Permalänk

Frågor gällande Noctua NH-D14

Hej,

Är i tankarna att byta till en sådan då min nuvarande Antec 620 låter som en kaffekokare och kyler sådär..

Och jag undrar följande:

Är det säkert att förflytta datorn om man har en Noctua NH-D14 ? Den väger ju ändå en del... Eller måste man ta bort den etc om man ska flytta dator, tex till en kompis?

Burken består utav: i7 2600K, Define R3, Asus P8Z68 Deluxe, Asus GTX 580DirectCU II

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Det går alldeles utmärkt att flytta datorn, kylaren sitter som sten när du skruvat dit den. Så det är ingen fara, men som med all elektronik ska man vara försiktig när man flyttar och bär, men det är nog common sense. Lycka till!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av bobocobra:

Hej,

Är i tankarna att byta till en sådan då min nuvarande Antec 620 låter som en kaffekokare och kyler sådär..

Och jag undrar följande:

Är det säkert att förflytta datorn om man har en Noctua NH-D14 ? Den väger ju ändå en del... Eller måste man ta bort den etc om man ska flytta dator, tex till en kompis?

Burken består utav: i7 2600K, Define R3, Asus P8Z68 Deluxe, Asus GTX 580DirectCU II

Tacksam för svar

Jo, det stämmer. Den väger som sagt en del men det är väl lungt sålänge du är försiktig.
Rekommenderar dock inte att köra snabbt på en gropig väg med den i bagaget.

Vissa försöker ju binda fast den för att avlasta moderkortet lite.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Avstängd

Kör med buntband om det blir längre flytter, annars behöver du inte oroa dig

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Grymt, tack för alla svaren )

Permalänk
Medlem

Eller så kan man ju lägga datorn ner på sidan så hänger den inte på moderkortet? ^^

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Skrivet av Toxid_Fox:

Eller så kan man ju lägga datorn ner på sidan så hänger den inte på moderkortet? ^^

shhhhh!

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3