Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Väldigt udda problem.

Hejsan jag har fått ett väldigt udda problem med min nya dator en del saker fungerar perfekt och utan problem Company of Heroes till exempel medans WC3, youtube samt film inte går att använda då datorn hänger sig och jag får en randig skärm, musik ifrån ex youtube fortsätter spela i ungefär 10 sek sedan blir allt svart eller randigt och jag måste reboota, jag har ominstallerat Windows x antal gånger samt testat med linux Ubuntu, jag har bytt ramminne, testat med ett ramminne, lämnat in grafikkortet hos komplett men ändå finns problemet kvar, tack på förhand, när jag kör med integrerad grafik eller byter gpu till mitt gamla 4670 så funkar allting utan problem. tack på förhand (:
Processor: AMD Fx-4100
Moderkort: Asus M5A78L-M/USB3
Minne:
Grafikkort: XFX Radeon HD6950 HDMI Dual-DisplayPort Dual-DVI 1GB
Hårddisk: OCZ Vertex Plus SATA II 2.5" SSD 60GB
Ramminne: G.Skill Ripjaws DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB
Nätaggregat: OCZ ModXStream Pro 500W
Övrig kylning: 1x 120 mm insug fram, 1x Artic Cooling F12 pwm (som inte snurrar)
Temperatur: Processor 42C, Grafikkort 45C dessa temperaturer är uppmäta direkt efter att windows startat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Du har testat i linux, vilket jag tolkar som att samam problem uppstår oavsett operativsystem. Korrekt uppfattat?

Prövat att manuellt klocka ner grafikkortet för att se om det gör någon skillnad?

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Ja precis.

Nej jag är inte så insatt i just det ämnet tips på någon bra guide?