Problem att uppdatera/installera appar i Store

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2011

Problem att uppdatera/installera appar i Store

Hej!

Åker på följande fel när jag försöker att uppdatera, eller installera applikationer genom Store i Windows 8: https://dl.dropbox.com/u/28202679/Win8Fel.png

Försökt Googla på problemet, men det verkar otroligt oklart just vad det är som orsakar detta. Någon annan som stött på det och löst det som kan puffa mig i rätt riktning?

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg!

http://www.robertroos.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2002

Använder du Avast (antivirusprogram)? Enligt Google ska du i så fall slå av sandboxing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2001

Testa att avinstallera ditt antivirus, bitdefender gjorde t ex att live tiles inte fungerade. Se även till att systemklockan går rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2011

Tack för tipsen, hann tyvärr inte testa om något av dem hade löst mitt problem - valde att formatera om istället och det löste problemet.

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg!

http://www.robertroos.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av RobertRoos:

Tack för tipsen, hann tyvärr inte testa om något av dem hade löst mitt problem - valde att formatera om istället och det löste problemet.

Killen med tålamod

Har du gjort något annorlunda mot före ominstallation? (liknande de tipsen du fick? frågar för att eventuellt hjälpa andra som inte vill formatera:) )

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Pellepelikan:

Killen med tålamod

Har du gjort något annorlunda mot före ominstallation? (liknande de tipsen du fick? frågar för att eventuellt hjälpa andra som inte vill formatera:) )

Haha, det är jag det.

Nej inget annorlunda alls, det verkar ha uppstått helt utan anledning och med tanke på att så lite information finns kring problemet kan jag personligen bara uppmana folk som stöter på liknande problem och inte vill formatera om - att köra en "refresh" av Windows 8 istället.

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg!

http://www.robertroos.se

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Apr 2009

Har också sökt: https://www.google.se/search?q=Error+0x80073cf9+in+Windows+St... och provat olika lösningar hela dagen. Kan nog med säkerhet påstå att något är galet med Modern UI och deras store. Microsoft själva är inte säkra på felet och visst kan man babbla om alla dess datorkonfigurationer men är Modern UI så känsligt borde det kanske skrotas helt.

Tyvärr är et nog så att med Windows 8 och deras Appstore i Modern UI är en så trasig produkt att man får följa sista rådet här: http://thelordofcomputer.blogspot.se/2013/11/fix-error-code-0...