Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

AMD FX 8120 vs INTEL CORE i5

Tjenna.

Nu är det så här att jag har alltid kört amd i stort sett och sitter nu på en amd fx 8120 processor med 8 kärnor.
Har blivit mer och mer intresserad av att byta till en I5a och då är min fråga till er på swec.. Är det värt det?

Vilken av dessa processorer är bättre egentligen? Nu vill jag inte veta vilken som går att överklocka bäst..
Utan helt enkelt bara vilken av dessa processorer rekommenderar ni? Ska jag behålla amd'n eller gå på intel?

Mvh / Jimmy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2011

Det är inte värt att byta från 8120 till 2550k, prestandaskillnaden är så liten.
Spara pengarna till nästa generations processorer istället

| i7 4770k | Asus Z87-i PRO | Corsair 16GB | 2x Samsung 840 250GB | MSI GTX 780 Twin Frozr | Fractal Design Node 304 | Fractal Design Edison M 650W | Samsung U28D590D | Schiit Magni+Modi | Sennheiser HD800 | HHKB + Hypersphere Rings |

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Crank420:

Tjenna.

Nu är det så här att jag har alltid kört amd i stort sett och sitter nu på en amd fx 8120 processor med 8 kärnor.
Har blivit mer och mer intresserad av att byta till en I5a och då är min fråga till er på swec.. Är det värt det?

Vilken av dessa processorer är bättre egentligen? Nu vill jag inte veta vilken som går att överklocka bäst..
Utan helt enkelt bara vilken av dessa processorer rekommenderar ni? Ska jag behålla amd'n eller gå på intel?

Mvh / Jimmy

Oklockat presterar i5 för det mesta bättre, men det är absolut inte värt pengarna och besväret att byta.

AMD FX-8350 | KINGSTON 32GB ECC arbetsminne | Asus Sabertooth 990FX R2 | Radeon R9 290 | Seagate 2TB 3,5 " SSHD | Cooler Master V700 | Noctua NH-U12P SE2 | Dell U2410 | Corsair 600T Graphite vit | Windows 10 64bit |
Ett standardknep om hårdvaran krånglar, är att gå in i BIOS och ladda defaultinställningarna, på så sätt konfigureras BIOS mot din hårdvara.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

du klarar dig fint på din prolle, köp något annat skoj istället om det kliar i fingrarna ;D

Chassi: Fractal Design Arc, PSU: Corsair TX V2 650W
MOBO: ASUS P8Z68-V LX, CPU: Intel® Core i5-2500K, GPU: Gainward GeForce GTX 680 2GB Phantom
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB, SSD Samsung 830 256Gb 2,5"
Ljudkort Asus xonar essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Tack för alla svar

Skickades från m.sweclockers.com