Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Såg en röd Lumia 920 igår, då gjorde jag beslut att skriva mail medans min är inte på reparation och fråga om det finns möjlighet att byta färg om hela enheten byts ut.

Hoppas hoppas hoppas!

Jag hoppas på det, det var länge sen jag var inne i denna tråd och om jag kommer ihåg rätt så hade du problem även då. Om någon så förtjänar du en ny telefon! Annars skriv till Nokia om alla saker du haft, ända sedan du köpt den osv, visa kvitton och allt så kan ditt problem även lösas då!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elkeR:

Jag hoppas på det, det var länge sen jag var inne i denna tråd och om jag kommer ihåg rätt så hade du problem även då. Om någon så förtjänar du en ny telefon! Annars skriv till Nokia om alla saker du haft, ända sedan du köpt den osv, visa kvitton och allt så kan ditt problem även lösas då!

Nu har jag inte haft så många problem som du får det att låta det som ^.^

Första var att jag fick en extrem ihålig telefon (både butiken och Nokias verkstad höll med om det) så fick ju en ny, grym support! Nu fick jag helt plötsligt ett problem med högtalaren vilket tog bort hela "telefon funktionen" med telefonen Så det är det den är inne för nu.

Det första var väl ändå att jag faktiskt beställde en röd, men då de fick in så få(ingen) röda så fick jag valet att ta en vit istället för att vänta, så jag självmant tog de. Nu ångrar jag mig lite när jag fick se den röda xD

Troligtvis blandar du ihop mig med någon annan här, så jag faktiskt har fått en ny den enda gången innan jag hade problem med telefonen.

Förövrigt, om jag får en ny telefon och det är en vit. Tror ni jag kan kontakta Nokia och fråga om färgbyte (då Alina har slutat sälja Nokia telefoner)?

Permalänk
Skrivet av elkeR:

Hej! Hur hittar jag EAN koden? Jag ska utomlands imorn så jag vill gärna ha den skriven någonstans så jag behöver finna den snarast! Kan någon hjälpa mig?

Menar du kanske IMEI-koden? Den står på lådan eller så hittar du den i telefonen under instälningar -> om - > mer information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har fått samma problem med min Lumia 920. Har öst beröm över min telefons batteritid innan. Men utan vidare så har den blivit helt opålitlig, ibland suger den batteri så det bara sjunger om det och ibland kan jag klara mig nästan 3 dagar. Misstänker att det kan bero på hur mycket den behöver växla nät. Men kanske är helt ute och cyklar.

Mvh J

Japp så tror jag oxo, upplever att min suger mycket mer batteri när mottagningen är dålig,har varit på sjukhus nu en vecka och där är piss dålig mottagning,sögs ut på 6-7 timmar batteriet,plus att det tog väldigt lång tid att ladda telefonen där! känns som den blir lite varm när den söker oxo! får hoppas dom löser det i uppdateringen...när skulle den komma?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av svartviten:

Hejhopp!
Har emellanåt läst och bevakat saker kring 920 i denna tråd. Jag har ett problem med min 920. Batteriförbrukningen!
Ser flera som skrivit om liknande problem...
Jag vill ha igång 4G, kunna surfa, pusha mail och använda lite kartor nu och då... Utan att behöva ladda både hemma och på jobbet. Har enbart väderapp och herenavigering som bakgrundsfunktioner. Oftast har jag inte ens igång herenavigering. Synkar mail var 15:de minut.
Likväl håller batteriet knappt alls. Använder jag telefonen(skärmen) går det minst 9% på 20 min. (har batterilarm, men även konstaterat samma sak med den appen av installerad). Då telefonen är nystartad upplever jag att den tömms lite långsammare, men marginellt.
Batteriprestandan är så dålig att trots att jag laddar med sladd (usb-enhet som följde med telefonen, eller andra som lovar minst 1A) så räcker natten inte alltid till för att vara på 100% då jag vaknar. Får ladda all min tid då jag är hemma, för att 7 H på natten inte alltid räcker.
Hur länge håller era batterier? (Med 4G) och hur lång tid tar det att ladda med sladd? Är det något knas med min telefon? Tips?

Tycker det låter som någon app du har är roten till dina bekymmer, har själv 4G på alltid och div positionering via appar men det är för mig vanligast med 1 - 2% i timmen som batteriet dräneras. Men ibland händer det att det rusar iväg rejält (nån app) då har jag helt enkelt startat om. Har högt på önskelistan något som visar processoranvändning app för app i realtid som W8 men kontentan av mitt utlägg, du bör visst kunna ha 4G å sånt på, men om din förbrukning stiger, testa omstart? . Mailpush har jag iofs inte,hämtar manuellt,men det skall väl inte påverka? Handlar ju mer om datamängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk

Någon annan som har problem att skicka SMS?
Så fort någon skriver ett sms å jag svarar så kommer det fram "Det går inte att skicka meddelandet Försök igen"
Samma sak om jag skapar ett nytt sms.

Det fungerar att skicka för andra i samma hushåll. (Med andra telefonmärken)

Har Telia som operatör.
Telefonen är ett par veckor gammal.
Provar att fabriksåterställa den nu.

Någon som vet någonting om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Någon annan som har problem att skicka SMS?
Så fort någon skriver ett sms å jag svarar så kommer det fram "Det går inte att skicka meddelandet Försök igen"
Samma sak om jag skapar ett nytt sms.

Det fungerar att skicka för andra i samma hushåll. (Med andra telefonmärken)

Har Telia som operatör.
Telefonen är ett par veckor gammal.
Provar att fabriksåterställa den nu.

Någon som vet någonting om det?

Min gör så med både samtal och sms ibland för att den ibland inte klarar att växla mellan näten när man har dålig täckning. Hjälper om man går in och växlar mellan näten manuellt en gång eller startar om telefonen.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

Fungerar inte för mig. Samtal verkar dock fungera som det ska.

Edit: fungerar att skicka sms med mitt sim-kort från en annan telefon.

Skrivet av Jaxione:

Min gör så med både samtal och sms ibland för att den ibland inte klarar att växla mellan näten när man har dålig täckning. Hjälper om man går in och växlar mellan näten manuellt en gång eller startar om telefonen.

Mvh J

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en 920, ska jag slå till?

Permalänk
Medlem

Har du inte bråttom så är dom väl på gång att släppa en uppdaterad 920(925?) om jag inte fattat fel, sen ska det väl släppas en värre till hösten, den med 42mpix tänker jag på..

Jag köpte en 620 för att prova wp8 i väntan på en nyare, 920 har ju funnits ett tag.

Permalänk

Nu fick jag till problemet med att jag inte kunde skicka sms till vissa personer.
Av nån anledning använde den telefonnummret från hotmailkontakten. Som i sin tur lagt till ett + framför 070.
Tog bort +tecknet, nu fungerar det som det ska.

Köpte jag en S4 i onödan då
Nåja bara sälja lumian

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Funderar på att köpa en 920, ska jag slå till?

Nästa vecka har dom lansering för 1020, personligen väntar jag på den.
Det vi vet hittills är att den blir lite tunnare dock med en relativt rejäl "hump".
Troligen samma skärm som 925 dvs 128x768 amoled, okänt vilken processor det blir antingen Snapdragon 800 (hoppas) eller en klenare dualcore och separat chip för bildhanteringen såsom 808an också har.

Lite bilder m.m.
http://www.nokiapoweruser.com/2013/06/23/nokia-eos-what-do-we...

Edit: Glömde det viktigaste, 41MP Pureview PRO!!!! Dreggel....
Edit 2: Ryktas även att den kommer finnas att köpa i England redan innan Juli är slut.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Tjenare! Har en fråga till er som sportar eller liknande och gillar att lyssna på musik. Jag lånar just nu min kompis gamla mobil (galaxy s2) tills jag får en 920 det är bara det att mina tränings byxor inte har några fickor så jag tänkte införskaffa mig ett armband som kan hålla telefonen(då dom tydligen skall vara mycket bra samt att dom håller mobilen ur vägen så inga kommentarer om att köpa nya byxor tack ).

Då vill ju jag såklart veta vilken som är bäst. Jag har försökt googla runt och det ända jag fick fram var denna: http://www.ebay.com/itm/321032529639?var=510090915012 men då jag i första hand inte vill importera från USA så undrar jag vad ni använder. Den skall ju vara gjord för Nokia Lumia 920 så klart, den skall sitta bekvämt runt armen, helst skydda mot svett och det är ett plus om man kan använda skärmen när den är på men jag inser att det är lite för mycket att fråga om.

Alternativt att ni kan hitta samma som jag länkade i Sverige. Tack på förhand!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Tjenare! Har en fråga till er som sportar eller liknande och gillar att lyssna på musik. Jag lånar just nu min kompis gamla mobil (galaxy s2) tills jag får en 920 det är bara det att mina tränings byxor inte har några fickor så jag tänkte införskaffa mig ett armband som kan hålla telefonen(då dom tydligen skall vara mycket bra samt att dom håller mobilen ur vägen så inga kommentarer om att köpa nya byxor tack ).

Då vill ju jag såklart veta vilken som är bäst. Jag har försökt googla runt och det ända jag fick fram var denna: http://www.ebay.com/itm/321032529639?var=510090915012 men då jag i första hand inte vill importera från USA så undrar jag vad ni använder. Den skall ju vara gjord för Nokia Lumia 920 så klart, den skall sitta bekvämt runt armen, helst skydda mot svett och det är ett plus om man kan använda skärmen när den är på men jag inser att det är lite för mycket att fråga om.

Alternativt att ni kan hitta samma som jag länkade i Sverige. Tack på förhand!

Känns väl som att nåt sånt här skulle fungera?
http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-95991p.html

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av VituraZ:

Funderar på att köpa en 920, ska jag slå till?

Absolut. För det priset den nu ligger på får du otroligt mycket i samma paket. Kommande uppdatering kommer göra att den tar näst intill lika bra bilder som uppdaterade Lumia 925 och får de funktioner som den har, men har t.ex. trådlös laddning inbyggd där 925 inte har det. Beror helt på vad du har för preferenser, 925 är ju lättare och tunnare. Lumia 1020 kommer tveklöst vara för den som prioriterar kamera, men ryktas vara rätt dyr vid lansering. Den har till och med ett tillbehör som gör att den får handtag som en digitalkamera och agerar samtidigt extrabatteri!

Mer information om Lumia 1020
Permalänk

Min telefon har hängt sig, står bara Nokia på skärmen. Har testat att soft reseta den, men det funkar inte heller. Nu fungerar min ljudknapp väldigt dåligt, men att det är ljudvolym + och avstängningsknappen man gör soft reset? Något annat man kan göra?

Permalänk
Skrivet av Qnott:

Känns väl som att nåt sånt här skulle fungera?
http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-95991p.html

Jag har en sån! Och jag tycker den är perfekt! Sitter skönt runt armen och man kan använda skärmen utan problem.. Rekommenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacke666:

Japp så tror jag oxo, upplever att min suger mycket mer batteri när mottagningen är dålig,har varit på sjukhus nu en vecka och där är piss dålig mottagning,sögs ut på 6-7 timmar batteriet,plus att det tog väldigt lång tid att ladda telefonen där! känns som den blir lite varm när den söker oxo! får hoppas dom löser det i uppdateringen...när skulle den komma?

Har nu bekräftat att det är den dåliga täckningen som gör att telefonen drar mycket batteri. Den slukar rejält med batteri när jag är på jobbet där det är dålig täckning medan den knappt drar någe batteri alls när jag är hemma och har bra täckning.

Hoppas detta kan lösas med någon uppdatering.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att kontrollera när telefonen tillverkades med hjälp av IMEI numret eller något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Har nu bekräftat att det är den dåliga täckningen som gör att telefonen drar mycket batteri. Den slukar rejält med batteri när jag är på jobbet där det är dålig täckning medan den knappt drar någe batteri alls när jag är hemma och har bra täckning.

Hoppas detta kan lösas med någon uppdatering.

Mvh J

Ingen uppdatering kan lösa din dåliga täckning.

Ungefär som när jag slog sönder en telefon med telia-abb, skaffar en EXAKT LIKA DAN med tre som leverantör, hade efter det konsekvent halva batteritiden pga sämre täckning.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

hej på er alla nokia lumia freaks. fick i dag en qi laddare från kina som jag ska försöka modda till bil laddare... den funkar utmärkt & sladden går att använda i mobilen direkt åxå
köpte denna:
http://www.ebay.com/itm/281120067367?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...
ser ut så här:

det simplaste är nog två stycken sticky mat en för laddaren å en uppe på för telefon.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Avstängd

Vet någon hur det fungerar med garanti och Nokia? Har inte köpt min lokalt utan cirka 30 mil hemifrån.
Om ja nån gång får problem, kan man ta det direkt med Nokia eller måste det gå genom återförsäljaren?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ett annonsinlägg borttaget. All annonsering ska ske i marknaden.

Permalänk
Skrivet av gunnargren:

Min telefon har hängt sig, står bara Nokia på skärmen. Har testat att soft reseta den, men det funkar inte heller. Nu fungerar min ljudknapp väldigt dåligt, men att det är ljudvolym + och avstängningsknappen man gör soft reset? Något annat man kan göra?

Löste det själv, det var tydligen ljudvolym -...

När jag lyckats stänga av telefonen så fungerande när jag lyckades starta om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qnott:

Känns väl som att nåt sånt här skulle fungera?
http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-95991p.html

Skrivet av concorde11:

Jag har en sån! Och jag tycker den är perfekt! Sitter skönt runt armen och man kan använda skärmen utan problem.. Rekommenderas.

Jag gick och köpte mig en 99kr sak från Kjell och Company till Galaxy S2 eftersom den som ni har inte fanns i lager. När min 920 kommer köper jag mig en sådan som ni har

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem

Har fått erbjudande om att byta min Nexus 7 mot en Lumia 920. Är det värt det? har en HTC incredible vilket inte är någon höjdarmobil direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Ingen uppdatering kan lösa din dåliga täckning.

Ungefär som när jag slog sönder en telefon med telia-abb, skaffar en EXAKT LIKA DAN med tre som leverantör, hade efter det konsekvent halva batteritiden pga sämre täckning.

Tänkte mer på om dom skulle kunna optimera telefonen så den inte drog så mycket batteri där det är dålig täckning. För som det är nu är det jobbigt alltså. Slukar batteri som bara den!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Har fått erbjudande om att byta min Nexus 7 mot en Lumia 920. Är det värt det? har en HTC incredible vilket inte är någon höjdarmobil direkt.

Helt klart. De är trots allt olika produkter men om du inte provar så vet du ju inte. Läs t.ex. omdömena på Prisjakt för respektive produkt för att bilda dig en uppfattning om vad andra tycker. Jämfört med HTC Incredible S blir du nog mycket nöjd och saknar nog inte din Nexus 7 heller, men det beror ju på, en surfplatta är som sagt en annan produkt för andra ändamål.

Permalänk
Medlem

Hej.
Skulle någon vänlig själ kunna kika in i sitt hörlursuttag med ficklampa?
Det är så att mitt uttag har börjat glappa och jag misstänker att kontakterna där i inte är som dom ska.
Jag har nämligen 3st kontakter på ena sidan medan jag bara har 1st på motsatt sida om ni förstår vad jag menar. (metalkontakt-styckena).
Jag tror 2 st har "försvunnit" för mig eller om de har åkt längre in.

Blir väl till att skicka in telefonen, blir ju bara värre och värre och nu går det inte alls att lyssna på musik och röra sig lite.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Hej.
Skulle någon vänlig själ kunna kika in i sitt hörlursuttag med ficklampa?
Det är så att mitt uttag har börjat glappa och jag misstänker att kontakterna där i inte är som dom ska.
Jag har nämligen 3st kontakter på ena sidan medan jag bara har 1st på motsatt sida om ni förstår vad jag menar. (metalkontakt-styckena).
Jag tror 2 st har "försvunnit" för mig eller om de har åkt längre in.

Blir väl till att skicka in telefonen, blir ju bara värre och värre och nu går det inte alls att lyssna på musik och röra sig lite.

Har lika på min som din, 3 på ena sidan och 1 på andra. Så något annat är fel.

Skickades från m.sweclockers.com