Jag har en fråga kan man köra sli med ett 690 och ett 680?

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga kan man köra sli med ett 690 och ett 680?

Hej jag vart lite nyfiken satt här vid datorn och funderade om man kan ha en 690 och en 680 i sli tänkte det borde bli som 3 way sli med 680 eller funkar inte det alls att blanda dom ett med dubbla gpu och en single gpu?

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandia:

Hej jag vart lite nyfiken satt här vid datorn och funderade om man kan ha en 690 och en 680 i sli tänkte det borde bli som 3 way sli med 680 eller funkar inte det alls att blanda dom ett med dubbla gpu och en single gpu?

nej, bara amd som har stöd för det, var rätt populärt och köra 6990 + 6970 för att elimininera microstruttering i high-end riggar förra generationen

dock så funkar det inte med 690 + 680

Permalänk

Jag vet inte ifall det funkar men. ifall du ska köpa nya grafikkort så föredrar jag 7970 crossfire xD hittar du inte det du söker efter på google?

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk

Tror inte att Nvidias drivrutiner stödjer det. Du KANSKE kan hitta något fjärde?-parts program som någon har lagt upp på nätet så att det går. Men så vitt jag vet så är 680 samma gpu som 690 bara att 690 har dubbla gpu:er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatrixAxel:

Jag vet inte ifall det funkar men. ifall du ska köpa nya grafikkort så föredrar jag 7970 crossfire xD hittar du inte det du söker efter på google?

Varför föredrar du AMD? Nvidia lider ju mindre/knappt alls av microstuttering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Varför föredrar du AMD? Nvidia lider ju mindre/knappt alls av microstuttering.

mata inte amd fanboys.. han svarade inte på frågan och ville bara få över ännu en person på den röda sidan

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

mata inte amd fanboys.. han svarade inte på frågan och ville bara få över ännu en person på den röda sidan

Bara en fråga

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar som sagt jag var bara nyfiken jag visste att man inte kunde köra olika grafikkort i sli men jag tänkte efter det är samma gpu.

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora