Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av Buio:

Jag personligen är totalt ointresserad av att höra dem försöka förklara varför det tar så lång tid. Det här är en extremt tråkig försvarsvideo. De videos de gör som visar nya grejer och kommande innehåll är mycket bättre, och även ett bättre försvar mot de som klagar.

Ja om man redan förstår varför det tar sin tid så är det en helt ointressant video, och det är inte oss den är riktad mot. "Försvarsvideo" är väl lite fel ord tycker jag, det är bara ännu en inblick i hur det ser ut bakom scenerna med planeringen, för att visa hur mycket jobb det är med att få allt att faktiskt funka ihop.
Problemet med snygga screenshots och videos i tex AtV är att många förstår inte att det egentligen inte nödvändigtvis säger något om hur mycket jobb det är kvar innan det faktiskt är spelbart också. Det skapar lätt falska förhoppningar om hur långt det är i utvecklingen, och då blir folk mer otåliga när det inte släpps eller när det börjar snackas om omarbetning av modeller som folk tidigare trodde var klara, osv.

Skrivet av henrikj82:

Personligen blir jag bara mer tveksam till att dom kommer ro hem detta projekt när man kollar denna video. Dom verkar ju inte ha så bra projektledning alls, Chris verkar ju helt bortkopplad från verkligheten när han lovar 3.0 i december men nu ska en nerbantad 3.0 komma i juni (lär bli september tidigast).

Ingen game mechanic förutom lite space shooter existerar, max 24 players per instance etc etc. Dom har ju inte lyckats med något uniktt hittils, det bara pratas om att detta spel är något helt amazing med teknologi som aldrig setts förut men i dagsläget efter 5 års utveckling är spelet inte mer än en patetisk cryengine mod som bara sprutar av buggar och har riktigt dålig netcode. (lol MMO)

Jag hoppas dom kan göra spelet dom pratar om men i dagsläget ser jag inga bevis på att så är fallet, dom står bara och stampar. Bara att putsa game mechyanics efter dom börjat implementerats kommer ju ta många år. Detta spel kommer aldrig släppas innan 2022.

Lol, du har ju ingen aning om vad du pratar om

Vad gäller 3.0 i December så var det ett mål, inte ett löfte. Patcharna släpps i sin ordning, men tidsramen är ju bara uppskattad. Saxar från deras "3.0 Production Schedule";

"The schedule you are now looking at is built from the estimates of hundreds of developers around the company, collected and integrated against our overall objectives for the game."

Det räcker med att en pusselbit inte blir klar i tid, så kan allt bli förskjutet. Det i sin tur innebär inte att alla andras jobb tar stopp, utan det fortsätter helt enkelt att byggas på, och en ny potentiell release måste då planeras, synkas, och testas. När detta händer så blir det ofta att dom då även lägger till mer i patchen än vad som planerades från början, vilket är positivt för oss trots fördröjningen.

3.0 kommer fortfarande vara en buggig Alpha som är långt ifrån deras slutgiltiga mål, så med tanke på din uppfattning av nuvarande Alphan så är dina förhoppningar om att det skulle göra Star Citizen till "ett spel" troligtvis helt orealistiska.

Men om du nu ändå inte har ett öre lagt på spelet, och inte tänker lägga något förrän det är klart, så spelar det ju ändå ingen roll, och jag förstår då ärligt talat inte ens varför du är här och muttrar. Återkom 2022 då

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja om man redan förstår varför det tar sin tid så är det en helt ointressant video, och det är inte oss den är riktad mot. "Försvarsvideo" är väl lite fel ord tycker jag, det är bara ännu en inblick i hur det ser ut bakom scenerna med planeringen, för att visa hur mycket jobb det är med att få allt att faktiskt funka ihop.
Problemet med snygga screenshots och videos i tex AtV är att många förstår inte att det egentligen inte nödvändigtvis säger något om hur mycket jobb det är kvar innan det faktiskt är spelbart också. Det skapar lätt falska förhoppningar om hur långt det är i utvecklingen, och då blir folk mer otåliga när det inte släpps eller när det börjar snackas om omarbetning av modeller som folk tidigare trodde var klara, osv.

Lol, du har ju ingen aning om vad du pratar om

Vad gäller 3.0 i December så var det ett mål, inte ett löfte. Patcharna släpps i sin ordning, men tidsramen är ju bara uppskattad. Saxar från deras "3.0 Production Schedule";

"The schedule you are now looking at is built from the estimates of hundreds of developers around the company, collected and integrated against our overall objectives for the game."

Det räcker med att en pusselbit inte blir klar i tid, så kan allt bli förskjutet. Det i sin tur innebär inte att alla andras jobb tar stopp, utan det fortsätter helt enkelt att byggas på, och en ny potentiell release måste då planeras, synkas, och testas. När detta händer så blir det ofta att dom då även lägger till mer i patchen än vad som planerades från början, vilket är positivt för oss trots fördröjningen.

3.0 kommer fortfarande vara en buggig Alpha som är långt ifrån deras slutgiltiga mål, så med tanke på din uppfattning av nuvarande Alphan så är dina förhoppningar om att det skulle göra Star Citizen till "ett spel" troligtvis helt orealistiska.

Men om du nu ändå inte har ett öre lagt på spelet, och inte tänker lägga något förrän det är klart, så spelar det ju ändå ingen roll, och jag förstår då ärligt talat inte ens varför du är här och muttrar. Återkom 2022 då

Jag är här för att informera om att spelet är inget spel alls i dagsläget, det kan vara bra att veta för folk som inte är insatta. Tittar man tex på https://www.youtube.com/watch?v=HaJx4TdshFA

så ljuger ju Chris rakt upp och ned om vad Star Citizen är. Star Citizen är inget av det han säger i de första meningarna, man kan hoppas att det blir det men det är det inte i dagsläget. Chansen är att detta aldrig blir ett spel och det tycker jag folk skall vara medvetna om innan man börjar drömma sig bort. Att dom inte ens kan få ihop en delta patcher efter 5 år, inga game mechanics, 30 fps max och inte mer än 24 pers i PU är stora varningssignaler.

Permalänk
Skrivet av henrikj82:

Jag är här för att informera om att spelet är inget spel alls i dagsläget, det kan vara bra att veta för folk som inte är insatta. Tittar man tex på https://www.youtube.com/watch?v=HaJx4TdshFA

så ljuger ju Chris rakt upp och ned om vad Star Citizen är. Star Citizen är inget av det han säger i de första meningarna, man kan hoppas att det blir det men det är det inte i dagsläget. Chansen är att detta aldrig blir ett spel och det tycker jag folk skall vara medvetna om innan man börjar drömma sig bort. Att dom inte ens kan få ihop en delta patcher efter 5 år, inga game mechanics, 30 fps max och inte mer än 24 pers i PU är stora varningssignaler.

Du missuppfattar ju videon totalt. CR börjar ju med att förklara visionen med Star Citizen, och fortsätter därefter med att klart och tydligt påpeka att spelet ännu är under uppbyggnad, går igenom specifikt vilka delar som i dagsläget finns att testa (Arena Commander, Star Marine, PU), samt nämner att dom hela tiden fortsätter att jobba med uppdateringar för att expandera universum och gameplay mot den vision dom siktar på. Det finns inga lögner här, utan är precis det som händer.

Hur tror du andra spel ser ut mitt under utvecklingen, när dom släpper sin första teaser/trailer ~2 år innan uppskattad release? Det är precis samma sak. Hade spelet varit färdigt så hade det väl släppts på en gång.

Och att se tillfälliga begränsningar i en Alpha som "stora varningssignaler" är ju bara löjligt. Detta är saker som ändras hela tiden i takt med att relaterade uppdateringar görs.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Du missuppfattar ju videon totalt. CR börjar ju med att förklara visionen med Star Citizen, och fortsätter därefter med att klart och tydligt påpeka att spelet ännu är under uppbyggnad, går igenom specifikt vilka delar som i dagsläget finns att testa (Arena Commander, Star Marine, PU), samt nämner att dom hela tiden fortsätter att jobba med uppdateringar för att expandera universum och gameplay mot den vision dom siktar på. Det finns inga lögner här, utan är precis det som händer.

Hur tror du andra spel ser ut mitt under utvecklingen, när dom släpper sin första teaser/trailer ~2 år innan uppskattad release? Det är precis samma sak. Hade spelet varit färdigt så hade det väl släppts på en gång.

Och att se tillfälliga begränsningar i en Alpha som "stora varningssignaler" är ju bara löjligt. Detta är saker som ändras hela tiden i takt med att relaterade uppdateringar görs.

Det finns fler varningssignaler, tex att SQ42 skulle släppas 2014, sen 2015 sen 2016 for sure guys! Aldrig nämdes något innan ett år till har gått och var är vi nu? Var är SQ 42? Att ljuga och visa demos är det enda som RSI har lyckats med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Ja om man redan förstår varför det tar sin tid så är det en helt ointressant video, och det är inte oss den är riktad mot. "Försvarsvideo" är väl lite fel ord tycker jag, det är bara ännu en inblick i hur det ser ut bakom scenerna med planeringen, för att visa hur mycket jobb det är med att få allt att faktiskt funka ihop.
Problemet med snygga screenshots och videos i tex AtV är att många förstår inte att det egentligen inte nödvändigtvis säger något om hur mycket jobb det är kvar innan det faktiskt är spelbart också. Det skapar lätt falska förhoppningar om hur långt det är i utvecklingen, och då blir folk mer otåliga när det inte släpps eller när det börjar snackas om omarbetning av modeller som folk tidigare trodde var klara, osv.

Gissar att det kommer videos med mer 3.0 innehåll relativt snart. Ser fram emot det.

Permalänk

Kan inte sluta skratta åt folk som fortfarande pumpar in med pengar. Seriöst vakna nu, det är dags!

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Kan inte sluta skratta åt folk som fortfarande pumpar in med pengar. Seriöst vakna nu det är dags!

Vakna upp till vad?
Hittade denna länk när jag såg om denna nyhet på pcgamer och här blir Chris Roberts intervjuad 2012 om Star Citizen.
https://www.themittani.com/features/exclusive-interview-star-...

Att backa detta har aldrig varit 1:1 ratio på insats, det borde man insett redan då om man läste på lite vad spelet handlar om och hur det beskrevs.
Speciellt när spelstudion inte ens ens fanns från början, men det här blev första steget i Texas Austin https://vimeo.com/54642213

Från början var det aldrig prat om R&D så ja man trodde ju att de haft koll på saker men nu hör man om det nästan varje vecka, men jag ser inte att någon klagar om det på hemsidan, där folk faktiskt betalat för spelet. Det verkar mer som andra som bara läser nyhetsartiklar lägger sig i för att kritisera "estimated delivery" utan att ens fundera på varför.
Att de som inte lagt en krona sen pratar om varningssignaler och liknande, ja det har varit hur många som helst fram till 2015 men det denna video visar att de äntligen fått ordning på strukturen i denna spelutvecklingen. Chris Roberts kunde gjort som Sean Murray med sin NMS men väljer att satsa alla extra pengar på utveckling och stabil plattform. Någon som minns vilket problem Battlefield 4 haft med sin nätkod innan det ordnade upp sig?
Att tro det skulle gå mycket bättre med Cryengine till ett mmo det är ju att förvänta sig sol varje dag på ens semester.

Jag undrar hur immersive folk upplevde detta spel för 40 år sedan(eller tex Pacman), eller ur spelutvecklaren framställde sitt koncept inför sin förläggare?
Det var mycket enklare förut, jämfört med spelutveckling idag. Då vi redan sett allt och allt påminner om något vi redan sett eller gjort i någon annan form. Att göra något helt nytt har varit CIG's prio sen dag ett och tur är väl att pengarna kommer in av de som gillar konceptet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Skrivet av henrikj82:

Det finns fler varningssignaler, tex att SQ42 skulle släppas 2014, sen 2015 sen 2016 for sure guys! Aldrig nämdes något innan ett år till har gått och var är vi nu? Var är SQ 42? Att ljuga och visa demos är det enda som RSI har lyckats med.

Jag kan hålla med om att dom har skött release-snacket om SQ42 dåligt. Istället för att informera tydligt om läget, vilket hade varit fullt acceptabelt, så distraherar dom hellre med annat och verkar nästan hoppas på att ingen reagerar. Min uppfattning är att det har med "CR approval " att göra, som man kan se på i stort sett allt i planerings-schemat, då allt i slutändan ska godkännas av CR innan det går live. Detta var ödet med SQ42-trailern som alla förväntade sig få se förra året, men som i sista sekund ströks och ersattes istället av gameplay-demot av procedural generation, som då var backup-planen (enligt tidigare behind-the-scenes-video från CIG). Med andra ord så har antagligen utvecklarna haft fria händer med att färdigställa det med riktlinjer och deadline från CR, men i slutändan så har det helt enkelt inte varit tillräckligt bra, och då blir det iskallt raka vägen tillbaka till ritbordet. Exakt samma sak blev det även för Star Marine, som Illfonic inte lyckades leverera i godkänt format, men som nu har kommit ikapp igen. Så detta är inte direkt något nytt, men tyder inte heller på vaporware då det alltid har dykt upp förr eller senare.

Förjävligt för de mer utomstående som bara vill se en release, men har man varit aktiv i communityn och Alphan ett tag så har man en annan uppfattning av det hela. Det var många trådar på forumen förra året där det frågades om SQ42 verkligen kommer släppas vid årsskiftet, och en stor majoritet röstade alltid "nej". För mig så har har det alltid varit "when it's done" som gäller för SQ42, men att dom iaf lär hinna släppa 2 episoder innan PU. Iom den otroligt rörliga utvecklingen så går det inte att sätta realistiska datum på när något är klart, och det ser man ofta klart och tydligt i Alphan. Om man bara sitter och är ivrig efter datum så får man förvänta sig att bli besviken.

SQ42 är dock lite klurigt på det sättet att det tidigare har bekräftats vara en separat build från Alphan, som inte sinkas av de tillfälliga brister och begränsningar vi har där. Så det är svårt att veta hur långt dom faktiskt har kommit med det baserat på utvecklingen av PU. Men men, det kommer väl när det kommer, troligtvis inte tidigare än nästa jul, då uppmärksamheten runt 3.0 ger dom mer tid för polering under närmaste halvåret.

Skrivet av Flexiblus:

Kan inte sluta skratta åt folk som fortfarande pumpar in med pengar. Seriöst vakna nu, det är dags!

De flesta byter bara ut tidigare köpta skepp efter behov och intresse. Man blir däremot förvånad över hur mycket nytt folk det är som ständigt dyker upp under streams och kampanjer, och det är nog där pengarna kommer ifrån nuförtiden. Även mängder av give-aways från streamare/youtubare som får eller köper skepp av inkomster från sina fans, vilket tydligen ligger på en ganska extrem nivå jämfört med andra kanaler.

Men, man kan väl inte klaga på att pengar fortfarande rullar in? Nya generationer vill säkert göra sitt för att stötta projektet, och det kan jag bara respektera. Dom har ju iaf en ganska fläskig Alpha att känna och klämma på innan sitt beslut, till skillnad från oss som slängde pengar på drömmen under Kickstartern

Själv har jag inte köpt något digitalt på snart 2 år, men är fortfarande subscriber, vilket jag faktiskt nyttjar, samt att man köper lite merchandise ibland då dom har förbannat sköna och hållbara tröjor Tror knappast dom tjänar många kronor på sina fysiska grejer dock, utan det funkar väl mer som reklam och kul grej inför events.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikj82:

Jag har aldrig köpt ett spel jag spelat 20 timmar så det kan jag tyvärr inte relatera till. Har inte heller en krona i star citizen. Jag lägger inga pengar på drömmar utan hoppas på att 3.0 gör detta till ett spel, bara att vänta och se men det ser inte ljust ut i mina ögon. Jag hoppas att jag har fel.

Jag har köpt många spel som endast hållit i 20 timmar, vissa mindre faktiskt.
Har passerat 90 timmar i Star Citizen redan och haft uteslutande skitkul mestadels av tiden. Självklart har det varit en del buggar, vissa perioder har spelet varit nästintill ospelbart, vissa perioder har jag spelat i dagar utan en enda bug. Också träffat på en herrans massa trevligt folk från hela världen. Vi har varit en grupp som spelat ihop, utforskat rymden och vrak, pvpat, gjort lite missions, försökt leka pirater även om ingen av oss hade samvete att bete oss som sig bör vi var nog sämsta piraterna någonsin faktiskt.

Det jag försöker säga är att spelet lovar mer än det levererar ibland, men det är ett sådant ambitiöst projekt att jag åtminstone inte vill missa resan, för hittills har den varit stundvis fantastisk.

/Fredde

Permalänk
Medlem

Måste ta mej tid att testa spelet i något skede:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ligger med en hel pengar i spelet och tvekar inte en enda sekund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter inne med en Avenger sedan länge tillbaka, men har inte kikat in på spelet på ett bra tag. Passade därför på att installera om det igår, och testa lite Star Marine + PTU. Star Marine var faktiskt riktigt spelbart jämfört med senaste gången jag testade det. Nu flöt allting mycket bättre, och det verkar även ha skett stora förbättringar på latency-sidan. Det var faktiskt riktigt underhållande, men dessvärre var mina lagkamrater inget vidare :).

Vad det gäller PTU har jag kommit fram till att jag flyger bäst med min Xbox 360-kontroll. Nu är det som så att jag även äger en Joystick med Throttle, men jag tycker det är extremt svårt att flyga med den. Det är självklart bara en vanesak, då jag flugit mycket helikopter och jets i bland annat BF3 med handkontroll, så det sitter i ryggmärgen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk

I gårdagens avsnittet av AtV pratar de om rök och ljuseffekter, att Lumberyard hjälper till med det senaste.
Jag gillar Reclaimer

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

I gårdagens avsnittet av AtV pratar de om rök och ljuseffekter, att Lumberyard hjälper till med det senaste.
Jag gillar Reclaimer

https://youtu.be/sEYwjEgPw7M

Fan vad jag hoppa när jag såg den på AtV i torsdags! Har en Reclaimer och den är större än jag trodde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är ägare till en Javelin Destroyer, men mitt favvo skepp har alltid vart Reclaimer!! and this is why!!

Permalänk

@Evanswachtz:
Ja denna homage till Alien var ju lite av en hype inför kvällens Covenant som jag såg på bio, men jösses vilken besvikelse jag kände efter biobesöket. Jag hoppas verkligen att Chris Roberts kan återskapa den känsla och stämning man saknar från de gamla Alien filmerna som Ridley Scott nu har förstört, kanske lite överdrivet men jag tror inte världen såg ut så här 1979.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@Evanswachtz:
Ja denna homage till Alien var ju lite av en hype inför kvällens Covenant som jag såg på bio, men jösses vilken besvikelse jag kände efter biobesöket. Jag hoppas verkligen att Chris Roberts kan återskapa den känsla och stämning man saknar från de gamla Alien filmerna som Ridley Scott nu har förstört, kanske lite överdrivet men jag tror inte världen såg ut så här 1979.

Det har inte gjorts en bra Alien-film sen Aliens, så det finns inget att förstöra. De som gillar filmerna vet att Alien och Aliens fortfarande är fantastiskt bra.

Permalänk
Medlem

De har snackat om planetary orbit/rotation, men visste inte att de kommer vara i 3.0 redan! Här kan man se (från senaste ATV) att planeten roterar.

Permalänk
Skrivet av Evanswachtz:

De har snackat om planetary orbit/rotation, men visste inte att de kommer vara i 3.0 redan! Här kan man se (från senaste ATV) att planeten roterar.

https://www.youtube.com/watch?v=u1hgxACAtq4&feature=youtu.be&...

Coolt, men CIG har alltid haft massor med coola grejer i sina videos och sales pitches. Nu är det upp till bevis att släppa något spelbart också men något av alla dessa fräcka grejer dom visar i ATV. Det är dags att sluta göra tech-demos och faktiskt prestera.

3.0, make or break.

Permalänk
Medlem

@henrikj82:
Jo såklart, men man får tänka på att spelet är långt ifrån klart. De visar bara vad de kan göra med den här enginen..

Permalänk
Medlem

@Evanswachtz: Ljuseffekterna på motorern och den roterande planeten är ju bortom denna värld! Svårt att tänka sig att deras plan är att hålla denna grafiska nivå i ett sådant stort universum. Jag är förväntansfull!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men provar ändå

Tycker ni det är värt skaffa detta nu? Finns det hela tiden nånting att göra? Jag är mest nyfiken på mining, är det lätt att komma in i? Kör en del Eve Online men tycker Star Citizen tilltalar mig mer med sina videor, tycker det ser grymmare ut på nåt sätt. Har även hört att 3.0 kommer snart med en massa nya grejer. Om det inte är värt skaffa nu, ska jag vänta till 3.0?

Vad finns det mer än mining att göra i det här? Har förstått att man kan köra FPS-matcher nu också, men det är jag inte så jätteintresserad av. Finns det typ "research" i det här som det gör i Eve Online?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Kanske fel tråd men provar ändå

Tycker ni det är värt skaffa detta nu? Finns det hela tiden nånting att göra? Jag är mest nyfiken på mining, är det lätt att komma in i? Kör en del Eve Online men tycker Star Citizen tilltalar mig mer med sina videor, tycker det ser grymmare ut på nåt sätt. Har även hört att 3.0 kommer snart med en massa nya grejer. Om det inte är värt skaffa nu, ska jag vänta till 3.0?

Vad finns det mer än mining att göra i det här? Har förstått att man kan köra FPS-matcher nu också, men det är jag inte så jätteintresserad av. Finns det typ "research" i det här som det gör i Eve Online?

Mining finns inte i skrivande stund, men jag vill minnas att det ska komma med 3.0. Hur mycket det kommer finnas att göra i 3.0 är svårt att säga eftersom vi inte har koll på hur mycket quests och dylikt som kommer finnas.

I dagsläget finns det en handfull uppdrag att göra, men inget som är direkt jättekul. Nej, det finns ingen "research" direkt, inte i skrivande stund iaf.

Jag rekommenderar helt klart att vänta tills 3.0 har släppts och då kolla på det officiella forumet och Youtube-videor vad som faktiskt finns att göra.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Tycker ni det är värt skaffa detta nu? Finns det hela tiden nånting att göra?

Vänta tills spelet är släppt. Finns inget att göra annat än testa någon grej här o där en gång och sen somna om.

Permalänk
Medlem

@Jonny Myran @headphoneninja

Ok, tack för svar

När tror man att spelet släpps? 2018/2019?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

@Jonny Myran @headphoneninja

Ok, tack för svar

När tror man att spelet släpps? 2018/2019?

Svårt att säga när det slutgiltiga släppet faktiskt kommer ske, och jag tror inte de själva har koll på det. Jag gissar på 2019. Innan dess kommer dock singleplayer-delen Squadron 42 att släppas (släpps i episoder).

Edit: om du har någon polare som redan börjat lira ska du be om dennes referral-kod. Då kommer du få lite extra in game-stålar medan han får lite bonusar också.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Svårt att säga när det slutgiltiga släppet faktiskt kommer ske, och jag tror inte de själva har koll på det. Jag gissar på 2019. Innan dess kommer dock singleplayer-delen Squadron 42 att släppas (släpps i episoder).

Ska singleplayer delen släppas episodvis? Det är högt uppe på min "saker jag inte gillar" lista. Undantaget är en expansionsbaserad release (typ SC2), eller om de kommer så snart inpå varandra att man kan vänta till alla episoder är klara (typ Life is Strange).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ska singleplayer delen släppas episodvis? Det är högt uppe på min "saker jag inte gillar" lista. Undantaget är en expansionsbaserad release (typ SC2), eller om de kommer så snart inpå varandra att man kan vänta till alla episoder är klara (typ Life is Strange).

Japp, tre episoder totalt. Det sägs dock att den första ska innehålla runt 70 uppdrag och ha en speltid på cirka 20 timmar, så det rör sig inte om några episoder man klarar på 3-4 timmar, utan snarare tre fullvärdiga spel som man valt att dela upp handlingen på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Japp, tre episoder totalt. Det sägs dock att den första ska innehålla runt 70 uppdrag och ha en speltid på cirka 20 timmar, så det rör sig inte om några episoder man klarar på 3-4 timmar, utan snarare tre fullvärdiga spel som man valt att dela upp handlingen på.

Ah, det låter bättre!

Permalänk
Skrivet av Buio:

Ska singleplayer delen släppas episodvis? Det är högt uppe på min "saker jag inte gillar" lista. Undantaget är en expansionsbaserad release (typ SC2), eller om de kommer så snart inpå varandra att man kan vänta till alla episoder är klara (typ Life is Strange).

Som sagt 3 episoder var det sist jag hade koll på det. Tanken är att det ska hinna släppas innan PU och fungera som en valfri introduktion till universumet, antagligen mest passande för de som vill ha en bakgrund inom UEE då. Spelar man igenom det så får man även en del pengar, items, vapen och eventuellt något bättre starter-skepp att börja med i PU, samt såklart citizenship. Lite luddigt exakt vad som gäller nuförtiden.

Det är dock helt fristående och säljs nuförtiden även som ett eget spel för fullpris jämsides PU. Utvecklingen av detta ska inte heller sinka den övriga utvecklingen av PU då det görs av deras studio i UK, men påverkar visserligen prioriteringar vad gäller tex skepp, utrustning, stationer/planeter, etc.

Men ja, som alltid så ska ju uppskattade release-datum tas med några skopor salt. Star Citizen är ju ett väldigt...eh, levande, projekt, iom att dom bryter så mycket ny mark och hela tiden behöver skapa egna system för hur allt funkar snarare än att nöja sig med motorn dom har i grunden. Rent tekniskt sett väldigt imponerande och spännande att följa, men datum bör man blunda för. Det är klart när det är klart.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro