Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mariestad
Registrerad
Dec 2011

Vill ha mera VOLT!

Tjenna sweclockers!
Nu är det såhär att jag gav mig in på att överklocka min bulldozer(8120) med mitt msi 990fxa-gd80 moderkort.
ganska snabbt insåg jag att jag inte kunde höja cpu voltage till mer än 1.4 finns liksom inte mer att välja, vilket inte räcker speciellt långt.

någon som har några tips på hur jag kan lösa detta???
btw så har jag testat att uppdatera bios till senaste versionen utan resultat...

Blir väldigt tacksam för svar!! tack på förhand!
mvh kostfibrer

PC1: AMD fx8120@4,9ghz | msi 990FXA GD80 | Corsair Vengence LP 8gb | XFX 7950 dual-fan black edition | 128gb Crucial m4ssd, 1.5tb WD-black | corsair TX750w | Phanteks TC-14PE vit |FractalDesignR4 white window |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av kostfibrer:

Tjenna sweclockers!
Nu är det såhär att jag gav mig in på att överklocka min bulldozer(8120) med mitt msi 990fxa-gd80 moderkort.
ganska snabbt insåg jag att jag inte kunde höja cpu voltage till mer än 1.4 finns liksom inte mer att välja, vilket inte räcker speciellt långt.

någon som har några tips på hur jag kan lösa detta???
btw så har jag testat att uppdatera bios till senaste versionen utan resultat...

Blir väldigt tacksam för svar!! tack på förhand!
mvh kostfibrer

Leta runt i BIOS kan finnas något separat upplåsning för att man inte ska grilla den av misstag. Såg ingen manuell switch/jumper på moderkortet, så den borde finnas i BIOS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mariestad
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Racka:

Leta runt i BIOS kan finnas något separat upplåsning för att man inte ska grilla den av misstag. Såg ingen manuell switch/jumper på moderkortet, så den borde finnas i BIOS.

har kollat igenom hela bios men hittar ingenting....

PC1: AMD fx8120@4,9ghz | msi 990FXA GD80 | Corsair Vengence LP 8gb | XFX 7950 dual-fan black edition | 128gb Crucial m4ssd, 1.5tb WD-black | corsair TX750w | Phanteks TC-14PE vit |FractalDesignR4 white window |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avdala
Registrerad
Okt 2009

Kanske inte går med just det moderkortet då?

Edit: Kanske går att uppdatera bios?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Whimsyshire
Registrerad
Nov 2011

Den korrekta termen är spänning. Inte volt.

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2003

Om man tittar på MSI's sida om det moderkortet så finns det en BIOS uppgradering (version 11.10) som har något som kallas för "- Enhance OC performance." Kan vara läge att kolla om du har den eller senare i ditt fall, hittar dock inte exakt vad som förändras men det kan vara värt att ta en titt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av mr_svahn:

Den korrekta termen är spänning. Inte volt.

spänning mäts i enheten volt så det är lika relevant.