Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Enkelt.

Det går inte

Dold text

Känns lite konstigt att det inte skulle gå? Dom måste ju finnas på minnes kortet. Developer acess då?
Jag har nämligen glömt lösenordet till en app med foton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Känns lite konstigt att det inte skulle gå? Dom måste ju finnas på minnes kortet. Developer acess då?
Jag har nämligen glömt lösenordet till en app med foton.

Nej, att låsa upp telefonen med ett utvecklarkonto kommer inte heller hjälpa.

Om nu itne detta kanske kan funka:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/...

Men tror inte det kommer att funka eftersom du inte utvecklat appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nej, att låsa upp telefonen med ett utvecklarkonto kommer inte heller hjälpa.

Om nu itne detta kanske kan funka:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windowsphone/develop/...

Men tror inte det kommer att funka eftersom du inte utvecklat appen.

Vad är det för skit? Värre än Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Vad är det för skit? Värre än Apple.

Samtidigt, om det var möjligt att gå runt; vad skulle ett lösenord på appen vara bra för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Samtidigt, om det var möjligt att gå runt; vad skulle ett lösenord på appen vara bra för?

Hade den för att folk som håller på å fipplar med ens telefon inte ska komma åt privata bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satane:

Hade den för att folk som håller på å fipplar med ens telefon inte ska komma åt privata bilder.

Kanske hade vart enklare om vi fick ta del av vad appen heter.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Kanske hade vart enklare om vi fick ta del av vad appen heter.

Sorry, Secret's Photo.

Håller på å fipplar med recovery program. Värt en chans.

Permalänk
Medlem

Update

Inget program verkar ens hitta telefonen. Bara mina lokala hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

vad är det?

har Sony patent på blinkande diod vid sms/missade samtal? Hade ju varit kanon om Windows loggan fade in och ut om något sådant har hänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hallå!

har surfat runt i "store" ett tag nu utan att lyckas något direkt bra.
Jag letar efter en app som kan spela upp filmer/musik från min nas, vet ni någon app som besitter detta?
Vore ju underbart att slippa lägga över filmer och musik och bara kunde "streama" det från datorn/NASen.

MVH
Rickard

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hallå!

har surfat runt i "store" ett tag nu utan att lyckas något direkt bra.
Jag letar efter en app som kan spela upp filmer/musik från min nas, vet ni någon app som besitter detta?
Vore ju underbart att slippa lägga över filmer och musik och bara kunde "streama" det från datorn/NASen.

MVH
Rickard

Synology har ju egna appar, sitter du på något annat kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

kan ni ladda upp videoklipp i facebook via explorer eller via fb-appen till ett annat konto än ert eget till ex ett fanpage eller någon väns vägg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hallå!

har surfat runt i "store" ett tag nu utan att lyckas något direkt bra.
Jag letar efter en app som kan spela upp filmer/musik från min nas, vet ni någon app som besitter detta?
Vore ju underbart att slippa lägga över filmer och musik och bara kunde "streama" det från datorn/NASen.

MVH
Rickard

Plex!

http://www.plexapp.com/

http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/plex/5bfafc1b-c9f...

Permalänk
Medlem

Bytte precis upp mig från en lumia 800 till en 920. Vad finns det för måsteha-appar till WP8?

Permalänk
Skrivet av kelloxz:

Bytte precis upp mig från en lumia 800 till en 920. Vad finns det för måsteha-appar till WP8?

Min topp 5:

-Amazing Weather HD: snyggaste och bästa väderappen
-SurfCube: snygg & kul browser med lite extrafiness
-Chronos Calender: klockren och tydlig kalender med veckovy & en massa funktioner (saknar dock vissa synkningsalternativ)
-Windowsphone News: för den som vill hålla sig uppdaterad med det senaste
-Metrotube: kanske den bästa Youtubeappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelloxz:

Bytte precis upp mig från en lumia 800 till en 920. Vad finns det för måsteha-appar till WP8?

Jag fyller i lite också..

Nokias foto appar
Skapa ringsignal app av Nokia
Gmaps med street view
Nextgen reader (Rss reader, laddar upp prenumerationer blixtsnabbt)
Trivia buff (med Live tile, läser den dagligen, grym app)
Adobe reader
Speed test
Musictube, laddar ner bara ljudfilen från youtube och du kan använda del av den som ringsignal
Instance( om du vill ha Instagram)
Bank ID
Svt Play eller Public service play

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Min topp 5:

-Amazing Weather HD: snyggaste och bästa väderappen
-SurfCube: snygg & kul browser med lite extrafiness
-Chronos Calender: klockren och tydlig kalender med veckovy & en massa funktioner (saknar dock vissa synkningsalternativ)
-Windowsphone News: för den som vill hålla sig uppdaterad med det senaste
-Metrotube: kanske den bästa Youtubeappen

Rekommenderar Simple Calendar! Riktigt enkel och bra kalender med sync till din outlook!

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Rekommenderar Simple Calendar! Riktigt enkel och bra kalender med sync till din outlook!

Har kikat på den lite och den ser trevlig ut. Däremot gillar jag Chronos just för utseendet, trots att den inte är 'Metro'. Veckovyn passar mina behov bäst och att den ser ut som en vanlig kalender gör att den är lätt att skrolla utan att man förlorar uppfattningen om var man ligger tidsmässigt, vilket man lätt gör i den inbyggda kalendern. Enda jag saknar är sync till Facebook-kalendern. Har Simple Calender det?

Permalänk
Medlem

Detta kanske vore något, dock har den fått lite halvdåliga omdömen nu på slutet...

Sen vore det ju skönt om det inte behövdes en applikation på datorn, d.v.s. som det funkar på android telefoner att allt man delar på nätverket går att hämta/lyssna/kolla på. men det kanske kommer update senare som fixar detta

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Detta kanske vore något, dock har den fått lite halvdåliga omdömen nu på slutet...

Sen vore det ju skönt om det inte behövdes en applikation på datorn, d.v.s. som det funkar på android telefoner att allt man delar på nätverket går att hämta/lyssna/kolla på. men det kanske kommer update senare som fixar detta

Så fungerar det om du har en Synology NAS och använder deras appar.

Vad är det för NAS du har?

Permalänk
Medlem

Homemade så egentligen är det ju datorer

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Homemade så egentligen är det ju datorer

Isåfall är det ju bara att installera Plex Media Server på den. För DLNA behöver man alltid en serverprogramvara som streamar musiken/filmerna.

Annars behöver du hitta en mediaspelare till Windows Phone som kan spela upp media från ett SMB-share.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Isåfall är det ju bara att installera Plex Media Server på den. Du behöver alltid en serverprogramvara som streamar musiken/filmerna till din mobil.

Fast på min Samsung galaxy 2 10.1 surfplatta så startar jag bara mediaspelaren så hittar den allt jag har delat ut på nätverket, inga krångligheter utan bara dela and play så att säga.
Borde det inte fungera på liknande sätt i wp8 ?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Fast på min Samsung galaxy 2 10.1 surfplatta så startar jag bara mediaspelaren så hittar den allt jag har delat ut på nätverket, inga krångligheter utan bara dela and play så att säga.
Borde det inte fungera på liknande sätt i wp8 ?

Jo, precis som jag skrev ovan så behöver du en mediaspelare till Windows Phone som kan spela upp media från ett SMB-share. Har ingen aning om det finns någon sådan dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Jo, precis som jag skrev ovan så behöver du en mediaspelare till Windows Phone som kan spela upp media från ett SMB-share. Har ingen aning om det finns någon sådan dock.

Haha missade att du skrev det!

Njae jag har sökt runt utan någon direkt framgång, vore ju som sagt magiskt om det fanns en.
Tycker rent allmänt att det är skönare att ha det så, än att hålla på med extra program på datorn som ska hantera det hela.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Har kikat på den lite och den ser trevlig ut. Däremot gillar jag Chronos just för utseendet, trots att den inte är 'Metro'. Veckovyn passar mina behov bäst och att den ser ut som en vanlig kalender gör att den är lätt att skrolla utan att man förlorar uppfattningen om var man ligger tidsmässigt, vilket man lätt gör i den inbyggda kalendern. Enda jag saknar är sync till Facebook-kalendern. Har Simple Calender det?

nej det har den tyvärr inte vad jag vet! Vet inte heller någon annan kalender app som har det..

Permalänk

Så, nu har min flickvän också skaffat en Lumia 920! Nu kan vi börja chatta och dela inköpslistor och annat trams på 'Sällskapsrum'.

Permalänk
Skrivet av concorde11:

nej det har den tyvärr inte vad jag vet! Vet inte heller någon annan kalender app som har det..

Mm, det är min uppfattning också efter att jag kollat runt lite. Däremot har det ju läckt ut lite uppgifter om att den inbyggda kalendern ska få sig en rejäl ansiktslyftning i och med nästa uppdatering. Väntar med spänning på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

wp8+PureView=win

Tror jag iaf, dom kan nog få sig en rejäl bit av kakan bara dom lyckas med marknadsföringen

Utan tvekan. Inte bara för Nokia, utan även för WP - som kommer att uppmärksammas mera i o m Pureview/EOS.

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Mm, det är min uppfattning också efter att jag kollat runt lite. Däremot har det ju läckt ut lite uppgifter om att den inbyggda kalendern ska få sig en rejäl ansiktslyftning i och med nästa uppdatering. Väntar med spänning på det.

Ja det har man ju läst! Hoppas det verkligen för jag behövde inte byta ut min kalender app på min Iphone innan!
WP har ju fått mycket kritik för sin kalender så det skulle vara väldigt konstigt om man inte förbättrade den tycker man ju!