Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biber:

Jag använder Telenor, inte har de heller 4G tyvärr. Men vad gör de, 3Gn går väldigt fort i alla fall. Att man skulle skippa mobilen för de känns la lite onödigt kan jag tycka.

Jag mena ingen allvarligt

Har man nu lyckats hitta en operatör man gillar så är det så klart mer värt, det håller jag med om.

Angående operatörer har jag fått uppfattningen att både Tre, Telenor, Telia, Tele2 mm. har bra nät med bra täckning och bra hastighet (alla med lokala undantag så klart). Så själva tjänsterna är hyffsade oavsätt. Däremot den dagen när man behöver kontakta supporten, det är då man märker hur fruktansvärt inkompetenta de är. Om man då jämför operatörernas betyg på prisjakt så märker man snart att samtliga har bottenbetyg. Så slutsatsen är att det spelar ingen roll vilken operatör du väljer, du kommer bli missnöjd

Någon med erfarenhet som kan bekräfta?

Permalänk
Medlem

Har haft Telia väldigt länge innan jag nyligen bytter till telenor. Starka sidor med telia är bra täckning på många ställen. Stabilt osv. Men ganska dyrt i jämförelse, supporten är ok, bredbandssupporten är tragisk, men funkar
Telenor har jag bara chattat med via deras hemsida och jag tycker det fungerar riktigt bra, snabb respons och trevlig personal.

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pierre232:

Varför citerar du dig själv??

Skickades från m.sweclockers.com

För att jag inte vill skriva att jag är i mobilbranchen igen... Vilket jag fick göra nu...

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Allt prat om matta och blanka färger, vilka färger finns i vilka alternativ? Hoppande min gula är matt!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Allt prat om matta och blanka färger, vilka färger finns i vilka alternativ? Hoppande min gula är matt!

Tyvärr är den gula en blank färg, lika med röd. Sen är jag osäker hur det var på resten, men varför ska man bry sig när man vill ha en blank röd?

Permalänk
Medlem

Svart, grå och blå, är matta. Vit, gul och röd är blanka

Permalänk

Jessica Alba har iaf en röd http://wmpoweruser.com/jessica-alba-has-a-red-nokia-lumia-920

Förövrigt 3 har 4g om man bor i Göteborg enligt deras hemsida

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

http://ensikosketus.nokia.fi/lumia920/

Edit: Står typ "Om *nedräkning* får vi berätta 21 skäl varför Lumia 920 är världens mest innovativa smartphone."

Edit 2: Dom hade liknande med N9 också, kort går det ut på att dom berättar en sak varje dag och när den 21a saken kommer så släpps den.
Mao lär den lanseras här 21 november.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Tolkar det som att den kommer den 1 November då! Får hoppas

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biber:

Tolkar det som att den kommer den 1 November då! Får hoppas

Eller 21 November mera troligt.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Eller 21 November mera troligt.

Tror inte det är mer troligt nej.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Tror inte det är mer troligt nej.

Samma kampanj var väl med N9an?
Då svara dom på en fråga per dag, 21st och när det var klart så lanserades den.
Men hoppas du har rätt förstås.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Samma kampanj var väl med N9an?
Då svara dom på en fråga per dag, 21st och när det var klart så lanserades den.
Men hoppas du har rätt förstås.

Ser inte varför de skulle vilja skjuta på lanseringen 21 dagar, samt att allt för många länders leverantörer säger sig kunna leverera runt den 12e-16e. Plus det folk fått höra om att t.ex. Telia har dem i lager i vissa butiker.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

http://ensikosketus.nokia.fi/lumia920/

Edit: Står typ "Om *nedräkning* får vi berätta 21 skäl varför Lumia 920 är världens mest innovativa smartphone."

Edit 2: Dom hade liknande med N9 också, kort går det ut på att dom berättar en sak varje dag och när den 21a saken kommer så släpps den.
Mao lär den lanseras här 21 november.

Vad jag förstår det kommer de ge 21 anledningar tills den 1a november? Eller är min finska riktigt dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Vad jag förstår det kommer de ge 21 anledningar tills den 1a november? Eller är min finska riktigt dålig?

6 dagar, 4 timmar, 55 minuter och 6 sekunder och sedan kommer vi att berätta 21 orsaker till att Nokia Lumia 920 är världens mest innovativa smartphone.

Registrera dig nu och vinn en Nokia Lumia 920 smartphone. Våra värderingar under kampanjen 21 telefon:

Enligt google

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem
Skrivet av Astrosus:

6 dagar, 4 timmar, 55 minuter och 6 sekunder och sedan kommer vi att berätta 21 orsaker till att Nokia Lumia 920 är världens mest innovativa smartphone.

Registrera dig nu och vinn en Nokia Lumia 920 smartphone. Våra värderingar under kampanjen 21 telefon:

Enligt google

Okej, så pass.

Nokias marknadschef borde ju få kicken om de nu släpper mobilerna först den 21a. Varje dag de väntar är inte till deras fördel.

Permalänk
Medlem

Hela texten ganska korrekt översatt:

Om 6 dagar, 5 timmar och 42 sekunder berättar vi 21 orsaker till att Nokia Lumia 920 är världens mest innovativa smartphone.

Registrera dig och vinn en Nokia Lumia 920 -smartphone. Vi lottar ut 21 telefoner under kampanjen: *Din e-postadress*

Permalänk
Medlem

920 vs one X i bildstabilisering
http://youtu.be/GCsTh_-xRHA

920 vs iPhone 5 i bildstabilisering
http://youtu.be/mncTqF9eEjM

920 vs Samsung S3 i bildstabilisering
http://youtu.be/5doZi30l6Zk

Och ett nytt nattklipp på en spårvagn taget med en 920
http://youtu.be/d6g4wY08RVI

Edit: tycker 920 har en mycket bra vidvinkel jämfört med de andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Okej, så pass.

Nokias marknadschef borde ju få kicken om de nu släpper mobilerna först den 21a. Varje dag de väntar är inte till deras fördel.

Anledning till att de presenterade den så tidigt var nog att de ville sno till sig kunder som tvekade på att köpa Iphone 5. Dåligt dock att de inte släpper den så fort som win 8 kommer ut

Visa signatur

Mobo::Gigabyte P67-UD4 CPU: i5 2500K 3,3GHz GPU: XFX HD5830 1GB
RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE PSU: COOLER MASTER SILENT PRO 600w
SSD: Intel 80GB X25 HD: 2TB Western Green
Bärbar 1: MBP 13" mid 2010 Bärbar 2: Vaio 15" vpc-se2v9e

Permalänk
Medlem

Det här är nog den coolaste funktionen med Lumia 920 som inte visats tidigare?

http://www.youtube.com/watch?v=ieqaxMvn7Mk&hd=1

Att kunna ta bort t.ex. personer går förbi och förstör en porträttbild.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Tror de förlorar på att dröja.

Jag gissar att de inte väljer att vänta till den 21 för skoj skull utan att de antingen har en strategi eller någon form av problem.

Jag tror att fler än mig går i skaffa mobiltankar. jag hade väntat på iP5, nehe Inge bra vad finns det mer. Ooh Lumia 920 den ska jag ha.
Medans vi nu väntar så blir man ju överöst av mobiler typ GS34G, Note 2, phadphone osv.
Jag håller ut men många är nog mer köpsugna än mig. Frågan är om de kommer vänta.

Samtidigt kommer surface, win 8, iPad mini, WiiU och folk är inte gjorda av pengar. När Lumian kommer kanske en del redan bränt pengarna på något annat.

Permalänk
Medlem

Det är ju redan konstaterat att det inte står att den släpps den 21:a på sidan så den spekulationen kan vi väl lägga ned nu va

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cruZZade:

Det här är nog den coolaste funktionen med Lumia 920 som inte visats tidigare?

http://www.youtube.com/watch?v=ieqaxMvn7Mk&hd=1

Att kunna ta bort t.ex. personer går förbi och förstör en porträttbild.

Den är inte ny, den har visats i samband med presentationen som Nokia hade tidigare

Permalänk

Telia måste ju ha bästa priset om man ska ha trådlös laddare?

Citat:

Nu behöver du inte ansluta din Nokia Lumia 920 till ett eluttag för att ladda den. Lägg bara mobilen på den trådlösa laddaren som ingår och resten löser sig själv.

5800kr inkl laddare = ca 5300kr för endast telefonen.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Telia måste ju ha bästa priset om man ska ha trådlös laddare?

5800kr inkl laddare = ca 5300kr för endast telefonen.

Är det ink laddare hos alla andra då med? Tänkte eftersom Telia ligger på samma pris som resten av nätet i princip. Och vart får man fram alternativet att ta bort laddaren isåfall om man bara vill ha mobilen?

Visa signatur

[Silverstone FT02-W] [Corsair 650W] [Asus Sabertooth P67] [Intel i7 2600k @ 3,4 ghz] [Radeon HD 5850 1GB] [Kingston 16 GB 1600 mhz OC ram] [80GB SSD +1,5 TB Hdd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Nokia vs Dom andra i bildstabilisering.

Varför skriver du samma sak som står 7 inlägg upp? Läser du inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Varför skriver du samma sak som står 7 inlägg upp? Läser du inte?

Förlåt då, tillfällig blindhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Skrivet av Biber:

Är det ink laddare hos alla andra då med? Tänkte eftersom Telia ligger på samma pris som resten av nätet i princip. Och vart får man fram alternativet att ta bort laddaren isåfall om man bara vill ha mobilen?

Enligt Nokias hemsida ingår inte trådlösa laddaren som standard så den borde inte ingå någonstans då. Om man frågar Telia kommer dom helt säkert säga att den inte ingår alls egentligen...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Förlåt då, tillfällig blindhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är förlåten