Star Citizen – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

De flesta sunda företag brukar tjäna pengar på att sälja färdiga produkter till en köpare, jag vet inte riktigt vad man skall kalla ett företag utan en enda? färdig produkt som har fått för sig att de nu skall tjäna pengar på att de som redan köpt deras ofärdiga produkt skall få så många andra att köpa deras ofärdiga produkt. Envåningspyramid?

Men om det gör så jävla ont i ditt anus när folk betalar deras egna pengar för ett spel som "aldrig" kommer att släppas, skit i spelet helt och hållet. Så enkelt är det, du behöver inte hacka på dem som följer spelet och förstår passionen som de som jobbar på spelet har för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Evanswachtz:

@intro18:
Som andra spelbolag började dem med en HELT ny studio.
De tre/fyra första åren var det runt 10-40 folk som jobbade på spelet.
Det är endast de senaste två/tre åren som de har haft flera studios och uppemor 450 pers som jobbar på spelet.

Plus det mesta har varit att göra tools för att göra allt lätt och kunna bygga 100 stycken solsystem.

Menar du att det var ~40 utvecklare efter 4 år i utvecklingen? Det passerades efter ett år.

Dold text

Man kan sen säga att det lovades en hel del i början, sen gick det inte riktigt som man hade tänkt sig är väl milt sagt.
Både på gott och ont.
Jag undrar mer vad som räknas som färdigt, vad kan vi göra då?

I Lost & Found videon ser det ju jättefint ut men det där funkar ju inte riktigt i ett "mmo" där tex. jag och min kompis har en Reclaimer, vi hittar ett sådant där kraschat skepp, vad gör vi då. Plockar upp alla vrakdelar och säljer metallerna, och dylikt.
Det är väl det som är tanken med en sådan rymdfarkost.
Ponera då att det finns 1000 eller 10000 Reclaimers ute och letar sådana här ställen dagligen.
Ska varenda av dessa skepp ha en historia att berätta där de saknar betydelse helt och hållet när vi städat upp och alla dessa historier CIG skapat är helt meningslösa i slutändan då de inte existerar efter en vecka?

Hur vanligt är det sen att dessa mängder rymdskepp kraschar relativt intakt på en planet egentligen, när de flesta striderna sker i rymden?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Menar du att det var ~40 utvecklare efter 4 år i utvecklingen? Det passerades efter ett år.

Man kan sen säga att det lovades en hel del i början, sen gick det inte riktigt som man hade tänkt sig är väl milt sagt.
Både på gott och ont.
Jag undrar mer vad som räknas som färdigt, vad kan vi göra då?

I Lost & Found videon ser det ju jättefint ut men det där funkar ju inte riktigt i ett "mmo" där tex. jag och min kompis har en Reclaimer, vi hittar ett sådant där kraschat skepp, vad gör vi då. Plockar upp alla vrakdelar och säljer metallerna, och dylikt.
Det är väl det som är tanken med en sådan rymdfarkost.
Ponera då att det finns 1000 eller 10000 Reclaimers ute och letar sådana här ställen dagligen.
Ska varenda av dessa skepp ha en historia att berätta där de saknar betydelse helt och hållet när vi städat upp och alla dessa historier CIG skapat är helt meningslösa i slutändan då de inte existerar efter en vecka?

Hur vanligt är det sen att dessa mängder rymdskepp kraschar relativt intakt på en planet egentligen, när de flesta striderna sker i rymden?

Jag tror du har missuppfattat storleken på detta spel!
Om man ställer ALLA spelare på Terra, jämt fördelade på hela planeten, så kommer inte se annan spelare oavsett vart du än tittar!
Sen tänker du alla andra planeter, månar med mera.
Vi kommer att inte mer än några få % av allt som finns, och då snackar jag om hela spelar-basen.

Permalänk
Medlem

@Punnisher:
För det första, du kommer inte hitta wrecks dagligen. Kanske blir två/tre per vecka.
Jag tror att det har sagt att 5% av "citizens" är spelare och resten är AI. Sen är det ju så att det inte kommer va 1000/10000 spelare i en server med Reclaimers.

Det har redan tänkt på sådant eftersom folk har frågat samma fråga tusen gånger om.

Permalänk

@The187:
Men har jag det? Men det är ju klart, det beror ju lite på antalet spelare också.
Ett wreck lär försvinna ganska fort om man verkligen vill. Om man kan loota det. Lost & found fokuserar på en historia bakom alla wrecks vilket känns lite poänglöst, de måste ju skriva nya historier för varje skepp de placerar ut.
Jämför man med World of Warcraft där folk far runt och letar ores hela tiden så finns det ju ett intresse för denna spelmekanik, men sen respawnar ju samma ore igen på samma ställe.
Så för de andra som köpt sig en Reclaimer och kanske hittar skrot en gång i veckan/månaden på planeter, det är väl inte så rolig spelupplevelse.
Är detta en skådeplats eller en fullt interaktiv miljö?

@Evanswachtz
10% är spelare, är det tänkt.
Men har inte de andra 90% AI ett behov av att göra det vi gör för sin överlevnad, eller ska de bara utöva byteshandel eller skjuta oss?
De säger att man inte kan se varandra, jag pratar ju om andra saker, om de nu placerar ut en Bengal Carrier i 3.0 och vi inte helt och hållet kan plocka isär det skeppet hur begränsat är då systemet med att vara skrotsamlare. Hade Rey haft en Reclaimer hade hon nog plockat på sig mer än bara småprylar.
Spelare per instans är väl ointressant, i tidigt skede så var det sagt att det finns bara en Captain Crazyloonie, och om nu denna karaktärs vrak finns på en viss plats, och jag plockar upp detta. Då ska det väck från spelet, en unik achievement kan man säga.
Men detta kanske har ändrats?

Och sen blir det nog inte 100 solsystem från början.
"Everything procedural, or what?
- Someday, Star Citizen should contain around 100 star systems with over 300 planets and moons.
- Every planet and moon should be able to walk on.
- For release C.R. is aiming for 5 to 10 star systems."
Och en hel del information finns här:
Paywall Gamestar översatt här: första sammanställningen del 1 och mer om det tekniska del2.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

150 miljoner dollar och 6 år senare utan att ens vara i närheten av ett färdigt spel. Man kan ju inte låta bli att bli lite nyfiken på ni som fortfarande tror på detta spel. Kan ni vänta i ytterligare 6 år, eller vad är det som får er att tro på att detta blir ett färdigt spel? Ni tror väl inte på allvar att det kommer att bli klart inom ens 3 år?

Jag tror, om de någonsin får ut en produkt på marknaden, att den kommer vara intressant. Men jag är inte mer investerad i spelet än att jag har någon AMD brandad båt, och access till spelet, singel och multiplayer, som jag fick med en spelbundle till mitt 7950, för 5 år sedan. Värde kanske någon hundring.
Jag har vänner som har "investerat" tusentals kronor, och fortfarande är hypade som fan. Jag är mer... neutral.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

@Punnisher:
De kan få ut 100 solsystem i början men då blir de rätt så empty och dull.
5-10 låter rimligt, och det är bara bra att det kommer mer efter release imho. Då kan man lägga mer timmar på spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@The187:
Men har jag det? Men det är ju klart, det beror ju lite på antalet spelare också.
Ett wreck lär försvinna ganska fort om man verkligen vill. Om man kan loota det. Lost & found fokuserar på en historia bakom alla wrecks vilket känns lite poänglöst, de måste ju skriva nya historier för varje skepp de placerar ut.
Jämför man med World of Warcraft där folk far runt och letar ores hela tiden så finns det ju ett intresse för denna spelmekanik, men sen respawnar ju samma ore igen på samma ställe.
Så för de andra som köpt sig en Reclaimer och kanske hittar skrot en gång i veckan/månaden på planeter, det är väl inte så rolig spelupplevelse.
Är detta en skådeplats eller en fullt interaktiv miljö?

@Evanswachtz
10% är spelare, är det tänkt.
Men har inte de andra 90% AI ett behov av att göra det vi gör för sin överlevnad, eller ska de bara utöva byteshandel eller skjuta oss?
De säger att man inte kan se varandra, jag pratar ju om andra saker, om de nu placerar ut en Bengal Carrier i 3.0 och vi inte helt och hållet kan plocka isär det skeppet hur begränsat är då systemet med att vara skrotsamlare. Hade Rey haft en Reclaimer hade hon nog plockat på sig mer än bara småprylar.
Spelare per instans är väl ointressant, i tidigt skede så var det sagt att det finns bara en Captain Crazyloonie, och om nu denna karaktärs vrak finns på en viss plats, och jag plockar upp detta. Då ska det väck från spelet, en unik achievement kan man säga.
Men detta kanske har ändrats?

Och sen blir det nog inte 100 solsystem från början.
"Everything procedural, or what?
- Someday, Star Citizen should contain around 100 star systems with over 300 planets and moons.
- Every planet and moon should be able to walk on.
- For release C.R. is aiming for 5 to 10 star systems."
Och en hel del information finns här:
Paywall Gamestar översatt här: första sammanställningen del 1 och mer om det tekniska del2.

Jag tror att de som gör mest ont i dig är att dom fått in så mycket pengar, och att spelet borde vara färdigt just nu?
Du måste förstå att spel idag är flera gånger mer komplexa att göra än för 10 år sen.
Du säger att mycket lovas men att de nu inte ingår i planen, vad syftar du på?

Dom var inte 40 personer under 4 år, men dom börja där och var tvungna att bygga upp företaget från grunden. Talang växer inte på träd, de tar tid och energi att hitta rätt folk och göra spelet samtidigt. Jag personligen blir ofta besviken på vad spel leverar på senare tid och kan räkna upp de få som lyckades (gta 5, witcher 3). Just dom bara släpper produkter dom är nöjda med. Mass effect var de senaste spelet jag blev grovt besviken på (många pung sparkar)

Jag själv förhand köpte spelet för 45$ för 3 år sen (det är så jag ser det). Jag följer utvecklingen och jag gillar de jag ser, de betonar ofta punkter jag själv tycker är viktiga.
Av vad jag sett så verkar CR vara Elon musk inom SC, men jag ser honom som en quality check. Han har passionen och jag personligen har accepterat att de kommer ta tid (2019 kanske). Detta är mitt "long term" spel och de viktigaste är nästan att spelets core är solid.

Det är inte första gången du postar om små detaljer som skulle förstöra spelet, det är ju lång ifrån klart... De lyssnar på communityn och försöker göra de bästa av de (good enough for me).
Försöker du få oss ångra våra köp? För min del är de pengar sen länge bort glömda och kommer inte köpa något tills spelet kommer ut. Kollar även atv och citizen of the star varje vecka numera och underhållningen is sig är är bra nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är trist att säga, men jag tycker att Star Citizen går i helt fel riktning. I början var jag hypad som fan, men nu har jag nästan tappat hoppet helt. Scopet har förändrats så mycket längs vägen att det inte längre känns som samma spel som utlovades från början. De ständiga förseningarna gör inte saken bättre. Jag har dragit mig ur och fått en refund på de $60 jag gick in med under kickstarterkampanjen.
Börjar det gå i rätt riktning hoppar jag på tåget igen. En gnutta hopp finns fortfarande kvar och jag vill verkligen att SC ska bli så bra som det verkade från början.

Permalänk

@Cadzon:
"Försöker du få oss ångra våra köp?" seriöst... köp vad du vill.
Jag köpte en finsk Whisky PRKL för skojs skull, jag ångrar det inte men det finns bättre.

Så när jag försvarar spelutvecklingen är det helt oväsentligt?
#16259071
eller
#16285531

Det här var dock före kotaku's genomgång september förra året, av en inte så jätteuppfriskande spelutveckling.
Ont? De får gärna ha 200 miljoner dollar eller 300, ett av problemen var ju att det inte fanns programmerare att anställa i början, samtidigt som de lovade att släppa ett spel inom en viss tidsram, det var ju som om Chris Roberts hoppades att allt skulle ordna sig av sig själv. Att man sen läser om detta via externa källor gång på gång känns bara som att de försöker mörka att allting inte går på räls. Jag har mer problem med folk som inte är öppna, än hur många dollar de har.

Det är ju Chris som lovar att man kan vara och göra allt i hans universum, och gång på gång visas det upp grafiska förbättringar och ännu mer vapen(för att DÖDA andra...) samtidigt som de bara förra veckan visar att de har "spel" problem med att lägga ner en låda i rymdskeppet som de just plockat upp från en planet, en fundamental funktion om man ska fylla sin Freelancer med varor, något som borde ha fixats redan förra året då de visade upp 3.0.
Att sälja Prospector, Reclaimer, The Crucible och andra skepp som ska fylla vissa roller utöver att döda andra och missade du mina senaste inlägg? Kan jag loota, plocka stora metallstycken ur... och så vidare från skeppet, det som nämns i senaste atv med min Reclaimer? eller är det bara ett skådespel för ögonen? Vad är planen här?
Jag vill veta vad vi inte kan göra vid release istället för att det kan vi göra om 10 år efter release men vi vet inte när, soon.

Vad hände exempelvis med Holotable som bara försvann utan någon officiell förklaring till vad som ska ersätta den? Det tycker jag är lite märkligt, kanske den där "quality check" som inte gick hem så värst bra... eller snarare att en vision som Chris tyckte var fenomenal i sitt huvud kanske inte alls fungerade så bra i ett spel. Skämdes de över att ha lagt ner utvecklingstid för denna skrotade ide? Det är sånt som händer men gång på gång låtsas CIG som om ingenting har hänt.

Guns of Icarus Online kom ju ut 2012 och som jag uppfattade Star Citizens gameplay när det beskrevs så lät det som att det skulle bli något liknande i dessa multi crew skeppen. Jag undrar fortfarande hur spelmekaniken i de större skeppen men det kanske är för mycket att fråga efter... Jag är ju bara kritisk.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Vad hände exempelvis med Holotable som bara försvann utan någon officiell förklaring till vad som ska ersätta den? Det tycker jag är lite märkligt, kanske den där "quality check" som inte gick hem så värst bra... eller snarare att en vision som Chris tyckte var fenomenal i sitt huvud kanske inte alls fungerade så bra i ett spel. Skämdes de över att ha lagt ner utvecklingstid för denna skrotade ide? Det är sånt som händer men gång på gång låtsas CIG som om ingenting har hänt.

Jag vet inte ens vad det här är för något, men som jag förstår dig, måste jag hävda att det är ett plus, inte ett minus. Att inte låsa sig fast vid ett objekt för att man har investerat tid i det, utan kunna konstatera att iden inte fungerar, och skrota den, är bra, inte dåligt. Skit det har gått prestige i, och som bara måste genomföras ser vi överallt annars...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

@-=Mr_B=-:
Japp, personligen så kanske det hade fungerat om man hade haft Oculus Rift och grabby hands till detta verktyg. En liten förklaring av STLYoungblood hur man använde den 2014. Men om man nu är lite nybörjare i Cryengine som teamet var, vore det kanske bättre att fokusera på andra saker i början än just något som var ett huvudbry både av programmerare och användare, för att få igång ett gameplay, men i slutändan lärde de sig säkert något av det. Och Ship Customization känns ju vettigare, något de kunde ha visat upp i AtV, som inte jag sett där iaf.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher: Jag brukar inte skriva långa svar med citat men jag gör så gott de går.

"Det här var dock före kotaku's genomgång....> än hur många dollar de har.>"

Ja så kanske de var i början, jag själv trodde de lät svårt att lyckas på 1-2 år. Sedan släppte dom hangar module, som såg jävligt bra ut men väldigt stelt. Därefter kom 2.0 som var en stor förbättring på alla sätt.
Min poäng att de inte spelar någon roll hur man når sitt mål så länge de uppnås. Jag har läst hela kotakus rapport och de lät inte jätte bra, jag håller med. Men de nådde målet till slut, iallafall enligt mig. När de visade upp planet landing var de mycket bättre än jag hade hoppats på, inga load-screens, ingen "autopilot" eller fake landing på något viss.
Efter planet tech var jag övertygad, kvittar om de så hade köpt in 100 000 katter som gått på tangentbord och de hade skrivit och gjort den koden. Kvittar hur mycket "tur" de hade. Men de måste göras som alla andra AAA företag ala blizzard med 5000 anställda annars kört..?

" Det är ju Chris som lovar att...> men vi vet inte när, soon.<"

Det är ju Chris som lovar att man kan vara och göra allt i hans universum, och gång på gång visas det upp grafiska förbättringar och ännu mer vapen(för att DÖDA andra...) samtidigt som de bara förra veckan visar att de har "spel" problem med att lägga ner en låda i rymdskeppet som de just plockat upp från en planet, en fundamental funktion om man ska fylla sin Freelancer med varor, något som borde ha fixats redan förra året då de visade upp 3.0.

Berätta vad det är som är orealistiskt i hans lovord, vet inte riktigt vad du förväntar dig av spelet. De visar en hel del på ATV, blivit bra mycket bättre på senare tid. Riktigt bra avsnitt av bugsmashers, tyckte du inte de såg bra ut hur de kommer implementeras? Rätt clunky de håller jag med om, men tvivlar starkt på att de kommer lämnas sådär eller? Hur bra som helst kom igen...

"en fundamental funktion om man ska fylla sin Freelancer med varor, något som borde ha fixats redan förra året då de visade upp 3.0."

Och arbetet pågår... Vilka är vi att avgöra hur lång tid/när de ska göras. De jobbar på det och de ser lovade ut helt klart... Men de måste vara klart igår...

"Vad hände exempelvis med Holotable som bara försvann utan någon officiell förklaring"

Ingen aning, bryr mig mindre. Måste den vara med i spelet? Är de också en "fundamental funktion"? Jag har inga problem med att de visar vad de har för idéer, som kanske eller kanske inte kommer med...

"Det tycker jag är lite märkligt, kanske den där "quality check" som inte gick hem så värst bra... eller snarare att en vision som Chris tyckte var fenomenal i sitt huvud kanske inte alls fungerade så bra i ett spel. Skämdes de över att ha lagt ner utvecklingstid för denna skrotade ide? Det är sånt som händer men gång på gång låtsas CIG som om ingenting har hänt."

De är väl bra om de skrotar saker som inte funkar som de vill (Quality check)... Gör om tills du gör rätt, och du försöker få de att låta som något negativt. Man lyckas inte alltid första gången. Som jag sa tidigare så är de viktigaste att spelets core är 100% tills release. De är de inte nu, men jag ser stora förbättringar hela tiden.

Återstår att se vad 3.0 har att ge. Jag har accepterat att de kommer ta tid, vilket du uppenbarligen inte kommer göra. Ursäktar om det blev rörigt som sagt är jag ovan.

Permalänk

@Cadzon:
"Ingen aning, bryr mig mindre. Måste den vara med i spelet? Är de också en "fundamental funktion"? Jag har inga problem med att de visar vad de har för idéer, som kanske eller kanske inte kommer med..."
Holotable byttes ut till Ship Customization som jag förstår det.
Det är så man byter vapen och byter delar på sitt skepp, så väldigt fundamentalt ja.

Det var ju med buller och bång när Holotable visades upp första gången, men eftersom Ship Customization inte var Chris original ide så nämns den inte alls mer än i förbifarten. Det är lite så jag minns det, och jag hade gärna sett en presentation i AtV om hur det blev och varför = utveckling.
Nu förstorar jag upp denna grej maximalt men för att förtydliga hur jag menar med märklig kommunikation så hade de en Holiday Live stream i December där de hade alla möjligheter att prata om övergången till Lumberyard, men inte ett enda ord om det och sen läser man naturligtvis skräckscenarion på andra sidor om att de bytt spelmotor. De tog sen ner hela streamen då allt gick fel, men den finns på youtube.

"Återstår att se vad 3.0 har att ge. Jag har accepterat att de kommer ta tid, vilket du uppenbarligen inte kommer göra."
Var får du detta ifrån? Var säger jag att jag inte ger det tid?
Har du läst mina frågor? Exempelvis:
Kan jag loota, plocka stora metallstycken ur... och så vidare från skeppet, det som nämns i senaste atv med min Reclaimer? eller är det bara ett skådespel för ögonen? Vad är planen här?
Är dessa platser som videon tidigare visade off limit eller vet de inte själva?
Ooooh, kolla snygg grafik här, och här... Det är inte gameplay.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

@Punnisher:

"Holotable byttes ut till Ship Customization som jag förstår det.
Det är så man byter vapen och byter delar på sitt skepp, så väldigt fundamentalt ja."

Inte alls, finns säkert fler sätt utfylla den funktionen. Jag har ingen aning men de kommer väl säkert, som sagt stör mig inte alls om de hittar annan lösning.

Jag har ingen aning om Halolens men jag ser fortfarande att konceptet SC är viktigare än en skit detalj som du nämner nu.

Ang Lumberyard kommer jag till och med ihåg att dom sa under något avsnitt att de inte fick prata om det alls, "because lawyers were involved" tills de var uträtt. Kommer inte ihåg men det var ett tag sen, tror inte jag kommer hitta länk, men vet att det var Brian C som prata om det.

"Återstår att se vad 3.0 har att ge. Jag har accepterat att de kommer ta tid, vilket du uppenbarligen inte kommer göra."
Var får du detta ifrån?

Du pratar om saker "som borde ha fixats redan förra året" varför måste vara klart förra året? Spelet är inte klart, om du låter de ta tid behöver du inte ens nämna sånt, andra utvecklare ger dig 0 info.

"Kan jag loota, plocka stora metallstycken ur... och så vidare från skeppet, det som nämns i senaste atv med min Reclaimer? eller är det bara ett skådespel för ögonen? Vad är planen här?"

Hur ska jag veta de där... Jag vet inte vad deras plan är men de visade att de KAN göra de. De verkar som att man kan plocka upp lådor, är de inte bra? Mycket bättre än Text meny som elite.

https://www.youtube.com/watch?v=sGK261m8oRk kolla på den igen. Där är större delen av konceptet uppfyllt enligt mig, mycket polish behövs grunden är där.

Du har inte heller besvarat flera av mina påstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

"Ingen aning, bryr mig mindre. Måste den vara med i spelet? Är de också en "fundamental funktion"? Jag har inga problem med att de visar vad de har för idéer, som kanske eller kanske inte kommer med..."
Holotable byttes ut till Ship Customization som jag förstår det.
Det är så man byter vapen och byter delar på sitt skepp, så väldigt fundamentalt ja.

Det kan ju inte ha varit väldigt avgörande för spelidén, eftersom man bytte, och om jag förstår det rätt, verkar de flesta nöjda med bytet.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

@Cadzon:
Holotable eller Ship Customization är inte fundamental för Star Citizen, det har jag aldrig sagt.
Men, om du vill byta ut ett vapen eller modifiera skeppet behövs ett user interface, då är det detta som används.
Men som vanligt missförstår ni vad jag pratar om. Det går säkert att spela SC utan att byta ut eller reparera sitt skepp om man vill.

Varför låd problemet borde vara fixat för länge sedan, ja det var inte jag eller spelare som nämnde att de ville få ut 3.0 förra året första gången. Det var CIG som nämnde det i sin planering.
Att en sån bugg som är en av de grundläggande funktionerna som visades upp tidigt fortfarande fanns kvar i Juli.
De visade inte upp att fiska eller köra mining eller laga skepp med Crucible utan att flytta en låda. Något man kunde göra med Big Bennys från ett ställe till ett annat ställe utan problem i rymden för länge sedan.

Jag har aldrig sagt att någon här ska veta hur en Reclaimer fungerar, jag accepterar det som CIG säger om denna sak men får jag inte ställa en fråga?
Min föreställning är att när en utvecklare säger living breathing universe om sitt spel så borde den personen ha ett hum om vad ett fordon eller redskap ska kunna göra. Kanske inte nu men vad målet är, speciellt när de visat upp ett halvfärdigt skepp i AtV.

Ta bara Spider mining concept som visades upp för flera år sedan, så många ideer, funderingar och tankar om vad man vill kunna göra med denna. Men jag äger inte den och vi har ingen mer info om den så det är bara att vänta med vad de säger om den saken.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundkula:

@Gropenator: Crowdfunding brukar det väl kallas.

Crowdfunding var det som det började med, det har jag inte uttalat mig negativt om.

Att anordna tävlingar där de som redan har köpt Star Citizen får priser beroende på hur många andra de kan få att köpa det, vilket är vad jag har åsikter om, är definitivt inte crowdfunding.

Skrivet av Evanswachtz:

Men om det gör så jävla ont i ditt anus när folk betalar deras egna pengar för ett spel som "aldrig" kommer att släppas, skit i spelet helt och hållet. Så enkelt är det, du behöver inte hacka på dem som följer spelet och förstår passionen som de som jobbar på spelet har för det.

Skickades från m.sweclockers.com

När har jag hackat på de som följer spelet? Jag har hackat på något som RSI sysslar med.
Du, å andra sidan, tyckte att det var lämpligt att attackera mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Holotable eller Ship Customization är inte fundamental för Star Citizen, det har jag aldrig sagt.
Men, om du vill byta ut ett vapen eller modifiera skeppet behövs ett user interface, då är det detta som används.

Men det finns ju ett UI för det? Du går fram till ditt skepp i hangaren, pekar musen mot den del du vill byta och trycker F (har jag för mig) så får du upp ett UI?

Skrivet av Punnisher:

Varför låd problemet borde vara fixat för länge sedan, ja det var inte jag eller spelare som nämnde att de ville få ut 3.0 förra året första gången. Det var CIG som nämnde det i sin planering.
Att en sån bugg som är en av de grundläggande funktionerna som visades upp tidigt fortfarande fanns kvar i Juli.

Denna mening visar rätt tydligt på din totala okunnighet kring hur mjukvaruutveckling går till (vilket på inget sätt är menat som en förolämpning, jag har med all sannolikhet noll koll på hur man utför ditt yrke och jag skäms lika lite över det som du borde skämmas över att inte förstå mjukvaruutveckling), så låt mig försöka förklara
Jag misstänker att du tänker dig att mjukvaruutveckling går till på ungefär samma sätt som man bygger ett hus/bil/whatever, man har en stor ritning över helheten och många små ritningar över detaljerna. Not so much i verkligheten Det som finns är oftast (enligt min lilla erfarenhet) skisser över interfacen mellan olika system inom programmet, vilket format på indata som system A ska ta emot och och vilket format den ska lämna ut det på, det är ungefär det. Programmering är kreativt arbete, inget som kan göras på löpandebandsprincip. Programmering är (enligt min uppfattning) väldigt mycket mer jämförbart med låtskrivande eller målande av en tavla än industriell masstillverkning av den enkla anledningen att det inte finns någon mening med att utveckla samma spel två gånger och oftast finns det ytterst lite utom själva spelmotorn som går att återanvända (om man nu inte gör som CoD-serien och dess gelikar då) eftersom nästa spel har helt andra krav.
För att återkoppla till det aktuella exemplet så vet vi inte, men sannolikt är det så att det har fungerat tidigare av en eller annan anledning (utvecklaren som gjorde skeppsgravitationsbiten kanske ansåg att kodsnutten skulle ligga i delen som sköter planetgravitation, men eftersom han inte utvecklade planetgravitation så comittade han bara ut de delar som har med skeppsgravitation att göra av misstag, bara som ett exempel).

Skrivet av Punnisher:

De visade inte upp att fiska eller köra mining eller laga skepp med Crucible utan att flytta en låda. Något man kunde göra med Big Bennys från ett ställe till ett annat ställe utan problem i rymden för länge sedan.

Det klart de inte visar mining eller laga skepp med Crucible, det finns inte i stretch goals:en för 3.0 vilket är vad de fokuserar på just nu? Och bara för att man med mycket god vilja kunde flytta runt big bennys så innebär inte det att man har fungerande system för att göra det "på riktigt". Precis som att du hade kunnat bära ombord en coca cola-automat och lägga den på botten av en lastbåt rakt upp och ned så innebär inte det att den ligger förankrad och lastsäkrad och det har naturligtvis ingenting att göra med huruvida du kan sälja din automat när du kommer fram till ditt mål. Det är så oerhört mycket mer komplicerat än du vill få det att låta

Skrivet av Punnisher:

Jag har aldrig sagt att någon här ska veta hur en Reclaimer fungerar, jag accepterar det som CIG säger om denna sak men får jag inte ställa en fråga?
Min föreställning är att när en utvecklare säger living breathing universe om sitt spel så borde den personen ha ett hum om vad ett fordon eller redskap ska kunna göra. Kanske inte nu men vad målet är, speciellt när de visat upp ett halvfärdigt skepp i AtV.

Klart du får ställa en fråga, men du får också förvänta dig att få svar du kanske inte tycker om CIG har ju också gett svar på väldigt många saker som de senare fått backa på, kanske är det så att de börjat lära sig att det är bättre att vänta tills man har utrett att de saker de vill göra faktiskt går innan man ens går ut med att man har det som mål för att inte skapa mer frustration bland dem som ivrigt väntar, just på grund av att spelet redan går att köpa så finns det ju alltid någon som kommer köpa det just av den där anledningen de hoppades kunna göra men som i slutändan inte gick..

Och när det gäller det som verkar vara din hjärtefråga, om du kommer kunna återvinna metallstycken etc. från skeppsvrak, vad menar du att man annars skulle ha hela mekaniken "salvaging" till? Minns inte om det är till 3.3 eller 3.4 det är utlovat, men rätt säker på att det är i någon av dem den mekaniken är utlovad

missade att ta bort @Cadzon från början av inlägget då det var riktat mot Punnisher.. :P
Permalänk
Medlem

@Punnisher:

"Holotable eller Ship Customization är inte fundamental för Star Citizen, det har jag aldrig sagt.
Men, om du vill byta ut ett vapen eller modifiera skeppet behövs ett user interface, då är det detta som används.
Men som vanligt missförstår ni vad jag pratar om. Det går säkert att spela SC utan att byta ut eller reparera sitt skepp om man vill."

Det har du visst sagt, jag citerar för andra gången:
"Holotable byttes ut till Ship Customization som jag förstår det.
Det är så man byter vapen och byter delar på sitt skepp, så väldigt fundamentalt ja."

Inte mycket att missförstå, du som försöker först säga att det är game-breaking till att det kanske inte är det längre..?

"Varför låd problemet borde vara fixat för länge sedan, ja det var inte jag eller spelare som nämnde att de ville få ut 3.0 förra året första gången. Det var CIG som nämnde det i sin planering.
Att en sån bugg som är en av de grundläggande funktionerna som visades upp tidigt fortfarande fanns kvar i Juli.
De visade inte upp att fiska eller köra mining eller laga skepp med Crucible utan att flytta en låda. Något man kunde göra med Big Bennys från ett ställe till ett annat ställe utan problem i rymden för länge sedan."

Igen, jag har accepterat att det kommer ta tid, inte du. Hur många gånger blev GTA 5 försenat? Jag höll på att slita av mig håret men de visa sig att de var rätt beslut. Spelar de någon roll idag, trotts deras planering inte stämde?
Det kommer väl när det kommer, varför pushat ut något som inte är klart. Men vänta nu, vad visades upp tidigt som inte fått stora förbättringar? Av vad jag såg, kan jag bara säga att de såg clunky ut, inte som du beskriver "unfixable bugg"?

"Jag har aldrig sagt att någon här ska veta hur en Reclaimer fungerar, jag accepterar det som CIG säger om denna sak men får jag inte ställa en fråga?
Min föreställning är att när en utvecklare säger living breathing universe om sitt spel så borde den personen ha ett hum om vad ett fordon eller redskap ska kunna göra. Kanske inte nu men vad målet är, speciellt när de visat upp ett halvfärdigt skepp i AtV."

Du bad min svara på den frågan två gånger, som om de svaret inte kom fram så är spelet ospelbart. "living breathing universe" Ja, big words, själv tror jag på det när jag ser det. Hoppas det blir bättre än Mass effect 1...
Vi har fått höra deras hum, vi har fått se lite, detta är rätt viktig punkt som jag inte är helt övertygad om heller. Men jag personligen kan se de mellan fingrarna.

"Ta bara Spider mining concept som visades upp för flera år sedan, så många ideer, funderingar och tankar om vad man vill kunna göra med denna. Men jag äger inte den och vi har ingen mer info om den så det är bara att vänta med vad de säger om den saken."

Och bara de bästa ideer stannar kvar. Har du ens förhand köpt spelet? Ingen tvingar dig till det, och SC är bra nog att dela med sig hur deras utveckling sker, jätte bra... Det kommer inte vara felfritt, och de har säkert större problem än de som kommit till ytan. Dock är det inte vårt problem och jag är säker på att de kommer lösa det.

Har du inte själv blivit besviken på hur spelen misslyckas nu för tiden? Med tanke på hur du uttrycker dig borde du minst vara över 20. Det viktigaste är att man vinner matchen även om de så sker i 90+3 minuten. Du menar att man ska leda med 7-0 i halvlek, och alla mål ska vara Barcelona tiki taka.

Permalänk
Medlem

@The187 Jag kommer söka till er organisation när de kommer ut Har dock ingen lust att lägga energi på de än. Ni verkar vara ett skönt gäng

Permalänk

@Atrex
Min hjärtefråga är ett balanserat PU där alla trivs, även de som inte vill fokusera på dogfight Bra inlägg.
En annan fundering som man säkert får veta sen, kan man sätta igång Reclaimern på ett helt fungerande skepp, och då på vem som helst...

@Cadzon:
Istället för att quota inlägget och göra mig mer förvirrad, svara hellre och dela upp i stycken för det är lite deja vu när jag läser ditt inlägg.
Att ha ett bra och enkelt user interface är alltid en fördel, utan det finns det inte så mycket spel, Holotable eller Ship Customization eller vad som helst. Det var det jag ville få fram plus att de kunde gärna prata lite mer om det i AtV eftersom vi ska ju använda det relativt ofta. Alla spel har ju nån sorts ui, där man byter ut vapen eller har loot eller ändrar ens förmågor.
Mass Effect Andromeda har en inte alltför trevlig ui(om jag nämner det rätt här?).

I SC har vi vårat loot i fysisk form, inte i vårat ui, allt vi plockar upp tar plats. Därav en till anledning till varför jag ansåg det som en grundläggade funktion i 3.0, sen om jag har fel är en sak men jag kan tycka att det är viktigare än helt sömnlös värld. Många andra spelare skulle nog hålla med mig. Även om jag också tycker att det är coolt, just med helt sömnlös värld. Men alla andra spel har ju instanser...

Du frågar om jag har backat SC, jag kan säga att mitt andra skepp kostade över 2000kr och det var 2012. Klart man blir lite jorden kretsar runt mina frågor, då man vill veta men de inte själv vet allt.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

@Atrex
Min hjärtefråga är ett balanserat PU där alla trivs, även de som inte vill fokusera på dogfight Bra inlägg.
En annan fundering som man säkert får veta sen, kan man sätta igång Reclaimern på ett helt fungerande skepp, och då på vem som helst...

Där är jag helt med dig och det enda jag sett som jag inte tycker om där hittils är Chris helidiotiska självemotsägande inställning till joystickanvändare. För den som inte noterat det så är det ställningstagandet att man ska bygga ett spel som är så realistiskt och verklighetstroget som möjligt. MEN, de som väljer att spela med joystick ska få hjälp av en inbyggd liten aimbot "för att jämna ut det". Dylik särbehandling kan få mig från lugn till fly förbannad på nolltid, något som annars är rätt svårt..
Nåväl, </rant> och åter till ditt inlägg, att sätta igång reclaimern på ett fungerande skepp har jag för mig att de har nämnt i någon av AtV-sändningarna eller något annat videomaterial faktiskt, kan dock inte komma ihåg vilket. Kontentan av vad de sade då (enligt mitt minne) är att det ska gå, men det kommer ta så lång tid att göra signifikant skada på motståndarskeppet att det i 9 fall av 10 ska kunna komma undan. Det ska dock inte vara svårare eller långsammare att "återvinna" ett helt skepp jmf med ett trasigt eller så, utan de kommer bara balansera det till att inte bli en spelförstörande faktor, typ.

Skrivet av Punnisher:

I SC har vi vårat loot i fysisk form, inte i vårat ui, allt vi plockar upp tar plats. Därav en till anledning till varför jag ansåg det som en grundläggade funktion i 3.0, sen om jag har fel är en sak men jag kan tycka att det är viktigare än helt sömnlös värld. Många andra spelare skulle nog hålla med mig. Även om jag också tycker att det är coolt, just med helt sömnlös värld. Men alla andra spel har ju instanser...

Tack så mycket!
En liten korrigering där bara, i SC:s slutgiltiga form kommer vi att ha allt loot i fysisk form, vi kommer sannolikt inte att ha det i 3.0 enligt vad jag har förstått (och då menar jag inte att jag har hört dem explicit säga att vi inte kommer ha det utan att ingen har sagt att det kommer att vara så). Tradegoods och dylig skit som man köper och säljer "för köpandets och säljandets skull" kommer representeras i din cargo hold enligt vad de har visat, men jag har åtminstone varken hört eller tolkat in att din reservpuffra till skeppet kommer att ligga i ett hörn. Den kommer (vad jag förstått/tror) fortfarande endast finnas tillgänglig via UI:t du väljer skeppskomponenter i. Detta kan säkert ändras när vi kommer till 4.0 och närmar oss PU:ts "final form", men det får vi nog vänta och se
Håller helt med om att det kan verka som att det verkar vara ett "mer logiskt första steg" att bygga cargo först än tech för en sömlös värld, men utan att ha väldigt god insyn i vilka programeringsbitar som ingår i projektet och vilka som beror på varandra så är det för oss omöjligt att avgöra vilka bitar som är beroende av vilka och således hur prioriteringen mellan dessa ska göras. Min gissning är att planet-tech:en dels naturligtvis måste vara på plats för att de som ska bygga solsystem och planeter ska kunna göra sitt (vilket de ju kan jobba parallelt med från och med nu typ) och dels började den ändå bli klar och då valde man att lägga den i 3.0 vilket fick till följd att de fick fokusera på de bitarna först eftersom cargomekanikerna borde vara hyfsat enkla och straight forward system att bygga, men veta säkert kan vi aldrig

lade till ett tack!
Permalänk
Medlem

Tjo! Har aldrig kört Star Citizen men är verkligen sugen efter allt man sett och det ser verkligen ut att kunna bli det ultimata dröm-spelet. Lite som jag hoppades på att Eve-Online skulle utvecklas till när jag började spela det för 10-15 år sedan.

Nu har jag precis köpt en gaming-rig som ska klara av Star Citizen Men, finns det ingen demo man kan prova, eller måste man punga ut 500kr för att testa en alpha-version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gibbah:

Tjo! Har aldrig kört Star Citizen men är verkligen sugen efter allt man sett och det ser verkligen ut att kunna bli det ultimata dröm-spelet. Lite som jag hoppades på att Eve-Online skulle utvecklas till när jag började spela det för 10-15 år sedan.

Nu har jag precis köpt en gaming-rig som ska klara av Star Citizen Men, finns det ingen demo man kan prova, eller måste man punga ut 500kr för att testa en alpha-version?

Jag tror att du kommer missleda dig själv genom att enbart använda det som finns nu för att testa om du kommer gilla spelet.
Det är sååå mycket mer än vad som finns nu!
Jag föreslår att du lsätter dig och läser om spelet på RSI hemsida, samt kollar Youtube och kommer in till oss och snackar med oss om spelet.
Jag kan nog svara på dom flesta frågorna du har, samt vilka skepp man skall ha.
(har köpt skepp för väldigt mycket pengar)

Permalänk
Skrivet av AtreX:

Där är jag helt med dig och det enda jag sett som jag inte tycker om där hittils är Chris helidiotiska självemotsägande inställning till joystickanvändare. För den som inte noterat det så är det ställningstagandet att man ska bygga ett spel som är så realistiskt och verklighetstroget som möjligt. MEN, de som väljer att spela med joystick ska få hjälp av en inbyggd liten aimbot "för att jämna ut det". Dylik särbehandling kan få mig från lugn till fly förbannad på nolltid, något som annars är rätt svårt..

Aimbot? Syftar du på ESP nu? Då är det helt fel uppfattning, då det funkar som en dynamisk "sensitivity curve" som helt enkelt sänker känsligheten på din input när siktet är över ditt mål, vilket gör det en aning enklare att följa målet, men är fortfarande beroende av din förmåga att hantera spaken och förutspå ditt måls rörelser. En bättre klassning är väl snarare ett stabiliseringssystem, vilket finns på de flesta fjärrstyrda vapensystem redan idag. Helt logisk funktionalitet i mina ögon iaf.

Det är ju otroligt svårt och osmidigt att använda joystick utan ESP jämfört med valfri flygsimulator, eftersom det inte finns något naturligt motstånd i rymden, och rymdskepp rent allmänt är kapabla till betydligt mer extrema manövrar i alla tänkbara riktningar samt mycket höga hastigheter. Så det var behövligt!

Skrivet av Gibbah:

Tjo! Har aldrig kört Star Citizen men är verkligen sugen efter allt man sett och det ser verkligen ut att kunna bli det ultimata dröm-spelet. Lite som jag hoppades på att Eve-Online skulle utvecklas till när jag började spela det för 10-15 år sedan.

Nu har jag precis köpt en gaming-rig som ska klara av Star Citizen Men, finns det ingen demo man kan prova, eller måste man punga ut 500kr för att testa en alpha-version?

Ja betala måste man göra. Det är som sagt en Alpha-version du då får ta del utav, inte ett demo av en färdig produkt. Det är mycket innehåll och funktionalitet som fortfarande saknas, många buggar och strul som ska lösas.

Det dyker dock upp kampanjer till och från där vem som helst får hoppa in och prova spelet under en tid, oftast i samband med stora uppdateringar. Det skulle inte förvåna mig om 3.0 kommer öppnas för alla under en vecka när det väl dyker upp mot hösten, så du kan ju invänta det isf. Räkna dock med att servarna kommer gå på blödande knän.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Aimbot? Syftar du på ESP nu? Då är det helt fel uppfattning, då det funkar som en dynamisk "sensitivity curve" som helt enkelt sänker känsligheten på din input när siktet är över ditt mål, vilket gör det en aning enklare att följa målet, men är fortfarande beroende av din förmåga att hantera spaken och förutspå ditt måls rörelser. En bättre klassning är väl snarare ett stabiliseringssystem, vilket finns på de flesta fjärrstyrda vapensystem redan idag. Helt logisk funktionalitet i mina ögon iaf.

Det är ju otroligt svårt och osmidigt att använda joystick utan ESP jämfört med valfri flygsimulator, eftersom det inte finns något naturligt motstånd i rymden, och rymdskepp rent allmänt är kapabla till betydligt mer extrema manövrar i alla tänkbara riktningar samt mycket höga hastigheter. Så det var behövligt!

Vet inte säkert om systemet har något namn (och ett system som beskrivits som du gör nu skulle jag aldrig reagerat på) utan Chris nämnde ganska glasklart att de hade tittat över hur strider mellan "mus-tangentbords-piloter" och "joystickpiloter" gick rent statistiskt och konstaterat att joystickpiloter förlorade majoriteten av striderna vilket Chris tyckte var dåligt (antagligen för att han själv flyger med HOTAS-setup). Därför implementerade de vad Chris själv beskrev som en aimbot för joystickpiloter. Har inte hört något om funktionaliteten på länge nu och flyger inte joy själv så kan inte verifiera det, har bara antagit att det inte tagits bort eftersom inget nämnts.
Ditt system däremot skulle jag som sagt inte ha någonting emot

Skrivet av Gibbah:

Tjo! Har aldrig kört Star Citizen men är verkligen sugen efter allt man sett och det ser verkligen ut att kunna bli det ultimata dröm-spelet. Lite som jag hoppades på att Eve-Online skulle utvecklas till när jag började spela det för 10-15 år sedan.

Nu har jag precis köpt en gaming-rig som ska klara av Star Citizen Men, finns det ingen demo man kan prova, eller måste man punga ut 500kr för att testa en alpha-version?

Finns tyvärr ingen demo nej, men som någon annan föreslog så brukar de köra "free-to-play-vecka" nån månad efter större releaser och eftersom 3.0 är planerat att släppas om ganska precis en månad så borde det dyka upp en sådan inom en ganska snar framtid. Har även förekommit att de släppt rabatterade paket med skepp+alphatillgång i samband med större releaser om det är av intresse.
Om du vill ha nån som bollplank innan du bestämmer dig för vilket skepp du ev. köper så hojta bara
Och passa dig för klanen Asgard Gaming, de är väldigt rekryteringskåta av allt vad nordiska spelare heter och kan nära på upplevas som tvångsrekrytering from time to time.. Passar vissa, men inte alla

Skrivet av Punnisher:

I SC har vi vårat loot i fysisk form, inte i vårat ui, allt vi plockar upp tar plats. Därav en till anledning till varför jag ansåg det som en grundläggade funktion i 3.0, sen om jag har fel är en sak men jag kan tycka att det är viktigare än helt sömnlös värld. Många andra spelare skulle nog hålla med mig. Även om jag också tycker att det är coolt, just med helt sömnlös värld. Men alla andra spel har ju instanser...

Och bara för att jag stack ut hakan och gissade så fick jag naturligtvis däng direkt, i dagens ATV går de igenom hur det nya kiosk-shoppinginterfacet kommer fungera och nämner bl.a. att du kommer få välja vart det du köper ska levereras, exempelvis kan din nya puffra levereras till ditt cargo hold.. My bad!
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/160...

editerade ihop flera inlägg till ett
Permalänk

@AtreX:
Ja, i slutändan får de nog "fuska" på en hel del ställen då det skulle ta för lång tid och bli för komplicerat att göra alla objekt till helt fysiska företeelser och dess väg från fabrik till kund. Bland annat karusell parkering till rymdskeppen eller realtids verkstad för att reparera dessa har man ju läst på forumet om, även om det var spekulationer och önskemål i tidigt skede, men det enklaste är nog att bara "spawna" fram saker från tomma intet, och det fungerar nog enklast även om det kanske känns fel ibland.

Det som man nu funderar på är om man ska slå till på en Cyclone(vore skoj med ett markfordon) eller inte då jag återkommer lite till min Reclaimer fråga här som jag inte utvecklade riktigt helt och hållet som jag tänkte. Eller för den delen vilket skepp som helst som kan skjuta eller rent av ramma en. Parkerar man med ett skepp och lämnar det helt obevakat(i rymden eller på mark) medans man far iväg med en Nox, Cyclone eller en Dragonfly på utflykt. Då kan ju vem som helst sabotera, stjäla, plundra osv vilket gör att man aldrig är säker oavsett om det är npc eller spelare som attackerar.
Risk vs Reward sägs det men det är alltid en större risk än reward om man lämnar ett skepp helt obevakat och okända får tillgång till det oavsett vilken tid de har på sig.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Det som man nu funderar på är om man ska slå till på en Cyclone(vore skoj med ett markfordon) eller inte då jag återkommer lite till min Reclaimer fråga här som jag inte utvecklade riktigt helt och hållet som jag tänkte. Eller för den delen vilket skepp som helst som kan skjuta eller rent av ramma en. Parkerar man med ett skepp och lämnar det helt obevakat(i rymden eller på mark) medans man far iväg med en Nox, Cyclone eller en Dragonfly på utflykt. Då kan ju vem som helst sabotera, stjäla, plundra osv vilket gör att man aldrig är säker oavsett om det är npc eller spelare som attackerar.
Risk vs Reward sägs det men det är alltid en större risk än reward om man lämnar ett skepp helt obevakat och okända får tillgång till det oavsett vilken tid de har på sig.

En gissning är att ett helt, och fungerande skepp är svårare att plundra än ett söndersprängt, och kraschat skepp. Man bör antagligen inte lämna ett oförsvarat skepp utan bemanning, så ska du ut och köra jeep på landmassa, ska du antagligen ha 2-5 man extra i besättningen, som kan göra den utflykten, medan skeppet fortfarande har full bemanning. För om du och dina polare bara lämnar en AI, eller en ensam man i skeppet, och jag spelar pirat, och kommer förbi, då spränger jag din sittande anka i småbitar, och tar vad jag kan av vad som finns kvar, och drar. Eventuellt kan jag tänka mig att vara "hjälpsam" och ta emot din jeep, i utbyte mot att sätta av dig och polarna i någon rymdhamn... Om jag inte bara spränger er och jeepen i luften med, bara för att jag kan, och ser om det finns något av värde kvar.

Nu är jag inte direkt någon PvP fanatiker, så jag lär inte spela pirat, snarare miner / builder / merchant, eller vad de nu kan ha för "roller" som kommer passa mig bättre. Men som ett rent hypotetiskt scenario...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Det är väl bara spekulationer i dagsläget, men det finns hur många sätt som helst att förhindra eller försvåra för pirater från att ta sig in i ditt parkerade skepp om man bara har lite fantasi. Så det är ju inget att oroa sig över.

Uppgraderingar till paneler för att hindra hacking, förstärkta luckor/portar för att hindra explosioner och svetsar, besättning med någon form av IQ som vaktar skeppet, möjlighet att skeppet svävar efter dig när du åker runt på marken, möjlighet att skeppet/besättning kan larma dig när någon dyker upp på radarn, etc. Tekniskt sett så kan man ju även starta skeppet med endast sköldarna aktiverade och med full kraft tilldelad, vilket kan ge dig mycket tid för att återvända om det är AI som sköter det, eller kalla på förstärkning.

Sen kan man ju säkert även placera ut ett mindre närskydd på marken med olika typer av automatiserade vapenstationer, minering, avspärrningar, osv.

I vilket fall så tror jag knappast att det är särskillt lätt för pirater att hitta ett ensamt skepp stå parkerat på planeter, särskilt inte om det inte är aktivt då det får minimala signaturer för scanning. Då har du i så fall blivit skickligt förföljd sedan du var i rymden.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro