[UNDER AVVECKLING] Mumble.SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt detta! Dock kom jag inte in med mitt swec nick. Stod något om lösenord och annat då :S
Så tog mitt förra, "NuZ" Ni får väl skälla på mig om jag gjorde fel med mitt egna initiativ :). Är gammal TS och Ventrilo användare så Mumble är nytt för mig.
Ser fram imot trevliga spelkvällar nu
mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av NuZ:

Väldigt trevligt detta! Dock kom jag inte in med mitt swec nick. Stod något om lösenord och annat då :S
Så tog mitt förra, "NuZ" Ni får väl skälla på mig om jag gjorde fel med mitt egna initiativ :). Är gammal TS och Ventrilo användare så Mumble är nytt för mig.
Ser fram imot trevliga spelkvällar nu
mvh

Mumble använder sig av certifikat för authentisering. D01tY är registrerad sedan tidigare på servern, så är den länkad med ett certifikat. Om man tappar bort certifikatet (t.ex. ominstallation) så kan du inte ansluta på nytt med det nicket då det nya certifikatet inte stämmer överens med det gamla.

Jag kan ta bort den gamla registreringen om du hellre vill använda D01tY på mumble.

Permalänk
Medlem

Tjena! Jag har för första gången startat upp Mumble, har anslutit till servern. Men hur ansluter man till en kanal? Högerklickar jag på tex Battlefield 4 kanalen så är Gå med i kanal knappen grå.

Hjälp

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Tobbbe__:

Tjena! Jag har för första gången startat upp Mumble, har anslutit till servern. Men hur ansluter man till en kanal? Högerklickar jag på tex Battlefield 4 kanalen så är Gå med i kanal knappen grå.

Hjälp

Du måste högerklicka på dig själv och välja registrera sen kan du hoppa mellan kanalerna

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Du måste högerklicka på dig själv och välja registrera sen kan du hoppa mellan kanalerna

Tackar!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ett tips till alla som har problem. Kolla på första sidan och se om ditt svar kanske finns där Finns även en sektion med "frågor och svar" längst ner på sidan (är under utveckling). Annars som vanligt är det bara att skriva era frågor här eller skicka ett pm till en admin.

Glad påsk alla!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gix:

Mumble använder sig av certifikat för authentisering. D01tY är registrerad sedan tidigare på servern, så är den länkad med ett certifikat. Om man tappar bort certifikatet (t.ex. ominstallation) så kan du inte ansluta på nytt med det nicket då det nya certifikatet inte stämmer överens med det gamla.

Jag kan ta bort den gamla registreringen om du hellre vill använda D01tY på mumble.

Ja tack gör det, bara jag kommer in nu med D01tY så
Tack så mycket
Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av NuZ:

Ja tack gör det, bara jag kommer in nu med D01tY så
Tack så mycket
Mvh

Fixat!

Nästa gång du loggar in så kommer du ha D01tY som nick.

Permalänk
Medlem

Har missat att göra en backup på mitt certifikat, skulle vara schyst om det kunde återställas på namnet Sloghunt.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Har missat att göra en backup på mitt certifikat, skulle vara schyst om det kunde återställas på namnet Sloghunt.

Det är kirrat! Du kan nu registrera Sloghunt

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tjena, en fråga som jag sökte lite på men inte hitta något på, om man sitter i ett rum och känner för det är ok om man kör in sin Music bot i det och delar sällskapet om samtliga i kanalen tycker det är gött? (Endast fria kanaler inte till kanaler dedikerade till en viss server eller liknande).

Vet att det är Olagligt enligt tysk lag men ej koll på vad som gäller i Sverige och självklart inte vilka riktlinjer ni har.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av DavidtheDoom:

Tjena, en fråga som jag sökte lite på men inte hitta något på, om man sitter i ett rum och känner för det är ok om man kör in sin Music bot i det och delar sällskapet om samtliga i kanalen tycker det är gött? (Endast fria kanaler inte till kanaler dedikerade till en viss server eller liknande).

Vet att det är Olagligt enligt tysk lag men ej koll på vad som gäller i Sverige och självklart inte vilka riktlinjer ni har.

Såg din fråga lite sent i Mumble chatten - Den här frågan är ny, vi återkommer om när vi funderat klart.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lan:

Såg din fråga lite sent i Mumble chatten - Den här frågan är ny, vi återkommer om när vi funderat klart.

Trodde nästan det. Fundera på.

Om någon har koll på det juridiska så är det asnice om de kommenterar här. Min relativt förståndiga kunskap kring juridik torde detta klassas som att ta del av strömmande material som är lite av en gråzon i Sverige (klassas fortfarande som fullt legalt att ta del av materialet om man inte kan styra innehållet själv). Kan dock klassas som något annat och dumt att hamna där.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Har missat att göra en backup på mitt certifikat, skulle vara schyst om det kunde återställas på namnet Skogsmard.
MVH.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Skogsmard:

Har missat att göra en backup på mitt certifikat, skulle vara schyst om det kunde återställas på namnet Skogsmard.
MVH.

fixat

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Skrivet av bl0m1:

tack

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Moderator
Moderator

Dreamhack Summer 2014 - Mumble kanal skapad

Under DH så har vi lagt till en kanal tillfälligt, Dreamhack Summer 2014, varsågoda och sitt i den under tiden ni är där. Sök kontakt med andra eller bara häng och gör oss andra avundsjuka!

Självklart vet vi också om ni sitter där att det kan vara svårt att få er uppmärksamhet då mycket pågår runt er.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Får bara upp: Felaktigt certifikat eller lösenord när jag ska ansluta till servern.. Har skapat ett Cert med mitt nick och väljer detta när jag ska ansluta.

Var tydligen tvungen att använda Simpedimp istället för Simpandirr som nick

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SimpanDirr:

Får bara upp: Felaktigt certifikat eller lösenord när jag ska ansluta till servern.. Har skapat ett Cert med mitt nick och väljer detta när jag ska ansluta.

testa nu

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Moderator
Moderator

Underhåll - Sker denna vecka!

Någon natt under kommande vecka kommer Mumble att tas ner för att uppdateras samt flyttas (hårdvaruändring). Nertiden uppskattas att vara ungefär en halvtimme, det exakta tillfället kommer att anpassas för vår teknikers skull men bör rimligen inte påverka användandet för er då han arbetar nattetid.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tjenamors, installerade om min burk i februari, verkar inte som att mitt mumble cert kom med i nya installationen.

Har ni lust att återställa användarnamnet Devildoll?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Devildoll:

Tjenamors, installerade om min burk i februari, verkar inte som att mitt mumble cert kom med i nya installationen.

Har ni lust att återställa användarnamnet Devildoll?

Fixat

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Hitman:

tackar tackar!

Om du skulle kunna ta bort Devildoll2 som jag använde för att gå in temporärt så skulle det vara kanon också!

edit:
Yay! nu lirat det som det ska.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Har även jag missat att göra en backup av mitt certifikat, kan någon ta bort min registrering? Användarnamnet är ToJa92, precis som här.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av ToJa92:

Har även jag missat att göra en backup av mitt certifikat, kan någon ta bort min registrering? Användarnamnet är ToJa92, precis som här.

Fixat

Visa signatur
Permalänk
SpelClockers

Underhåll!

Jag håller på och flyttar på Mumbleservern i skrivande stund. När ni ansluter nästa gång så kan ni bli tillfrågade att acceptera det nya certifikatet. I övrigt så ska allting fungera som förr.

Edit: Nu är det klart!

Permalänk
SpelClockers

Struligt att nå Mumbleservern just nu.

Telia har problem med internettrafik mot EU och UK. Det lär bero på kabelfel i Danmark. Då man kör på redundanta förbindelser nu så blir det kraftig överlast på dessa och stora paketförluster (30-40%).

Edit: Problemet kan anses vara över nu. Stabilt sedan 2 timmar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag vid ett tidigare tillfälle registrerat "DerpishCat", skulle det vara möjligt att ta bort min registrering?
Lovar att det inte ska hända igen <3

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DerpishCat:

Verkar som jag vid ett tidigare tillfälle registrerat "DerpishCat", skulle det vara möjligt att ta bort min registrering?
Lovar att det inte ska hända igen <3

Fixat

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in, felaktiskt bla blaa... wtf ?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |