Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dorotea
Registrerad
Jul 2009

560 laggigt i CS:GO

Jag har en polare som har ett Zotac GTX560 Ti och när han ska spela CS:GO så laggar det som tusan för honom, datorn är inte äldre än 4 månader så vi har uteslutit att det har fastnat en massa damm i kortet eller så, han har också uppdaterat drivisarna osv. Det är också ganska varmt i idle-läge, då han inte spelar alltså. Han kan spela BF på High/Ultra utan problem. Tack på förhand!

Processor: Intel I7 6700k kyld av Fractal Design Celsius S24 | Moderkort: MSI H170A Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2400Mhz | Grafikkort: Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming | Chassi: Corsair Obsidian 750 D High Airflow | PSU: Cooler Master V750 | Hdd: Samsung SSD 500GB & 64GB & Western Digital Caviar Blue 500GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2011

Använder han beta drivare eller de stabila?
Det borde kommit en patch som fixar CS:GO annars

| i7 4770k | Asus Z87-i PRO | Corsair 16GB | 2x Samsung 840 250GB | MSI GTX 780 Twin Frozr | Fractal Design Node 304 | Fractal Design Edison M 650W | Samsung U28D590D | Schiit Magni+Modi | Sennheiser HD800 | HHKB + Hypersphere Rings |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2008

Kör själv på 560ti, funkar fint för mej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Beta drivrutinerna till grafik kortet har optimistringar till CS:GO har jag hört!

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)