Jag har en fråga kan man köra sli med ett 690 och ett 680?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

Jag har en fråga kan man köra sli med ett 690 och ett 680?

Hej jag vart lite nyfiken satt här vid datorn och funderade om man kan ha en 690 och en 680 i sli tänkte det borde bli som 3 way sli med 680 eller funkar inte det alls att blanda dom ett med dubbla gpu och en single gpu?

Gått över till Linux på fulltid.
Det jag saknar på linux är photoshop och lightroom. Men det löser jag med darktable och gimp. Sen får man inte vara lika kräsen över spelen som släpps till linux om man vill spela. Om man säker sin standard så går det bra att köra linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Sandia:

Hej jag vart lite nyfiken satt här vid datorn och funderade om man kan ha en 690 och en 680 i sli tänkte det borde bli som 3 way sli med 680 eller funkar inte det alls att blanda dom ett med dubbla gpu och en single gpu?

nej, bara amd som har stöd för det, var rätt populärt och köra 6990 + 6970 för att elimininera microstruttering i high-end riggar förra generationen

dock så funkar det inte med 690 + 680

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Öckerö
Registrerad
Okt 2011

Jag vet inte ifall det funkar men. ifall du ska köpa nya grafikkort så föredrar jag 7970 crossfire xD hittar du inte det du söker efter på google?

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2011

Tror inte att Nvidias drivrutiner stödjer det. Du KANSKE kan hitta något fjärde?-parts program som någon har lagt upp på nätet så att det går. Men så vitt jag vet så är 680 samma gpu som 690 bara att 690 har dubbla gpu:er.

[CENTER]Hell awaits you

[/CENTER]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av MatrixAxel:

Jag vet inte ifall det funkar men. ifall du ska köpa nya grafikkort så föredrar jag 7970 crossfire xD hittar du inte det du söker efter på google?

Varför föredrar du AMD? Nvidia lider ju mindre/knappt alls av microstuttering.

Chassi: Fractal Design Arc, PSU: Corsair TX V2 650W
MOBO: ASUS P8Z68-V LX, CPU: Intel® Core i5-2500K, GPU: Gainward GeForce GTX 680 2GB Phantom
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB, SSD Samsung 830 256Gb 2,5"
Ljudkort Asus xonar essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av hede:

Varför föredrar du AMD? Nvidia lider ju mindre/knappt alls av microstuttering.

mata inte amd fanboys.. han svarade inte på frågan och ville bara få över ännu en person på den röda sidan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Mar 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Uvania:

mata inte amd fanboys.. han svarade inte på frågan och ville bara få över ännu en person på den röda sidan

Bara en fråga

Chassi: Fractal Design Arc, PSU: Corsair TX V2 650W
MOBO: ASUS P8Z68-V LX, CPU: Intel® Core i5-2500K, GPU: Gainward GeForce GTX 680 2GB Phantom
RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB, SSD Samsung 830 256Gb 2,5"
Ljudkort Asus xonar essence STX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2011

Tack för alla svar som sagt jag var bara nyfiken jag visste att man inte kunde köra olika grafikkort i sli men jag tänkte efter det är samma gpu.

Gått över till Linux på fulltid.
Det jag saknar på linux är photoshop och lightroom. Men det löser jag med darktable och gimp. Sen får man inte vara lika kräsen över spelen som släpps till linux om man vill spela. Om man säker sin standard så går det bra att köra linux