Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Fint gjort av Nokia, bra också att dom snackar med Best Buy och verkligen försöker se till så att hela kedjan flyter på bra hela vägen ut till kunden.

Smart drag av Nokia PR-mässigt.

Permalänk
Medlem

Detta svar fick jag från Telias kundtjänst när jag frågade när dom får in den, och om man är helt körd om man som jag inte förhandsbokat.

"Hej!
Tack för din förfrågan.
I dagsläget har vi ingen information om/när vi eventuellt kommer att få in telefonen till försäljning. På följande länk hittar du uppdaterad information om de telefoner vi saluför:

http:/¤/¤www.¤telia.¤se/¤privat/¤mobilt/¤mobiltelefoner"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luppen!:

Detta svar fick jag från Telias kundtjänst när jag frågade när dom får in den, och om man är helt körd om man som jag inte förhandsbokat.

"Hej!
Tack för din förfrågan.
I dagsläget har vi ingen information om/när vi eventuellt kommer att få in telefonen till försäljning. På följande länk hittar du uppdaterad information om de telefoner vi saluför:

http:/¤/¤www.¤telia.¤se/¤privat/¤mobilt/¤mobiltelefoner"

Hmm det stämmer ju inte direkt jätte bra överens med det svar jag fick, när fick du denna info?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Hmm det stämmer ju inte direkt jätte bra överens med det svar jag fick, när fick du denna info?

Drog iväg ett mail med frågan till dom sent igår kväll och svaret trillade in idag strax efter kl 16.
Drygt om dom inte ens har ett datum..

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Cykeltur, Lumia 920 vs Galaxy Nexus. Galet smooth på lumian.

http://www.youtube.com/watch?v=s2enk-lZiJM

Edit: Såg att den var 2 dagar gammal, så kanske postats ett tiotal sidor tillbaka ber om ursäkt isåfall.

Det var ju faktsikt en stor skillnad. Imponerande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luppen!:

Drog iväg ett mail med frågan till dom sent igår kväll och svaret trillade in idag strax efter kl 16.
Drygt om dom inte ens har ett datum..

Mysko, till mig sa de som sagt att den kunde komma så tidigt som måndag den 26 november.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

frågade Halebop nu igen nu när de har gått ut med att det är den 29:e som gäller

Du 21:02
Hej ser nu att ni har fått info att första leveransen för Lumia 920 är den 29 november.Tänkte höra mig för ifall ni också nu vet hur många VITA 920 som ni får in? Eller kan ni gissa på ett ungefär?

Alexander, Halebop 21:37
Välkommen till livechatten!

Alexander, Halebop 21:38
Hej! Ett ögonblick så ska jag kolla upp ditt ärende.

Du 21:38
ok, tack

Alexander, Halebop 21:39
Vi på supporten har inte fått någon info om hur många vita som kommer in, tyvärr. Men det borde vara runt från 100 till 400.

Du 21:41
ok, jag skall vara på köplats 40 på den vita modellen av lumia 920 hos er. Skickas den ut den 29:e eller får ni in den 29:e?

Alexander, Halebop 21:42
Den kommer till lagret den 29:e. Så den kommer att skickas kort efter detta.

Du 21:43
ok. tack för infon:) hej sväjs!

Permalänk

Gött mos överdos med andra ord.

Om dom skickar telefonerna den 29:e, hur stor är chansen att man kan plocka upp sin Nokia dagen efter? Orkar fan inte vänta hela helgen med, har inte haft ett abbonemang nu ett bra tag

(dom flyttade över mitt nummer till halebop så jag orkar inte trixa med det)

Permalänk
Medlem

Lite märkligt, men enligt Telias kundtjänst kommer min förbeställda röda 920 att packas i morgon för leverans till mig. Det stämmer med det datum (22 november) som jag fått sagt hela vägen.

Misstänker väl dock att jag får ge mig till tåls till den 29:e

Permalänk

någon som hitta nått bra skydd typ skal, fodral? CP-600 verkar lite dumt gillar foral mer.

men denna på ebay va lite check

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mooseslayer:

någon som hitta nått bra skydd typ skal, fodral? CP-600 verkar lite dumt gillar foral mer.
http://www.nstore.it/media/catalog/product/cache/1/image/265x...

men denna på ebay va lite check
http://i.ebayimg.com/t/LCD-Film-Black-Wallet-Stand-Leather-Ca...

http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-93527p.html

http://www.mytrendyphone.se/shop/nokia-lumia-920-205714c1.htm...

Permalänk
Medlem

En snabb fråga bara. Ska flytta utomlands och tänkte skaffa mig ett abonnemang där (Norge) men vill även ha ett här hemma i Sverige när jag hälsar på och nu nån månad innan jag åker.

Min första fråga är ifall det går att ha två abonnemang överhuvudtaget?
Min nästa fråga har med hur mycket "surf" man gör av med per månad. Hade tidigare tre med 10 GB och upp till 10 mbt hastighet, men har ingen aning om hur mycket av de 10 Gb jag gjorde av med varje månad. surfade varje dag, läste lite aftonbladet,twitter/facebook, kunde kolla på något youtube klipp osv. Är det någon som vet ungefär hur mycket man måste få surfa för att komma upp i 1,2,3,10 gb osv?`

Som sagt så vill jag ha något billigare abonnemang här i sverige för 100-150 kr/mån, vet inte hur jag ska göra med telefonen, funderar på att köpa den kontant, nokia lumia 920 då ofc
Hittade på telenor pott med surf 149 kr med 3000 fria sms.ringa för 149 kr och så 1 gb surf med 5 mbt hastighet, vet dock inte om jag skickar så mycket som 3000 sms i månaden men men, om någon vet ett annat bra abonnemang som inte kostar mer än 150 kr/mån där det ingår lite surf så kom gärna med förslag (:

Permalänk
Skrivet av TrueCroj:

En snabb fråga bara. Ska flytta utomlands och tänkte skaffa mig ett abonnemang där (Norge) men vill även ha ett här hemma i Sverige när jag hälsar på och nu nån månad innan jag åker.

Min första fråga är ifall det går att ha två abonnemang överhuvudtaget?
Min nästa fråga har med hur mycket "surf" man gör av med per månad. Hade tidigare tre med 10 GB och upp till 10 mbt hastighet, men har ingen aning om hur mycket av de 10 Gb jag gjorde av med varje månad. surfade varje dag, läste lite aftonbladet,twitter/facebook, kunde kolla på något youtube klipp osv. Är det någon som vet ungefär hur mycket man måste få surfa för att komma upp i 1,2,3,10 gb osv?`

Som sagt så vill jag ha något billigare abonnemang här i sverige för 100-150 kr/mån, vet inte hur jag ska göra med telefonen, funderar på att köpa den kontant, nokia lumia 920 då ofc
Hittade på telenor pott med surf 149 kr med 3000 fria sms.ringa för 149 kr och så 1 gb surf med 5 mbt hastighet, vet dock inte om jag skickar så mycket som 3000 sms i månaden men men, om någon vet ett annat bra abonnemang som inte kostar mer än 150 kr/mån där det ingår lite surf så kom gärna med förslag (:

Beroende på hur gammal du är så tror jag att det finns telia max 25 (jag hade det som student, då fick man vara över 25 och ha det). Kostade 99kr/mån om jag minns rätt med 1gb surf. Om du gör av med mer beror på, jag har många ställen med Wifi (hemma, jobbet, biblioteket, fikaställena mm).

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

Tele2 har ju 3GB surf nu för 99kr, gällande surf så är 3-5GB lagomt bra till vardags surfande, mestadels sidor. Streamar du mycket grejer så ere 10GB som gäller.

Permalänk
Medlem

Telenor måste ju ha ett stenålderssystem, man kan varken få reda på köplats eller om man kommmer med i första batchen. Allt dom kan säga är beräknad leveranstid är 4-5veckor. När man säger att man förhandsbokat kommer dom bara med sitt i nuläget är det 4-5v leveranstid. De på kundtjänst vet ju typ inte när telefonen släpps.

Permalänk
Medlem

Beställde en gul l920 den 19nov

Enligt telenor så står det i ordern att det är max 2 veckors leveranstid....
Blir ju sne om dom ändrar tiden... Grrr vill ha min nästa vecka!!

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Dåså, bara en dryg vecka kvar. Som tröst så länge så har nu il general äntligen gjort klart sin review
http://www.youtube.com/watch?v=AMroA1XKrpI&feature=youtube_gd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjm1891:

Telenor måste ju ha ett stenålderssystem, man kan varken få reda på köplats eller om man kommmer med i första batchen. Allt dom kan säga är beräknad leveranstid är 4-5veckor. När man säger att man förhandsbokat kommer dom bara med sitt i nuläget är det 4-5v leveranstid. De på kundtjänst vet ju typ inte när telefonen släpps.

Dessutom så har de stulit mitt nummer, ska ringa dom igen nu...

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l

Permalänk
Medlem

Skal/Skydd

Jag tycker personligen skal och skydd i olika former är en styggelse och en relik från Nokia 3110 tiden.

Och när det kommer till en så pass stor telenfon som L920, blir den inte sjukt otymplig med ett skal också?

Permalänk

Kolla på ebay där finns en hel del för ca 60kr med frakt från kina. Jag har beställt ett men det har inte kommit än men vad ska man begära när de skickar det gratis runt halva jordklotet?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Nåjaaa! 22 november, i dag börjar de säljas i Finland, och nu är min röda beställd från TeleFinland! Står att telefonen är i lager och att beräknad leveranstid är 7 dagar, hoppas att jag får den snabbare! Deras förbeställning sålde slut på några dagar, så jag är ju inte först i kön precis, men finns den i lager så finns den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

En snabb fråga bara. Ska flytta utomlands och tänkte skaffa mig ett abonnemang där (Norge) men vill även ha ett här hemma i Sverige när jag hälsar på och nu nån månad innan jag åker.

Min första fråga är ifall det går att ha två abonnemang överhuvudtaget?
Min nästa fråga har med hur mycket "surf" man gör av med per månad. Hade tidigare tre med 10 GB och upp till 10 mbt hastighet, men har ingen aning om hur mycket av de 10 Gb jag gjorde av med varje månad. surfade varje dag, läste lite aftonbladet,twitter/facebook, kunde kolla på något youtube klipp osv. Är det någon som vet ungefär hur mycket man måste få surfa för att komma upp i 1,2,3,10 gb osv?`

Som sagt så vill jag ha något billigare abonnemang här i sverige för 100-150 kr/mån, vet inte hur jag ska göra med telefonen, funderar på att köpa den kontant, nokia lumia 920 då ofc
Hittade på telenor pott med surf 149 kr med 3000 fria sms.ringa för 149 kr och så 1 gb surf med 5 mbt hastighet, vet dock inte om jag skickar så mycket som 3000 sms i månaden men men, om någon vet ett annat bra abonnemang som inte kostar mer än 150 kr/mån där det ingår lite surf så kom gärna med förslag (:

Lite dum fråga, vore det inte enklare att skaffa ett Svenskt kontantkort? du har ju ett nummer på det som är ditt så länge du vill?, jag gör så varje år när jag åker till Sydafrika en månad, vore galet dyrt med Svenskt abonnemang då.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Är denna något och sätta tänderna i? Är sugen att uppgradera mig från iPhone 4s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Dåså, bara en dryg vecka kvar. Som tröst så länge så har nu il general äntligen gjort klart sin review
http://www.youtube.com/watch?v=AMroA1XKrpI&feature=youtube_gd...

Alltså-jag-DÖR! Vilken jävla stjärna han är! Har Nokia pröjsat honom pengar under bordet för att lägga upp de här videoklippen? Det är ju heeelt fantastiskt. Jag kan inte få nog.

- Let me tell you. You will catch alot of attention. I've had girls practically bend over "Oooh, Destroyer! Look at my ass! Your phone looks sexy! Just look at my ass, 'cuz I want some of that, that phone just looks too sexy! I just want somebody that has a sexy phone like that to look at my big ass!"

Permalänk

Leveransmaskinen har tankats

Beställde min vita 2012-10-25 med estimated delivery date 2012-10-31 i beställningsbekräftelse mailet.
Fick idag ett SMS med orderbekräftelse och status tracking länk och ett estimated delivery date 2012-12-03. Verkar som Telia har startat leveransmaskinen!
Hoppas det inte är samma dator som räknar ut Beställnings och Order estimated delivery date...

/Iphone4 user

Permalänk
Skrivet av snakke:

Alltså-jag-DÖR! Vilken jävla stjärna han är! Har Nokia pröjsat honom pengar under bordet för att lägga upp de här videoklippen? Det är ju heeelt fantastiskt. Jag kan inte få nog.

- Let me tell you. You will catch alot of attention. I've had girls practically bend over "Oooh, Destroyer! Look at my ass! Your phone looks sexy! Just look at my ass, 'cuz I want some of that, that phone just looks too sexy! I just want somebody that has a sexy phone like that to look at my big ass!"

Jag klarade av 30 sec innan jag var tvungen att stänga av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bullenovitch:

Jag klarade av 30 sec innan jag var tvungen att stänga av.

Jag klarade 12 minuter och 53 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Dåså, bara en dryg vecka kvar. Som tröst så länge så har nu il general äntligen gjort klart sin review
http://www.youtube.com/watch?v=AMroA1XKrpI&feature=youtube_gd...

Hahaha, har kollat på denna flera gånger! Jag hade då inte vågat köpa någon annan telefon när denna snubbe ser på

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Dåså, bara en dryg vecka kvar. Som tröst så länge så har nu il general äntligen gjort klart sin review
http://www.youtube.com/watch?v=AMroA1XKrpI&feature=youtube_gd...

Alla brudar till mig! Till mig!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||