Asus GPU tweak, fps drop

Permalänk
Medlem

Asus GPU tweak, fps drop

Har ett problem med mitt Asus gtx580 och tillhörande Asus gpu tweak program.
Har fungerat vanligt tills för ett tag sedan då det helt plötsligt inte gick att spela i "gaming profile" via gpu tweak, när jag trycker i apply gaming profile dropar fps:en omedelbart ner från 80 till ~20 i BF3 och det blir helt ospelbart. Någon som upplevt samma problem?

Jag har provat att installera äldre versioner av GPU drivrutin samt Gpu tweak men inget hjälpte, om det nu inte finns någon lösning till problemet finns det något alternativt överklockningsverktyg att få tag i till mitt kort?

Tack på förhand.

Visa signatur

UX31A-V-MODA CROSSFADE M-100

Permalänk

MSI Afterburner fungerar väl oavsett vilken tillverkare du har av kortet. Kör den själv på samma kort. Den låter dig även justera minnesfrekvensen, vilket gputweak sist jag kollade inte tillät.

Varför du får dålig prestanda vet jag inte. Vet dock att gputweak tappar spänningsinställningarna när datorn vaknar efter sleep, vilket kraschar drivrutinen när man börjar lira.

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe1555:

MSI Afterburner fungerar väl oavsett vilken tillverkare du har av kortet. Kör den själv på samma kort. Den låter dig även justera minnesfrekvensen, vilket gputweak sist jag kollade inte tillät.

Varför du får dålig prestanda vet jag inte. Vet dock att gputweak tappar spänningsinställningarna när datorn vaknar efter sleep, vilket kraschar drivrutinen när man börjar lira.

Okej, ja jag får prova att installera det. Tack för hjälpen!

Visa signatur

UX31A-V-MODA CROSSFADE M-100