Geforce 560 twinfrozr ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Geforce 560 twinfrozr ti

Tjenare!

Nu har jag tröttnat på mitt grafikkort.
Gpu usage 99% och fps'en droppar ner 5-25 på alla spel.
Problemet uppstod när jag installerade om datorn, Har ingen aning om vad felet kan vara.
Som sagt, GeForce 560 twinfrozr ti.

Har ju fortfarande 2 års garanti kvar men som gamer är kommer det bli ett helvete och lämna in kortet i 10 arbetsdagar hos inet.

Hjälp uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008

spec? testat formatera om datorn?

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Spec?

Jo jag menade att jag formaterade om dator, brukar använda båda orden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Idiotsmurf:

Spec?

Hämtat senaste drivisarna efteråt?

(Spec = Specifikationer, dvs. vad har du för dator?)

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 970 FTW 4GB | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: FD Arc Midi R2 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
växjö
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Idiotsmurf:

Spec?

Det vill säga vad du har för komponenter?

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Processor, intel core i3.540@ 3.07ghz 3.07 ghz ram 6 gb.
64 bitars system.
och ett nätagg som ska klara av mitt kort enligt inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oddworld
Registrerad
Jul 2012

Nu förstår jag inte riktigt. Har du ett 560Ti som du inte tycker om (eller antagligen har något fel) eller vill du köpa en?

Prolle: En sån iiii Femma|Graffe: GEE-TEE-EXX SEX-SEXTIO TEE-I|Hjärnceller:RivkäkeX sexTON gigabajts 1600MhZ|Strömjävel:Duracell 3.5 volt AA (FSP 750W M.)|Mobo: MSI säta77 mPower|HDD:Havsport Barracuda 7200 RPM|Kylning:En stor jävla radiator direkt ur en v40 (Noctua NhD14)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Nej det sitter i, och det är de som krånglar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2011

först och främst vilka spel pratar vi om och vad kör du för inställningar samt upplösning i spelen?

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 3.8GHz (4.4GHz turbo) Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD:OCZ Arc 100 240GB HDD1: WD Black 1TB HDD2: WD Blue 320GB Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: En sån man ringer med? (Xperia M4 Aqua)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

League of legends, Wow, Battlefield 3, Cs:go, Arma 3 och day-z. och lite fler småspel. Spelar ingen roll vilket spel jag kör faktist.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Och högsta på allt förutom bf3, vilket är high.

Men det går bra och spela annars, Bara de här med gpu usage och fpsen droppar händer ju bara ibland.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

1. Installera om drivrutinerna: då menar jag ordentligt med Driver Fusion.
2. Funkar inte det: installera om Windows. Håll inte på och klona, kör en helt ren och fräsch installation, se till att du har alla uppdateringar och nyaste drivrutinerna innan du börjar installera spel och program.
3. Funkar inte 1 eller 2; lämna in kortet, DU HAR JU GARANTI.

offt

HTPC: Node 304 | L8 430W CM | GA-H97N-WIFI | G3220 | GTX 760 Mini | 8 GB RAM | 60 GB SSD | 6 TB HDD | Windows 10
MBA 6,2: i7-4650U | 8 GB RAM | 256 GB SSD | macOS 10.12.6

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

*Trådar sammanfogade*
Oavsett hur desperat man är så får man inte skapa flera trådar om samma ämne (s.k. korspostning).
Anledningen till det är att vi vill att alla ska få samma chans till hjälp. Så vänligen tänk på det i framtiden.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Tack mulle.

Och nu har jag installerat driver fusion, Inte den blekaste vilken jag ska ta bort.
Ser ut som att om jag tar fel går allt åt helvete för datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Idiotsmurf:

Tack mulle.

Och nu har jag installerat driver fusion, Inte den blekaste vilken jag ska ta bort.
Ser ut som att om jag tar fel går allt åt helvete för datorn

Förslagsvis kryssar du i allt som har med Nvidia att göra, eftersom du har ett sådant kort...

Avinstallera först från Lägg till/ta bort program, starta sedan om datorn i felsäkert läge och rensa med Driver Fusion.
Starta om och installera nya drivrutiner.

HTPC: Node 304 | L8 430W CM | GA-H97N-WIFI | G3220 | GTX 760 Mini | 8 GB RAM | 60 GB SSD | 6 TB HDD | Windows 10
MBA 6,2: i7-4650U | 8 GB RAM | 256 GB SSD | macOS 10.12.6