Gammal Dell med mystiskt grafikproblem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pålsboda
Registrerad
Jan 2002

Gammal Dell med mystiskt grafikproblem

Fick en 4 år gammal Dell av morsan som jag tänkte låta ungarna ha. Det sitter ett 7950 GX2 i och så fort jag installerar drivrutiner till kortet så blir skärmen svart, oavsett om jag testar nya eller gamla drivare. testade även Dells egna drivrutine och detta resulterade i svart skärm följt av blåskärm där det stod att NV4.disp hamnat i loop?!?!

Hann inte se mer förrän skärmen blev svart. Antagligen är grafikkortet helt paj eller kan det vara ngt annat? Har nyinstallerat WinXp med alla uppdateringar men så fort jag försöker installera en drivrutin till grafikkortet händer detta.

Har ngn. nåt gammalt kort till övers så är det bara att hojta!

Fractal Design Node 304, i5 4690K@4.3ghz, Gigabyte Windforce OCx2 GTX 1070, Crucial DDR3 1600mhz 16GB, OCZ ARC 100 256GB SSD, WD Black 1TB, MSI z97i AC mIXT. Audient ID14, EVENT 20/20 BAS. Asus ROG Swift PG348Q. Asus ZenBook UX32LN, MacBook PRO Retina 2015

Trädvy Permalänk
Dell
Registrerad
Jul 2011

Hej

Ked af at høre, at du har problemer med din Dell.

Prøv at send mig dit servicetag i en privat besked, så ser jeg gerne, om jeg evt. kan hjælpe.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av JohnnyGreed:

Fick en 4 år gammal Dell av morsan som jag tänkte låta ungarna ha. Det sitter ett 7950 GX2 i och så fort jag installerar drivrutiner till kortet så blir skärmen svart, oavsett om jag testar nya eller gamla drivare. testade även Dells egna drivrutine och detta resulterade i svart skärm följt av blåskärm där det stod att NV4.disp hamnat i loop?!?!

Hann inte se mer förrän skärmen blev svart. Antagligen är grafikkortet helt paj eller kan det vara ngt annat? Har nyinstallerat WinXp med alla uppdateringar men så fort jag försöker installera en drivrutin till grafikkortet händer detta.

Har ngn. nåt gammalt kort till övers så är det bara att hojta!

Låter ju tveklöst som att kortet gett sig, men det är tyvärr inget direkt ovanligt på dubbelmackor av äldre modell. Då kortet är ca 6 år gammalt är det antagligen bara att byta, men å andra sidan krävs det inte jättemånga kronor för att få samma prestanda i ett nytt kort.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.