Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

laddade full batteri kl 14
åkte tåg och lyssnade mest med låst telefon på en 20 min youtube video.
sen ringde jag 2 samtal på ca 4 min.
vid 17 använde jag kartan i ca 15 min.
vid 19 surfade jag i ca 25 min.

kl 19:25 sa telefonen "Hej Då"....

Permalänk
Skrivet av Alexis_A:

laddade full batteri kl 14
åkte tåg och lyssnade mest med låst telefon på en 20 min youtube video.
sen ringde jag 2 samtal på ca 4 min.
vid 17 använde jag kartan i ca 15 min.
vid 19 surfade jag i ca 25 min.

kl 19:25 sa telefonen "Hej Då"....

Wow kan din L920 prata!! Imponerande

Permalänk
Medlem

Min telefon hoppar ofta från 20-30% till 75-85% efter en omstart på kvällen ifall jag laddat den på morgonen. Klarar mig utan problem 2 dygn med några timmars Spotify per dag. Brukar ha ca 30-40% kvar efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexis_A:

laddade full batteri kl 14
åkte tåg och lyssnade mest med låst telefon på en 20 min youtube video.
sen ringde jag 2 samtal på ca 4 min.
vid 17 använde jag kartan i ca 15 min.
vid 19 surfade jag i ca 25 min.

kl 19:25 sa telefonen "Hej Då"....

Så är min lumia oxo! hoppas uppdateringen som kommer kanske kan fixa så det blir bättre,lirar jag youtube (metrotube) så blir min jäkligt varm! kan inte vara normalt att processorn jobbar så hårt!fick 4G där jag bor nu för några veckor sen och tycker det suger mer än 3G oxo! nått stämmer inte...

edit* en fråga vad har ni på i bakgrundsaktiviteter? jag har bara Facebook (betan) och weatherpro,sen är allt avstängt i system utom position som är på!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Någon mer än mig som fortfarande har problem att mobilen startar om sig helt random?? Händer flera gånger per dag.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Någon mer än mig som fortfarande har problem att mobilen startar om sig helt random?? Händer flera gånger per dag.

Det där kan inte vara bra, min har vad jag vet aldrig "random startat om sig" lämna in den?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har haft dålig täckning den senaste tiden? Får inte mer än 3 pluppar... Oftast 2. Det med att batteriet laddas ur snabbt någon dag verkar hända då och då. Hände mig i söndags. Var hemma hela dagen och använde knappt mobilen. Den dog på 6 timmar. Normalt så klarar den av att vara igång iaf i 2 dagar utan laddning. Då lyssnar jag på musik och spelar också. Var 20 timmar sedan jag laddade mobilen och har 57% kvar. Har lyssnat på musik i kanske 3-4 timmar och spelat ungefär 30 min. Haft WIFI på hela tiden också och surfat lte.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

hur e hela j*vla h-vete fick du den att räcka 3 dagar utan laddning

Samma haft min i 2 dagar och 14 timmar nu

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Samma haft min i 2 dagar och 14 timmar nu

Min räcker knappt 24 timmar med slösurf på tuben och några sms om dagen...Har visserligen stängt av sparfunktionen.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mithras:

Min räcker knappt 24 timmar med slösurf på tuben och några sms om dagen...Har visserligen stängt av sparfunktionen.

Jag har tweakt sönder och tagit bort allt som kan dra ström och ofc har jag på sparfunktionen.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag har tweakt sönder och tagit bort allt som kan dra ström och ofc har jag på sparfunktionen.

Att stänga av livetiles sparar ju visserligen väldigt mycket ström, men det är ingen kul utan dem och deras live update

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Att stänga av livetiles sparar ju visserligen väldigt mycket ström, men det är ingen kul utan dem och deras live update

Precis, en del av WP8 är ju livetitels

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nVIDIA:

Precis, en del av WP8 är ju livetitels

Har stängt av allt sånt.
När jag vill kolla på saker tex facebook eller mail eller något så kollar jag själv, hatar när det poppar till i telefonen, då får man ringa mig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har stängt av allt sånt.
När jag vill kolla på saker tex facebook eller mail eller något så kollar jag själv, hatar när det poppar till i telefonen, då får man ringa mig.

Mail kan man stänga av manuellt, Hur är det med appar som man "vill" ha livetitel PÅ tex väderappar ?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av nVIDIA:

Mail kan man stänga av manuellt, Hur är det med appar som man "vill" ha livetitel PÅ tex väderappar ?

vet inte använder inga appar som kan ge mig pop upp / livetitle

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Någon mer än mig som fortfarande har problem att mobilen startar om sig helt random?? Händer flera gånger per dag.

Jag hade det problemet, bland annat. Nokia har godkänt att min telefon ska bytas ut, men har inte fått den ännu.

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk
Medlem

Finns det någon inställning för"autofill" alltså om man börjar skriva ett telefonnummer så kommer det upp förslag från kontaktlistan? Vill minnas att min gamla Samsung hade detta och jag tyckte det var bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Fick nog av min Lumia 800 då jag tappat den och förstört proximity-sensorn så fick bli en vit 920.

Finns det något lätt sätt att få över sms-konversationer till WP8?

Edit: Tydligen så ska Nokia's transfer my data fungera. Testar när jag får den.

Permalänk
Medlem

Hej!

Behöver lite hjälp med en nokia lumia 920, det är så att den inte kan boota windows phone utan telefonen visar endast en nokia logga och sedan startar den om varpå nokia loggan dyker upp och sedan omstart igen, detta fortsätter tills batteriet är helt tomt.

Problemet är nästan likadant som med denna telefon med skillnaden att jag inte ens får någon blå skärm.

http://www.youtube.com/watch?v=vXf9b-HN3go

Det hela började med att system apparn (inställningar, camera, telefon, meddelande osv) sluta fungera. Så fort jag försökte öppna en sådan kom det upp en text där det stod "återansluter" och telefonen skickades tillbaka till startskärmen, appen speedtest fungerade dock utan problem (den enda jag testa).
Jag stängde av telefonen därefter och sedan dess har den varit i detta "reboot läge"

Det jag försökt med hittills är "soft reset" alltså att hållna ner volym ner och power knappen och "hard reset" alltså en fabriksåterställningen som man kan göra genom att diverse knappkombinationer inget av detta har fungerat och mobilen fortsätter med sina omstarter.

Det jag nu funderar på är att flasha om enligt denna metod

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

dock vet jag inte vilken firmware jag ska välja.
Är det någon som vet någon lämplig?

Är det nån som har haft dessa problem och löst de?

Permalänk
Skrivet av keeg:

Hej!

Behöver lite hjälp med en nokia lumia 920, det är så att den inte kan boota windows phone utan telefonen visar endast en nokia logga och sedan startar den om varpå nokia loggan dyker upp och sedan omstart igen, detta fortsätter tills batteriet är helt tomt.

Problemet är nästan likadant som med denna telefon med skillnaden att jag inte ens får någon blå skärm.

http://www.youtube.com/watch?v=vXf9b-HN3go

Det hela började med att system apparn (inställningar, camera, telefon, meddelande osv) sluta fungera. Så fort jag försökte öppna en sådan kom det upp en text där det stod "återansluter" och telefonen skickades tillbaka till startskärmen, appen speedtest fungerade dock utan problem (den enda jag testa).
Jag stängde av telefonen därefter och sedan dess har den varit i detta "reboot läge"

Det jag försökt med hittills är "soft reset" alltså att hållna ner volym ner och power knappen och "hard reset" alltså en fabriksåterställningen som man kan göra genom att diverse knappkombinationer inget av detta har fungerat och mobilen fortsätter med sina omstarter.

Det jag nu funderar på är att flasha om enligt denna metod

http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/203979-fix-bricke...

dock vet jag inte vilken firmware jag ska välja.
Är det någon som vet någon lämplig?

Är det nån som har haft dessa problem och löst de?

Revisionsnumret för programvaran på min vita Lumia 920 är 1232.5957.1308.0017. Kommer inte ihåg exakt vad produktkoden (=filnamnet på själva programvaran) är men den ska börja på 'RM821' och sluta med revisionsnumret tror jag.

Jag har inte haft samma problem som du men min lur blev brickad en gång då jag skulle fabriksåterställa den så jag fick flasha om den.

Edit: Programvaran jag laddade ner har filnamnet: "RM821_1232.5951.1249.1016_RETAIL_eu_sweden_235_16_120755_prd_signed.ffu" men det är ädre programvara som jag sedan uppdaterat på normalt sätt. Kanske någon anna här kan hjälpa dig med vad senaste programaran ska heta, men annars funkar ju ovanstående ändå eftersom man får uppdateringar till luren OTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Revisionsnumret för programvaran på min vita Lumia 920 är 1232.5957.1308.0017. Kommer inte ihåg exakt vad produktkoden (=filnamnet på själva programvaran) är men den ska börja på 'RM821' och sluta med revisionsnumret tror jag.

Jag har inte haft samma problem som du men min lur blev brickad en gång då jag skulle fabriksåterställa den så jag fick flasha om den.

Edit: Programvaran jag laddade ner har filnamnet: "RM821_1232.5951.1249.1016_RETAIL_eu_sweden_235_16_120755_prd_signed.ffu" men det är ädre programvara som jag sedan uppdaterat på normalt sätt. Kanske någon anna här kan hjälpa dig med vad senaste programaran ska heta, men annars funkar ju ovanstående ändå eftersom man får uppdateringar till luren OTA.

Hej!

Har kommit fram till att jag behöver denna firmware.
059Q9H5 RM-821 VAR EU SE CV BLACK som Software version 1232.5957.1308.0017

Dock vet jag inte vart jag ska ladda ner den har försökt via Nokia care Suite med det funkar inte säger bara att den köar nedladdningen men inget annat händer.

Om du har kvar Nokia Care suite skulle du kunna kolla om du kan ladda ner så jag vet om det är fel på mitt Nokia care suite eller om det är nåt annat.
Produkt koden till program versionen är 059Q9H5.

Permalänk
Skrivet av keeg:

Hej!

Har kommit fram till att jag behöver denna firmware.
059Q9H5 RM-821 VAR EU SE CV BLACK som Software version 1232.5957.1308.0017

Dock vet jag inte vart jag ska ladda ner den har försökt via Nokia care Suite med det funkar inte säger bara att den köar nedladdningen men inget annat händer.

Om du har kvar Nokia Care suite skulle du kunna kolla om du kan ladda ner så jag vet om det är fel på mitt Nokia care suite eller om det är nåt annat.
Produkt koden till program versionen är 059Q9H5.

Jag laddade själv ner programvaran med NaviFirm och använde endast NCS för själva flashingen. Jag kan inte komma in på Multi Software Updatern i NCS för den frågar efter ett lösenord vilket jag inte har. Däremot har jag kvar den gamla versionen av programvaran vilket jag kunde försöka skicka till dig på något sätt om du inte får tag på den senaste på något sätt.

Edit: kommer också ihåg att jag var tvungen att uppdatera NCS innan jag fick allt att funka. Man gör det med att högerklicka på Nokia Care Suite programikonen och välja "kör som administratör", då öppnas programet och man klickar på 'Updates' nere till höger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag laddade själv ner programvaran med NaviFirm och använde endast NCS för själva flashingen. Jag kan inte komma in på Multi Software Updatern i NCS för den frågar efter ett lösenord vilket jag inte har. Däremot har jag kvar den gamla versionen av programvaran vilket jag kunde försöka skicka till dig på något sätt om du inte får tag på den senaste på något sätt.

Edit: kommer också ihåg att jag var tvungen att uppdatera NCS innan jag fick allt att funka. Man gör det med att högerklicka på Nokia Care Suite programikonen och välja "kör som administratör", då öppnas programet och man klickar på 'Updates' nere till höger.

Sådär håller på och laddar ner allt var precis som du sa man var tvungen att ha senaste verionen av NCS.

Permalänk
Skrivet av keeg:

Sådär håller på och laddar ner allt var precis som du sa man var tvungen att ha senaste verionen av NCS.

Topp! Lycka till med resten, hoppas du får igång luren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Topp! Lycka till med resten, hoppas du får igång luren.

Flashningen gick bra men det funka ändå inte.

Permalänk
Medlem

Mitt batteri är med sunk. Ibland håller det en halv dag utan att jag rör telefonen. Har märkt att GPSen hoppar igång och ligger och körs som någon bakgrundsprocess som inte går att stänga av.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av keeg:

Flashningen gick bra men det funka ändå inte.

Äsch då. Verkar ju som att det är något hårdvarufel. Då återstår det bara att lämna in luren och invänta ett nytt exemplar.

Skrivet av Hymer:

Mitt batteri är med sunk. Ibland håller det en halv dag utan att jag rör telefonen. Har märkt att GPSen hoppar igång och ligger och körs som någon bakgrundsprocess som inte går att stänga av.

Jag har märkt samma sak med GPS, den hoppar igång nu som då även om man stängt av allt som har med position att göra. Det borde dock inte orsaka att batteriet töms så snabbt, min batteritid är bra trots det.

Har du stängt ner allt du inte behöver? Tex trådlöst nätverk, Bluetooth, 'för samman+skicka', hög pekkänslighet, Xbox-anslutning (både Music och i spelhubben) samt kollat vilka program som körs i bakgrunden? Sedan finns det ju vissa appar som är kända för att dra mycket batteri, tex olika chat/meddelande-appar som hela tiden kollar efter nya meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Äsch då. Verkar ju som att det är något hårdvarufel. Då återstår det bara att lämna in luren och invänta ett nytt exemplar.
.

Woohooo den hoppa igång flashade lite olika ROMs men samma sak hände om och om igen. Telefonen hade vi detta läge inget simkort så jag stoppa in ett gammalt tele2 simkort och den hoppa igång.

Permalänk
Skrivet av keeg:

Woohooo den hoppa igång flashade lite olika ROMs men samma sak hände om och om igen. Telefonen hade vi detta läge inget simkort så jag stoppa in ett gammalt tele2 simkort och den hoppa igång.

Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Har du stängt ner allt du inte behöver? Tex trådlöst nätverk, Bluetooth, 'för samman+skicka', hög pekkänslighet, Xbox-anslutning (både Music och i spelhubben) samt kollat vilka program som körs i bakgrunden? Sedan finns det ju vissa appar som är kända för att dra mycket batteri, tex olika chat/meddelande-appar som hela tiden kollar efter nya meddelanden.

Xbox-anslutning (både Music och i spelhubben) hade jag missat helt,tack för det tipset,inget jag använder...

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz