Permalänk
Inaktiv

Ny Grafikkort

Hejsan som topicen säger tänker jag köpa mig ett ny grafikkort. Men min dator är en fabrik dator som jag köpte via netonet när de var rea.
Och ni undra säkert vad de är för modell jo det är en HP Pavilion p6-2063sc .

Men jag har köpt mig en ny chassi och det är en Cooler Master Centurion 5 II Midi Tower har lagt alla mina delar i den och de fungerar.

Kan säga också att jag har en annan nätaggat en vad jag fick med mig i hp datorn.

Nätagget 750w Cooler master

Moderkortet är H-CUPERTINO2-H61-uA TX (Cupertino2)

Chipset: Intel H61


Memory sockets: 2 x DDR3


Front side bus speeds: 5 GT/s (DMI bus)


Processor socket: LGA 1155


Expansion Slots:


1 PCI Express x16 (Gen2.0)


3 PCI Express x1 (Gen2.0)


1 PCI Express Mini Card x1

vet att det säger DD3 men hört av folk att det spelar ingen roll om det är DD3 OCH GDR5 Minne typet

Grafikortet jag tänkte mig var en http://www.inet.se/produkt/5409606/evga-geforce-gtx-660ti-2048mb-borderlands-2-pa-kopet-varde-399kr

om ni har några andra frågor om datorn så kan jag säkert ta upp mer info men hoppas detta räcker

Permalänk
Medlem

Det kommer funka vad jag kunde hitta. Det som kan vara problemet är ju chassit som tar grafikkort upp till 270mm men in detta fallet är bara grafikkortet 241 som kommer fungera bra.

Angående minnet är ddr3 för ram-minnen och GDDR3 / GDDR5 för grafikkort och detta har GDDR5

Permalänk
Inaktiv

Tack för ditt snabba svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mylife:

Det kommer funka vad jag kunde hitta. Det som kan vara problemet är ju chassit som tar grafikkort upp till 270mm men in detta fallet är bara grafikkortet 241 som kommer fungera bra.

Angående minnet är ddr3 för ram-minnen och GDDR3 / GDDR5 för grafikkort och detta har GDDR5

Men så de fungerar iaf så de inte blir något strult med kortet ? med ram-minnet

Permalänk

nej, inga problem kommer att uppstå med ram-minnet och grafikkortets minne
den senaste ram-minnestypen är Ddr3
på grafikkort heter det Gddr och den senaste är Gddr5
dom har ingenting med varandra att göra

Visa signatur

Cpu: i7 920 @ 3,8 Ghz HT on || Cpukylning: Corsair H100 || MoBo: Asus rampage II Gene || Grafik: Gigabyte GtX670 WF || Ram: corsair dominator 8gb || Chassi: Fractal design Arc || HDD: 128GB samsung 840 || Drivs av ett Corsiar vx 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperMupster:

nej, inga problem kommer att uppstå med ram-minnet och grafikkortets minne
den senaste ram-minnestypen är Ddr3
på grafikkort heter det Gddr och den senaste är Gddr5
dom har ingenting med varandra att göra

Härligt att höra tack så mycket för hjälpen