Permalänk

Xigmatek XLF-F1255 fläkt

Någon som vet om Xigmatek XLF-F1255 fläkt är bra :)? Tänkte för priset?

Går den bra att styra med fläkt kontroll?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

49kr på cdon.se

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Ingen som har dom :)?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Ingen som har dom :)?

För det första ska man inte posta tre gånger i rad, ta "edit" på ditt första meddelande och lägg till t.ex.

EDIT: Kom på en grej till... bla bla bla.

EDIT2: En fråga till, bla bla bla.

För det andra, så kan du inte förvänta dig svar så snabbt, folk läser när de har tid, just nu är de flesta på jobbet eller i skolan och kolla inte forum. Dessutom så är det nog inte många som har en specifik fläkt så det blir inte många av de som läser som faktiskt svarar.

EDIT: För att göra som jag själv säger så kollade jag upp lite och hittar inte mycket info om dem, personligen skulle jag gått på Arctic Cooling F12 PWM om du vill ha en billig fläkt som är hyfsad och styrbar via PWM.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=539165

Annars är Scythe Slip Stream 800rpm eller 1200rpm mina favoriter på billiga fläktar som blåser bra som chassifläkt, dock ej för radiatorer/kylare.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Jag har en bunt av dem och de är inte alls dumma för priset. De flyttar bra med luft och har ok ljudnivå. De når inte riktigt upp till t ex Scythe Gentle Typhoon eller Corsair AF/SP quiet edition, men då kostar de fläktarna mer än dubbelt så mycket.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Jag har en bunt av dem och de är inte alls dumma för priset. De flyttar bra med luft och har ok ljudnivå. De når inte riktigt upp till t ex Scythe Gentle Typhoon eller Corsair AF/SP quiet edition, men då kostar de fläktarna mer än dubbelt så mycket.

Okey prövat styra dom med fläkt kontroll :)? Är inte så noga att den låter lite

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Okey prövat styra dom med fläkt kontroll :)? Är inte så noga att den låter lite

Japp, testat att styra 7 st med fläktkontroller samtidigt. Däremot så var mina fläktar fastskruvade på radiatorer vilket ger lite värre ljud än om de endast används som chassifläktar. Motorljudet är i princip ohörbart och på låga rpm lär det inte gå att höra fläktarna nämnvärt när de väl sitter i chassit.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Japp, testat att styra 7 st med fläktkontroller samtidigt. Däremot så var mina fläktar fastskruvade på radiatorer vilket ger lite värre ljud än om de endast används som chassifläktar. Motorljudet är i princip ohörbart och på låga rpm lär det inte gå att höra fläktarna nämnvärt när de väl sitter i chassit.

Perfekt har precis monterat 4st Men tänkte höra om du vet något om denna? http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_sentry_2_lcd_fan_controller...

har köpt den men de finns ju nå sladdar man kan kolla temp med? var ska man sätta dom ?

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |