Phenom II x4 955 BE Stable @ 4ghz med väldigt bra temps, oc some more?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Min 955'a går stabilt i 3.6! För 3.7 höjde jag volten till 1.45, men den kraschade efter någon dag av folding. Eftersom jag bara jobbar med multipeln, så behöver jag väl inte tänka på andra inställningar än cpu volt?

Läser här om LLC. Vad är/gör den inställningen?

Testade nu att höja HT och NB för kul, till 2.4 GHz (2 stock). Är det vettigt?

Edit:
Kör med 212+, och kommer upp i temp kring 61 grader med standard volt. Det är väl läge att byta ut kylpastan nu efter nått år. Bytte ut standardfläkten till en beQuiet PWM. Det var kanske inte så smart för den snurrar 500 RPM långsammare. Satte i alla fall dit en till fläkt för PnP. Tyst är det i alla fall!

Jag är ute efter inställningar för 24/7 max load.

HT gör inte mycket men CPU/NB gör en del, CPU/NB kommunicerar med NB som i sin tur kommunicerar med minnena så det kan ge en liten skjuts.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

Min 955'a går stabilt i 3.6! För 3.7 höjde jag volten till 1.45, men den kraschade efter någon dag av folding. Eftersom jag bara jobbar med multipeln, så behöver jag väl inte tänka på andra inställningar än cpu volt?

Läser här om LLC. Vad är/gör den inställningen?

Testade nu att höja HT och NB för kul, till 2.4 GHz (2 stock). Är det vettigt?

Edit:
Kör med 212+, och kommer upp i temp kring 61 grader med standard volt. Det är väl läge att byta ut kylpastan nu efter nått år. Bytte ut standardfläkten till en beQuiet PWM. Det var kanske inte så smart för den snurrar 500 RPM långsammare. Satte i alla fall dit en till fläkt för PnP. Tyst är det i alla fall!

Jag är ute efter inställningar för 24/7 max load.

Jag höjde BUS speed till 216 mhz :]

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2