Evga GTX 580 Röda artefakter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Evga GTX 580 Röda artefakter

Tjena Swec!

Köpte i januari ett grafikkort här på marknaden, ett gtx 580 med kvitto.

Allt har funkat jättebra fram tills igår när jag satt och surfade och upptäckte röda prickar på alla bilder.
Startade om datorn och då blev prickarna värre och allt text på skärmen verkar vara lite blurrad och inte lite skarp förrut, dessutom dansar bilden på skärm lite smått.

Har kortet gjort sitt? Finns garanti kvar dock står den på personen jag köpte det av, han sig köpte den på inet. Någon som vet om garantin går att föra över till en annan person?

Tacksam för alla svar och tips!

IVK Mounts 3D utskrivna objekt!

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Om du har kvar kvittot på kortet går det bra att skicka in det på garantin, och det är tyvärr det som gäller.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av OnlyCasanova:

Tjena Swec!

Köpte i januari ett grafikkort här på marknaden, ett gtx 580 med kvitto.

Allt har funkat jättebra fram tills igår när jag satt och surfade och upptäckte röda prickar på alla bilder.
Startade om datorn och då blev prickarna värre och allt text på skärmen verkar vara lite blurrad och inte lite skarp förrut, dessutom dansar bilden på skärm lite smått.

Har kortet gjort sitt? Finns garanti kvar dock står den på personen jag köpte det av, han sig köpte den på inet. Någon som vet om garantin går att föra över till en annan person?

Tacksam för alla svar och tips!

Är väl bara att be personen du köpte det utav att göra en felanmälan, och sedan skicka fraktsedeln till din mail. (:

Edit; om de inte tar emot det på garantin utav någon anledning så kan du kolla upp hur man bakar grafikkort.

i7 3770k@5.8GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@24000MHz/CL10, 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 540 Kompressor 760WHP