Permalänk
Medlem

i7 3770k 3.5Ghz (ivy bridge) och H100

Tjenare
Jo jag håller på att välja delar till min nya dator och jag har nu valt en i7 3770k 3.5 Ghz ivy bridge, och nu funderar jag på kylningen, är H100 en bra kylare?
Om det är nån som har/haft en i7 3770k och en H100 vad fick ni för temp ect?
Och nu till den sista frågan, hur ska jag placera den, så den suger in luft i burken eller blåser ut?? Jag har valt chassit: Fractal Design Arc Svart.
Har gjort en liten paint skiss som visar ungefär som jag tänker när det kommer till fläktar i min framtida dator http://imgur.com/Q4d7d

Jag uppskattar också ifall ni har egna ideér om hur jag ska placera mina fläktar osv ^^

Visa signatur

Hejhoppsan

Permalänk
Medlem

H100 är en väldigt kompetent kylare, men blir ännu mycket bättre om du byter fläktar till den.
På ett Arc fäster du den i toppen så att den blåser ut. Din skiss ser mycket bra ut!

Permalänk

Hej!
jag sitter på en H100 samt en i7-920 som är klockad till 4,0Ghz (original 2,67) den håller temperaturerna rejält i shack
kommer ej ihåg maxtemp under stresstest men i bf3 när den jobbar runt 60-80% så går den in strax under 60grader, tror inte att det blir så mycket varmare än så

har samma chassi och mina fläktar sitter på samma vis förutom H100:n dessa fläktar drar in luft istället, sen har jag även en 120mm till höger om H100-radiatorn i taket som drar in luft samt en i chassisidan som och drar ut luft

vet ej om det är optimalt men det funkar bra för mig än så länge

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quinz:

Tjenare
Jo jag håller på att välja delar till min nya dator och jag har nu valt en i7 3770k 3.5 Ghz ivy bridge, och nu funderar jag på kylningen, är H100 en bra kylare?
Om det är nån som har/haft en i7 3770k och en H100 vad fick ni för temp ect?
Och nu till den sista frågan, hur ska jag placera den, så den suger in luft i burken eller blåser ut?? Jag har valt chassit: Fractal Design Arc Svart.
Har gjort en liten paint skiss som visar ungefär som jag tänker när det kommer till fläktar i min framtida dator http://imgur.com/Q4d7d

Jag uppskattar också ifall ni har egna ideér om hur jag ska placera mina fläktar osv ^^

Har hört att många H100 ger massor med ljud ifrån sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Har hört att många H100 ger massor med ljud ifrån sig

Och att fläktkontrollern på pumpen inte alltid fungerar, detta var dock en äldre batch som rullade ut men kan fortfarande ligga kvar i hyllorna i vissa butiker.
Vill man få bättre kylning än H100 men ändå ha en H-serie så kan man köpa sig en vanlig H60 och sedan en lös reservoir. 6mm slang finns på t.ex Hornbach för 9kr/metern, och sedan kan man använda typ batterivatten från en mack för några kronor.
Då har man en "Corsair" vattenkylning som tar mindre plats men ändå utklassar en H100
Använder man samma trick på en H100 så blir ju självklart H100 överlägsen hehe

Visa signatur

Star Citizen ❤