Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Hej grabbar

Hejsan allesammans!

Jag köpte ett nytt grafikkort till min dator (en märkesdator ..), fast det fick inte plats (det var ett gtx 570, så jag frågade min kompis vad jag skulle göra, han sa att jag var tvungen att köpa nytt chassi eller klippa av en bit av graifkkortet. Så jag gjorde det och allt funkade bra, tills jag loggade in, det vissade konstiga färger och sträck på skärmen.

Jag undrar vad jag har gjort fel? Jag kan inte så mycket om datorer så jag råd fråpgar er här på "SWECLOCKERS".

CPU: Intel i7 950 @ 3.6 Ghz CPU Fan: Noctua Nh-D14 GPU: Amd radeon Sapphire HD 6950 (upplåst till 6970) PSU: corsair CX 600w Chassi Fractal design r3 black Ram: Kingston 8gb ram 1600 Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2010

Det låter inte lovande om grafikkortet gått sönder pga modifikation, alltså fysiska förändringar. Garantin kommer inte gälla tyvärr.

Avinstallerat alla gamla drivrutiner från det förra kortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Underskatta inte Citera-funktionen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av shmupps:

Hejsan allesammans!

Jag köpte ett nytt grafikkort till min dator (en märkesdator ..), fast det fick inte plats (det var ett gtx 570, så jag frågade min kompis vad jag skulle göra, han sa att jag var tvungen att köpa nytt chassi eller klippa av en bit av graifkkortet. Så jag gjorde det och allt funkade bra, tills jag loggade in, det vissade konstiga färger och sträck på skärmen. Jag undrar vad jag har gjort fel? Jag kan inte så mycket om datorer så jag råd fråpgar er här på "SWECLOCKERS".

Klippte du i chassit eller grafikkortet? Om det är grafikkortet så kan du se dig om efter ett nytt......

edit: såg att det var samma som hade "skakad dator" Troll

Chassi: NZXT H2 | CPU: i5 2500K @ 4.6Ghz med nocta NH-U12P | GPU: Asus GTX780 3GB DC2 OC | MB: ASUS P8P67LE |PSU: Corsair TX850M | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHzLowProfile | DISK: Corsair Force Series 3 SATA III 2,5" SSD 120GB+Samsung 840 evo 120GB |Skärm: BenQ XL2410T
Input: Razer Lycosa + Razer DeathAdder | Audio: Razer Megalodon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Gammal historia/troll, Dagens trolls har gått ner i standard

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mjölby
Registrerad
Mar 2012

Banna trollaren snälla, irriterande att gå in på en tråd och läsa och se att det är samma person igen som trollar...

MSI GT60: i7 3610QM, Nvidia Geforce GTX 670M, 8GB Ram, 750 GB HDD

CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Wully:

Gammal historia/troll, Dagens trolls har gått ner i standard

att folk inte har vettigare saker för sig! :/

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av jesperlowendahl:

Banna trollaren snälla, irriterande att gå in på en tråd och läsa och se att det är samma person igen som trollar...

Vad har du emot gratis underhållning?:)

Speldator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Troligen kontokapning.

*Tråd låst*

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *