Marknadsvärde Nvidia 570?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Marknadsvärde Nvidia 570?

Funderar på att uppgradera, men har helt tappat kollen på marknaden. Så jag frågar er insatta, om jag skulle lägga upp en annons, vad är lämpligt pris på ett 570?

Kan tillägga att det är ett Asus, med deras bästa kylare, CUII eller vad den heter.

Vill göra en ganska snabb affär, så vill ha ett prisförslag som gör att folk verkligen ringer och köper, men utan att jag "ger" bort kortet.

Tacksam för hjälp.

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
katrineholm
Registrerad
Jun 2011

1000-1400kr kanske

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Personligen skulle jag inte ge mer än max 1000kr för den. Men tror du kan få omkring 1500kr.
Mer än så tvekar jag starkt då man har kunnat köpa GTX 570 och Radeon 6970 för lite under 2000kr på en del ställen med rabatt efter 7970 och 680 lanseringen.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2010

Beror på köpare. Men här på SweC marknad 700-1000kr.

Gigabyte GA-X99-UD5 WIFI - Intel Core i7 5820K - Ballistix 16GB DDR4 4x4 2400MH - LEPA G1000-MB 80+ Gold - Samsung 850 EVO 500GB - Noctua D15 - Phanteks Enthoo Luxe - GTX970 - AOC g2770Pqu - Corsair K70 RGB - Razer Mamba 2012 4G - SteelSeries QcK+ - Roccat KAVE XTD 5.1 -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Sep 2011

1200 på marknaden skulle den kunna bli tagen rätt snabbt.
1000kr går ju 560ti för ofta på blocket med eftermarknads kylare.

| 2600k | Z77 Asrock Extreme4-M | 16GB @ 2133 MHz Corsair | EVGA 980 SC |
| Be quiet! L8 630W | R3-chassi | Samsung+OCZ SSD | 2TB Lagring | OS Win7 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Låter som 1000 kronor är vettigt då, så får köparen stå för frakten, det är ju ändå Asus fetingkort som är lite fabriksklockat med. Kör väl på blocket.

Tack för alla svar!

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av Fredag:

Låter som 1000 kronor är vettigt då, så får köparen stå för frakten, det är ju ändå Asus fetingkort som är lite fabriksklockat med. Kör väl på blocket.

Tack för alla svar!

Rengör den.
Gör en snygg annons med vettig info. Skriv inte "MAXAR ALLA SPEL". Utan gör lite benchmarks och skriv ner hur du upplever kortet.
Ta riktigt bra bilder på den när den är rengjord så folk ser att du inte bluffar osv.

Då tror jag du kan få den sålt för 3000kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Pimpim666:

Rengör den.
Gör en snygg annons med vettig info. Skriv inte "MAXAR ALLA SPEL". Utan gör lite benchmarks och skriv ner hur du upplever kortet.
Ta riktigt bra bilder på den när den är rengjord så folk ser att du inte bluffar osv.

Då tror jag du kan få den sålt för 3000kr.

3000 :- för ett 570 beggat på swec? näh det tror jag absolut inte. Inte äns på blocket.

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av ericsundell2:

3000 :- för ett 570 beggat på swec? näh det tror jag absolut inte. Inte äns på blocket.

haha vilken stålle man är. Tänkte skriva 1500kr men det måste ha blivit 3000kr då jag kollade på blocket samtidigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

På tradera, utlovar 2000kr pga att många vet inte vad dom köper där har sålt datorkomponenter främst grafikkort för mer än dom kostar nya själv. Annars tror jag du kan sätta ut det för 1500kr här på swec och få det sålt på under en vecka.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tellus
Registrerad
Dec 2004

Men det är bra, då vet jag att den går iväg för två rödingar iallafall. Blåser rent det och lägger i originalkartongen, den är orörd, så det ser nog bra ut. Tack igen, nu har jag alla tips jag behöver...