Intel Core i7 870 för varm med stock kylare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Dec 2006

Intel Core i7 870 för varm med stock kylare?

Köpte en Intel Core i7-870 för ett tag sedan och upptäckte att om jag renderade en video i Sony Vegas så blev den så varm att "värmelarmet" gick, det var förstås enkelt att höja den med 10 grader i BIOS för att undvika det. Jag har testat att byta kylpasta och de hjälpte lite, endast 3-5 grader skillnad. Är det verkligen så att Intel skickar med kylare som knappt klarar att kyla den? Jag tror inte kylaren sitter fel för jag tog bort och satte dit den igår efter att jag rengjorde fläktar och dammfilter, såg till att den satt bra. Det finns både fläkt där bak och ovanför CPUn. Är något fel?

Dold text
Dold text

Av någon anledning hoppade frekvens vilket gjorde att det står att den körs i 3.6Ghz vilket den inte brukar göra

Dold text

Intel Core i5 3570K 4,2Ghz | 24GB DDR3 1600Mhz RAM | ASUS Geforce GTX 780 3GB | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair TX750 V2 | Thermaltake Level 10 GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012

jadu... stockkylare är ALDRIG bra:D:D

skaffa en eftermarknadskylare kostar inte mer än 2-3-4 hundra för en okej kylare:D

Intel Core i5 3570k || Amd hd6970 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011

Som ovanstående säger, de brukar inte kyla så bra, skaffa en bättre kylare, då kan man överklocka lite också

fox, du lyckades med 4 smileys i 2 meningar, grattis

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av iSw3de:

Som ovanstående säger, de brukar inte kyla så bra, skaffa en bättre kylare, då kan man överklocka lite också

Jag söker också uppmuntran xd ^^

Skulle man kunna få det ? ^^ :>

Chassi:Fractal define r3 Moderkort:ASUS P9P67-LE PSU:Corsair hx750w CPU:Intel 2500 GPU:ASUS 6950 dcu2 Ram: Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2012

När CPU:n belastas mycket så klockas den upp ett snäpp, ofta bara några 100MHz.

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av iSw3de:

haha tack ;D

Intel Core i5 3570k || Amd hd6970 (Umf!) || corsair hx650 || Be Quiet dark rock pro 2 (UMF!) || Nexus 4 (mindre umf!) || Då och då ett gott humör :)
Länge leve 9600gt! (Umfens umf!)