Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Maj 2011

Gtx 460 SLI [HJÄLP!]

Hejsan, kör två stycken GTX 460 aldrig haft några problem, laddade nyss ner CPU-Z och kollade på Graphics-delen
den ser ut såhär...

Har problem med microtsuttering och så kan det bero på att de är olika klockade, och enligt CPU-Z har de olika minne

Tacksam för all hjälp och förklaring.

Dagonhite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

har de olika minnen i verkligheten också eller ståre fel på cpuz??

Intel Core i5 3570k || Amd hd7950 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Har du märkt några problem i spel nu eller?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Nått e konstigt. Vad jag vet så finns det inga 460 med 512MB Vram. Enbart 768 och 1024mb, och dessa två varianter är inte kompatibla med varandra i SLI.

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||Gigabyte GTX 970||850EVO 500GB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av foxzox7:

har de olika minnen i verkligheten också eller ståre fel på cpuz??

Det är väldigt skumt alltihop, de ska ha samma minne, så jag tror att CPU-Z fuckar, är tyvärr inte hemma nu men kan länka 3dmark vantage resultat när jag kommer hem. Tycker allt är väldigt skumt.

Skrivet av Jalle64:

Har du märkt några problem i spel nu eller?

Har ej märkt något speciellt i spel nu, men det kanske varit så från början isåfall

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Kan du ta ett screenshot även på första sidan av GPU-Z (där det står vilken krets etc det är) och ladda upp?

Men ja, diffar de på så mycket som 15% i klockning kan du definitivt få rejäl microstuttering. Klocka upp det ena eller ner det andra.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Zcenicx:

Kan du ta ett screenshot även på första sidan av GPU-Z (där det står vilken krets etc det är) och ladda upp?

Men ja, diffar de på så mycket som 15% i klockning kan du definitivt få rejäl microstuttering. Klocka upp det ena eller ner det andra.

Har ej ändrat klockningen själv. bägge är ASUS den ena är DirectCU och den andra TOP. Bör jag använda MSI Afterburner, EVGA precision, ASUS smartdoctor eller vad rekommenderar du?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Jag hade använt Afterburner, det fungerar bäst enligt min egen erfarenhet.

Det var förresten GPU-Z's förstasida (för båda grafikkorten) jag tänkte på.

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Zcenicx:

Jag hade använt Afterburner, det fungerar bäst enligt min egen erfarenhet.

Det var förresten GPU-Z's förstasida (för båda grafikkorten) jag tänkte på.

Ska fixa afterburner isåfall

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Du har klockat båda till 775/2000?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Zcenicx:

Du har klockat båda till 775/2000?

Du menar 775/1000?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

775/2000 i Afterburner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åhus
Registrerad
Maj 2011

Stämde bra, klockat till 810 stabilt nu med samma volt som tidigare

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

ok. har du blivit av med stuttret nu då eller är det fortfarande lika illa?