvh!

Tråden kan låsas.