Gainward/Nvidia Gefore gtx 570Ti 2GB, vägrar fungera vid uppstart

Permalänk
Medlem

Gainward/Nvidia Gefore gtx 570Ti 2GB, vägrar fungera vid uppstart

Tjenare alla här på Sweclockers, är min första tråd här då jag är ny på detta forum

Köpte en ny dator för 1 månad sen med följande setup.

Chassi : NZXT H2
Skärm : BenQ 24" LCD G2450HM
Grafikkort : Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB
Ram minnen : Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB x 2
Moderkort : Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155
Cpu : Intel® Core i5-2500K Processor
Cpu kylare : Corsair H60 Hydro Series
Hårddisk : Western Digital Caviar Green 3 TB
SSD : har ingen atm
Nätagg : Corsair HX 750 PSU modulärt
Operativsystem : Windows 7

Nu till själva problemet då. När man start upp datorn med grafikkortet i så är det bara svart på skärmen så står det att den inte har någon bild och att man ska sätta i en sladd, men jag har inte missat en enda sladd och jag har testat med en jävla massa olika sladdar och ingen verkar fixa det. Och nu kommer det som jag tycker är underligt. Jag tröttnade på att leta fel så jag satte i mitt gamla grafikkort som är typ 4 år gammalt radeon som håller på att ge upp när som helst och vipps så får jag bild direkt! OBS : vid detta tillfälle så hade jag inte installerat några grafik bios utan bara operativsystemet,cpu och moderkorts bios.
Skulle vara väldigt tacksam om någon kan komma med lite förslag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaske:

Tjenare alla här på Sweclockers, är min första tråd här då jag är ny på detta forum

Köpte en ny dator för 1 månad sen med följande setup.

Chassi : NZXT H2
Skärm : BenQ 24" LCD G2450HM
Grafikkort : Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB
Ram minnen : Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB x 2
Moderkort : Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155
Cpu : Intel® Core i5-2500K Processor
Cpu kylare : Corsair H60 Hydro Series
Hårddisk : Western Digital Caviar Green 3 TB
SSD : har ingen atm
Nätagg : Corsair HX 750 PSU modulärt
Operativsystem : Windows 7

Nu till själva problemet då. När man start upp datorn med grafikkortet i så är det bara svart på skärmen så står det att den inte har någon bild och att man ska sätta i en sladd, men jag har inte missat en enda sladd och jag har testat med en jävla massa olika sladdar och ingen verkar fixa det. Och nu kommer det som jag tycker är underligt. Jag tröttnade på att leta fel så jag satte i mitt gamla grafikkort som är typ 4 år gammalt radeon som håller på att ge upp när som helst och vipps så får jag bild direkt! OBS : vid detta tillfälle så hade jag inte installerat några grafik bios utan bara operativsystemet,cpu och moderkorts bios.
Skulle vara väldigt tacksam om någon kan komma med lite förslag!

Någonting är fel med drivrutinerna. För hög Hz, eller upplösning som inte stöds t.ex.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Låter som grafikkortet är trasigt, kan enkelt avgöras med 100% säkerhet genom att prova det i en annan dator.

Permalänk
Medlem

Jag trodde också att kortet var trasigt men jag skickade tillbaka det till komplett, dom testade det och dom sa att det var 100 % fungerande. Ringde upp deras kundtjänst om ärendet men dom hänvisar en bara till tillverkaren... Vet inte riktigt vad man ska ta sig till att pröva just nu

Permalänk
Medlem

Alla strömkablar till grafikkortet är anslutna?

Använder du samma kabel/kontakt till skärmen när du testar med ditt andra grafikkort?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL