Klocka utan LLC med hög vdropp meningslöst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderköping
Registrerad
Jun 2005

Klocka utan LLC med hög vdropp meningslöst?

Hej!

Uppdaterade mitt BIOS till uefi (ua5) på mitt moderkort tidigare, Z68AP-D3, men jag kan verkligen inte hitta LLC, som fanns på tidigare bios-versionen (Multi step Load Line Calibration).

Har en väldigt hög vdropp. Enligt CPU-Z har jag ~1.25 volt i load, men ~1.33 volt i Idle (1.33 volt i UEFI/BIOS just nu). Vad är poängen att sätta högre volt isåfall? Vill gärna att det ska vara tvärtom.

Om det inte går att lösa vill jag gärna flasha tillbaka till förra bios, men, hittar inget sätt där det är möjligt. Att boota från Q-utility fungerar ej (Bios image invalid) och göra USB-stickan bootbar fungerar inte iom att jag inte kan ändra partition till annat än C:, då det står att partitionen inte existerar. Inte D, E, F eller någon partition som jag faktiskt har.

Flasha bios till förra via @Bios rekommenderas inte, om ens möjligt, antar jag?

Tack för svar!

GA-Z68AP-D3 | i2500k @ 4.5GHz, Hyper 212 Plus | 340GB SSD | 8GB ram | EVGA GTX 770 | XFX Pro 650w, bytt fläkt | Asus MG279Q | Creative Xtremegamer | Dynavoice S-61, Challenger M-65 EX, Challenger C-5 EX, XTZ 99 W8.16, Yamaha RX-V375 | Philips Fidelio M1 | S7 Edge