Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Permalänk

Största problemet för mig med detta är ju att nu blir man sugen på en Terrapin, och sen en CCU till en Aquila för Ursa Rover ser grym ut.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

http://i.imgur.com/mrSPzca.png

Största problemet för mig med detta är ju att nu blir man sugen på en Terrapin, och sen en CCU till en Aquila för Ursa Rover ser grym ut.

Varför skulle det vara ett problem?
Det är bara tt öppna stora plånboken och låta pixlarna ta dina cash haha.
vad jag igår, så spenderade vi, uppdelat på 7 pers, ca 10000 kr
alltså efter gamescom

Permalänk
Avstängd

Bäddar in videon här.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbihah:

Gamescom*

Och ja, nu kan alla troll krypa tillbaka under sina broar och stanna där.
Kan garantera att dom kommer krypandes tillbaka inför nästa presentation, bara för att behöva slingra sig tillbaka i skam igen och åter igen.

Fortsätt ge dom pengar så kan dom lägga ner projektet om 4-5 år och 100 miljoner senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Fortsätt ge dom pengar så kan dom lägga ner projektet om 4-5 år och 100 miljoner senare.

Ja, dom drog in över 7 000 000 kr igår kväll
Häääääärligt!

Hur kan du tro att spelet ska läggas ner om 4 till 5 år?

Permalänk
Medlem

Intressant. Tråden startades 2012 ser jag. Inget spel ännu. Börjar mer likna pyramidspel det här än spelutveckling. Fast det e klart, folk får göra vad man vill med sina pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Intressant. Tråden startades 2012 ser jag. Inget spel ännu. Börjar mer likna pyramidspel det här än spelutveckling. Fast det e klart, folk får göra vad man vill med sina pengar.

Har du någon aning om alls hur länge det tar att göra ett spel?
har du ens kollat på videon som finns några svar ovanför denna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrM3:

Intressant. Tråden startades 2012 ser jag. Inget spel ännu. Börjar mer likna pyramidspel det här än spelutveckling. Fast det e klart, folk får göra vad man vill med sina pengar.

Alltså, det här dyker upp hela tiden. Varje gång av folk som inte har någon som helst aning.

Du tror fortfarande man har samma plan från kickstartern 2012?

Tramsinlägg.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av The187:

Ja, dom drog in över 7 000 000 kr igår kväll
Häääääärligt!

Hur kan du tro att spelet ska läggas ner om 4 till 5 år?

Kanske inte riktigt så mycket ändå?
$241,671 säger https://robertsspaceindustries.com/funding-goals vilket är ca 2 022 955kr om jag räknar på valuta.se

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Kanske inte riktigt så mycket ändå?
$241,671 säger https://robertsspaceindustries.com/funding-goals vilket är ca 2 022 955kr om jag räknar på valuta.se

Såg att det stod på 118 miljoner igår, och 119 milj idag. så jag kollade inte dom exakt siffrorna. men det stämmer det du säger

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att demot var riktigt "Jaw-dropping". Nu ser jag fram emot att det blir verklighet på större skala och med fler spelare närvarande. Har inte direkt några tvivel. Frågan är hur lång tid det tar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Jag tyckte att demot var riktigt "Jaw-dropping". Nu ser jag fram emot att det blir verklighet på större skala och med fler spelare närvarande. Har inte direkt några tvivel. Frågan är hur lång tid det tar.

Kan tänka mig att första delen av Squadron 42 släpps runt nyår nångång.
Sen hela spelet kanske runt i slutet av 2017/ väldigt tidig 2018.

Har du några att spela med då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Kan tänka mig att första delen av Squadron 42 släpps runt nyår nångång.
Sen hela spelet kanske runt i slutet av 2017/ väldigt tidig 2018.

Har du några att spela med då?

Nej tyvärr inte. Har inte grottat ner mig i alphan så mycket trots att jag backade spelet 2012 (Golden ticket) och brukar inte vilja börja "spela" ett spel som inte är färdigt än. Men kanske är dags nu att börja ta sig in i communityt. Har du någon schysst organisation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Nej tyvärr inte. Har inte grottat ner mig i alphan så mycket trots att jag backade spelet 2012 (Golden ticket) och brukar inte vilja börja "spela" ett spel som inte är färdigt än. Men kanske är dags nu att börja ta sig in i communityt. Har du någon schysst organisation?

Absolut jag har
skickar 2 länkar till dig.

Här är RSI organisationen: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWETRUST

och här är våran TS adress : ts3.vindicta-gaming.com

Skickar ett privat meddelande till dig med

Permalänk
Medlem
Skrivet av The187:

Absolut jag har
skickar 2 länkar till dig.

Här är RSI organisationen: https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWETRUST

och här är våran TS adress : ts3.vindicta-gaming.com

Skickar ett privat meddelande till dig med

Tackar! Ska sätta mig ner och skriva ansökan när tid finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Tackar! Ska sätta mig ner och skriva ansökan när tid finns.

Låter bra det

Permalänk
Hedersmedlem

Mina åsikter kring det här spelet är blandade.

Å ena sidan så är jag fascinerad och uppspelt av konceptet att resa runt till olika delar i galaxen och utforska världar och samhällen, å andra sidan så är jag skeptisk till att Star Citizen någonsin kommer att leva upp till de mål de har satt då jag upplever att ambitionsnivån är alldeles för hög med tanke på hur mycket in-game-material som skulle behöva skapas. Vissa av byggnaderna och skeppen jag sett ser ut att kunna ha tagit otaliga veckor att skapa. Hur ska man t.ex. kunna skapa något så organiskt som en stad som känns detaljrik och levande utan att ta genvägar?

Jag har inte följt utvecklingen särskilt noga, så är det något jag missat eller missförstått så utveckla gärna!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hi Chris Roberts Here!

We’re at $941,488.

I would like to get to $1M by 10am PST.

So if we can raise $58,112 in the next 11 hours Roberts Space Industries will add 500 in game credits to everyone’s ship packages that have contributed to get us to $1M as a little present to the early backers!

It could be the difference between the basic targeting system and the upgraded one that can track multiple targets simultaneously!

So let’s get out there and show the world the Space Sim is coming back.

PLEDGA PLEDGA!

Jag såg också att det är sagt att ca 6 månader in i utvecklingen så kommer dom att släppa en sample-modell av ett rymdskepp för moddare att ta del av för att enklare kunna börja jobba på sina projekt inför releasen. Sjukt nice att dom är villiga att dela med sig av sådant långt innan spelet ens är släppt!

Varför behöver han mer pengar? Han har ju redan en rekordbudget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Varför behöver han mer pengar? Han har ju redan en rekordbudget.

Skickades från m.sweclockers.com

Ojoj, du är medveten om att det där skrevs för snart 4 år sen.
Mycket har hänt sen dess.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Intressant. Tråden startades 2012 ser jag. Inget spel ännu. Börjar mer likna pyramidspel det här än spelutveckling. Fast det e klart, folk får göra vad man vill med sina pengar.

GTA5 tog väl 5 år att utveckla och de har haft en gigantisk studio med väldigt många fler anställda och resurser bakom sig... och Star Citizen är ganska mycket med större och expansivt. Vad vill du ha sagt?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför behöver han mer pengar? Han har ju redan en rekordbudget.

Skickades från m.sweclockers.com

Rekordbudget? Star Wars The Old Republic kostade runt 200$ miljoner, GTA5 kostade 265$. Inte ens nära rekordet än.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Ojoj, du är medveten om att det där skrevs för snart 4 år sen.
Mycket har hänt sen dess.

Ah nä fick för mig han gick ut och bad om mer pengar nu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Rekordbudget? Star Wars The Old Republic kostade runt 200$ miljoner, GTA5 kostade 265$. Inte ens nära rekordet än.

GTA5 kostade 137$

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Inaktiv

En stor del av pengarna i rekordbudgetarna går till reklam. Star Citizen lär inte få några problem att lägga mer pengar på utvecklingen.

Permalänk

@oqvist:
Ditt föregående inlägg hade varit mer trovärdigt än trollande om det exempelvis hade varit denna länk(men då kan man läsa Disclaimer) jämfört med med ett inlägg från första sidan då vi är här på sidan 58, 4 år senare.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/154...

För att svara på detta: "Varför behöver han mer pengar? Han har ju redan en rekordbudget."
Det är ingen som tvingar någon att betala en enda krona, köper du all reklam som du blir erbjuden? Du kan även gå in på varenda kickstarter sida och se att alla där frågar efter pengar till sina projekt.
Och hade inte funding sidan varit öppen för oss så hade vi inte vetat överhuvudtaget om de haft $120 miljoner eller $200 miljoner dollar i nuläget. Ska de ge bort resten av alla spel bara för att de nått en viss gräns?
Allt som Cloud Imperium Games har nu är inget de får tillbaka genom försäljning då de redan sålt spelet.

Jag tar nu fram exemplet Destiny där tidigare inkomst gör att de redan har en väldigt stor budget att lägga på ett nytt API:
Activision Blizzard will spend $500 million developing and promoting developer Bungie's upcoming first-person action game, Destiny
Och när man väl tänker efter så kanske Destiny hade blivit det mästerverk de annonserade om de hade lagt hela budgeten på spelutvecklingen istället för att snåla in med inte ens hälften i slutändan då de ändå drog in mer än väl av deras kostnad. "we now know that Destiny accrued over $500 million in pre-order and day one sales."
Destiny has amassed 20 million players, and continues to top sales charts across all the platforms its available on each month.
Så vad är en rekordbudget här egentligen?

Här är en sammanfattning av Gamescom veckan som varit, där man kan se att utvecklarna gör allt för att göra spelare nöjda där alla pengar går till utveckling, förbättring och en bättre upplevelse:

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Då tror jag du glömt marketing, vilket alla pengar som Cloud Imperium Games fått in även måste gå till. De har ingen separat budget för det om det är det du tror. Och även utan marketing så är GTA5 minst 17 miljoner dyrare bara att utveckla.

http://www.ibtimes.com/gta-5-costs-265-million-develop-market...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Gambit_2K:

Då tror jag du glömt marketing, vilket alla pengar som Cloud Imperium Games fått in även måste gå till. De har ingen separat budget för det om det är det du tror. Och även utan marketing så är GTA5 minst 17 miljoner dyrare bara att utveckla.

http://www.ibtimes.com/gta-5-costs-265-million-develop-market...

Glömde inte tar självklart för givet att spelarnas pengar bara ska gå till utveckling av spelet? Har inte följt Star Citizen så mycket men känns ju väldigt dåligt om dom har tänkt att använda spelarnas pengar till att marknadsföra spelet bara för att dom ska tjäna mer pengar.
Deras jobb är väl att utveckla det bästa spelet dom kan för dom pengar som dom får?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

@PeterMagnuss0n: hmm men man får väl tänka till lite själv hur utvecklingen av spel går till. Lönerna som utvecklarna, testarna etc. plockar ut är ju inte heller en del av "utvecklings budgeten" som folk donerat till. Websiten, hårdvaran, el, kontor etc. Men såklart måste ju pengarna användas till det. Och förövrigt säljer väl ingen produkt vidare bra utan marknadsföring.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Star Citizen är ju rätt så världskänt redan bra utförda kickstarter kampanjer som detta är snorbilligt jämfört med att måsta ut i alla medier och hjärntvätta Grejen med kickstarters är att de brukar ju inte hålla på infinitum de pågår till ett visst datum sen når de målet så tigger de i regel inte om mera. Medan det lilla man sett hittills är mestadels att de bygger modeller de säljer som förbokningar till beta testarna och har haft supersvårt att kunna visa upp något.

Jag trollar inte jag är bara skeptisk. Får väl se om en 5-6 år om de lyckas leverera

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x