Ny miniPC och fläkten låter extremt! .. Trasig..

Permalänk
Medlem

Ny miniPC och fläkten låter extremt! .. Trasig..

Hej

Köpte denna från Proshop (Seg leverans så vet ej om jag orkar skicka tillbaka)
http://www.proshop.se/Stationar-dator/ZOTAC-ZBOX-nano-VD01-22...

Den ser ut så här om jag fattar det rätt

Installerade HDD och RAM sen när jag startade den så låter fläkten som om den har ett spelkort på fläktbladet (Sådant man hade när man var liten och cyklade)

Ja den låter väldigt trasig.

Går dessa fläktar byta ut lätt?

Eller är dom inbygga i det svarta chassit?

Permalänk
Medlem

Det ser ut som att den sitter fast med någon sorts clips, men ta bort moderkortet från "chassiet" och kolla ifall den sitter fast i några skruvar inunder så du inte har sönder någonting.

Visa signatur

dell vostro 3350, bra skit helt enkelt! typ 2 gigabyte räääm, integrerat skitgrafikkort och nån 250 gigabytare till hårddisk. duger helt klart till surf :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kott3n:

Det ser ut som att den sitter fast med någon sorts clips, men ta bort moderkortet från "chassiet" och kolla ifall den sitter fast i några skruvar inunder så du inte har sönder någonting.

Skulle gjort det, men det sitter en tunn tunn warranty lapp på en av skruvarna för att tabort modekortet. Ska se vad ProShop säger innan jag kollar det. Men hade det varit lätt att byta så gör jag det hellre än att skicka tillbaka.

Permalänk

när köpte du den? kanske är mycket damm?

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

när köpte du den? kanske är mycket damm?

fick den idag :/

Permalänk
Hedersmedlem

Börja med att noggrant undersöka så att inget ligger mot fläktbladen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Ok, jag körde in en tandpetare i fläkten och den stannade upp och började snurra igen, men nu ljudlös.

Så, jag antar att det funkar som det ska nu.