Permalänk
Avstängd

Hej grabbar

Hejsan allesammans!

Jag köpte ett nytt grafikkort till min dator (en märkesdator ..), fast det fick inte plats (det var ett gtx 570, så jag frågade min kompis vad jag skulle göra, han sa att jag var tvungen att köpa nytt chassi eller klippa av en bit av graifkkortet. Så jag gjorde det och allt funkade bra, tills jag loggade in, det vissade konstiga färger och sträck på skärmen.

Jag undrar vad jag har gjort fel? Jag kan inte så mycket om datorer så jag råd fråpgar er här på "SWECLOCKERS".

Visa signatur

CPU: Intel i7 950 @ 3.6 Ghz CPU Fan: Noctua Nh-D14 GPU: Amd radeon Sapphire HD 6950 (upplåst till 6970) PSU: corsair CX 600w Chassi Fractal design r3 black Ram: Kingston 8gb ram 1600 Mhz.

Permalänk
Medlem

Det låter inte lovande om grafikkortet gått sönder pga modifikation, alltså fysiska förändringar. Garantin kommer inte gälla tyvärr.

Avinstallerat alla gamla drivrutiner från det förra kortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shmupps:

Hejsan allesammans!

Jag köpte ett nytt grafikkort till min dator (en märkesdator ..), fast det fick inte plats (det var ett gtx 570, så jag frågade min kompis vad jag skulle göra, han sa att jag var tvungen att köpa nytt chassi eller klippa av en bit av graifkkortet. Så jag gjorde det och allt funkade bra, tills jag loggade in, det vissade konstiga färger och sträck på skärmen. Jag undrar vad jag har gjort fel? Jag kan inte så mycket om datorer så jag råd fråpgar er här på "SWECLOCKERS".

Klippte du i chassit eller grafikkortet? Om det är grafikkortet så kan du se dig om efter ett nytt......

edit: såg att det var samma som hade "skakad dator" Troll

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Gammal historia/troll, Dagens trolls har gått ner i standard

Permalänk

Banna trollaren snälla, irriterande att gå in på en tråd och läsa och se att det är samma person igen som trollar...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Gammal historia/troll, Dagens trolls har gått ner i standard

att folk inte har vettigare saker för sig! :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesperlowendahl:

Banna trollaren snälla, irriterande att gå in på en tråd och läsa och se att det är samma person igen som trollar...

Vad har du emot gratis underhållning?:)

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen kontokapning.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro