Sony lanserar krympt Playstation 3

Permalänk
Medlem

PS3 slimmed slim?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Citat:

När en ny generation spelkonsoler når marknaden är prislapparna ofta uppskruvade, och hårdvara i nivå med eller till och med bättre än påkostade speldatorer

Bättre än påkostade speldatorer? Och hur sant är det? xD

För övrigt så stör jag mig på att dom mjölkar varenda liten dollar som går att få ur konsollerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Krympt!? Bah... kom igen när PS3 är lika stor/liten som en Walkman CD
PS2 borde annars vara förebilden.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Många fat-PS3'or lider av högljudda fläktar och antagligen en del andra problem när de är så här gamla, då kan man enkelt "uppgradera" till denna.

Alla behöver inte 4 usb-portar (jag använder max 1) och så många andra fördelar finns väl inte.

För min del spelar hårdvarustödet för PS2 en stor roll.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv

Härligt, hoppas att deras framtida uppföljare blir lika bra som originalet eller "Slim"en!?

Permalänk
Medlem

Oh najs en ännu mindre Ps3 Slim och med 500Gb hd, skulle behöva ha en i reserv då min feta 40 giggare börjar lägga av snart tror jag. Fläkten får tokspel då den säkert dammat igen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av bazookan:

Var inte PS3 ganska kraftfull när den lanserades 2006? Man fick ju lägga ut en större summa pengar för att få en dator som var bättre

Bättre grafikkort hade funnits länge till PC, sedan 2005 vilket är länge i den här branschen, och PS3 kom innan jul 2006 och fanns knappt att köpa innan 2007. Utvecklarna sa också att de hellre hade sett en A64 i dem då det hade varit kraftfullare i praktiken.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SideWinder86:

Dom blir bättre och bättre platsform som brevpressare

2600:- för 6 nästan 7 år gammal hårdvara är dyrt...sen spel som kostar 599:- som liknar speltitlar från 2007...njää, nej tack

2600:- får man en begagnad I7 dator med GTX460 för

Du får tänka att du samtidigt får ett bra mediasystem inklusive blu-ray samtidigt. En blu-ray spelare går väl på en tusenlapp i alla fall, och då får man en enhet till som står på TV-bänken. PS3'an kommer antagligen också vara mindre än dator i samma prisklass.
Sen sjunker priserna relativt snabbt på spelen, och det är inga problem att köpa begagnade spel.

Skrivet av Wh1spY:

För min del spelar hårdvarustödet för PS2 en stor roll.

Jo, fast det var det inte alla FAT-PS3'or som hade... Men visst, det är en fördel för vissa.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sony har alltid haft roliga kommentarer om sin hårdvara.
Tex var det inte Ps2 som skulle kunna styra nuclear missiler osv

och cell processorn herregud vilka fantasier det var, revolutionerade, men spelen visade sig inte vara nå speciellt endå.

kommer ICKET köpa detta, tycker inte om playstation 3 den har vanärat sonys goda rykte från PS2 tiden.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ful som stryk och på tok för dyr. Man kan lika gärna köpa en vanlig Slim och sen trycka in en större hårddisk.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

PS3 slimmed slim?

Yo dawg I herd you like games so we put a Slim in your Slim so you can play while you play

Haha passade din Avatar

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Aleshi:

Bättre grafikkort hade funnits länge till PC, sedan 2005 vilket är länge i den här branschen, och PS3 kom innan jul 2006 och fanns knappt att köpa innan 2007. Utvecklarna sa också att de hellre hade sett en A64 i dem då det hade varit kraftfullare i praktiken.

Aj fan, då var den inte så High-End som trodde My bad, förlåt

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk

Det här börjar bli så jävla tröttsamt, och snart nära på oförskämt beteende. Jättarna (Sony & MS) behandlar oss som vi är sheeple, undermänniskor som köper allt de släpper. De mjölkar sönder skiten för att sälja fler enheter.

SLÄPP EN NY KONSOL NU ERA SNÅLA, JÄVLA AVSKUM. De verkar inte fatta att detta jävla mjölkande skadar spelindustrin. Det här är ju helt sjukt, och jag blir nära spyfärdig. Så otroligt vidrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Vulture:

Det här börjar bli så jävla tröttsamt, och snart nära på oförskämt beteende. Jättarna (Sony & MS) behandlar oss som vi är sheeple, undermänniskor som köper allt de släpper. De mjölkar sönder skiten för att sälja fler enheter.

SLÄPP EN NY KONSOL NU ERA SNÅLA, JÄVLA AVSKUM. De verkar inte fatta att detta jävla mjölkande skadar spelindustrin. Det här är ju helt skit, och jag blir nära spyfärdig. Så otroligt vidrigt.

Det är ingen mjölkning som redans sagts flera gånger. De släpper inte den för att folk ska slänga ut sina gamla och köpa denna istället. De släpper den inte heller istället för en PS4. Det är bara en uppdatering så att de som köper PS3 som ett budgetalternativ de närmaste åren ska kunna göra det. Den är billigare att tillverka och kommer på sikt att möjliggöra lägre priser.

Permalänk
Skrivet av The Vulture:

Det här börjar bli så jävla tröttsamt, och snart nära på oförskämt beteende. Jättarna (Sony & MS) behandlar oss som vi är sheeple, undermänniskor som köper allt de släpper. De mjölkar sönder skiten för att sälja fler enheter.

SLÄPP EN NY KONSOL NU ERA SNÅLA, JÄVLA AVSKUM. De verkar inte fatta att detta jävla mjölkande skadar spelindustrin. Det här är ju helt sjukt, och jag blir nära spyfärdig. Så otroligt vidrigt.

Gå på utvecklarna i stället. Multiplattform är deras beslut, trots att Nintendo och Sony inte lägger sig för deras fötter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det är ingen mjölkning som redans sagts flera gånger. De släpper inte den för att folk ska slänga ut sina gamla och köpa denna istället. De släpper den inte heller istället för en PS4. Det är bara en uppdatering så att de som köper PS3 som ett budgetalternativ de närmaste åren ska kunna göra det. Den är billigare att tillverka och kommer på sikt att möjliggöra lägre priser.

Några inlägg tidigare skriver du att ett år är en lång tid i denna branchen... med mig så långt? Bra.

Och nu tycker du inte att dom mjölkar en 6år gammal konsol bara för att dom har bytt utseende på den.. du skämtar.

Dom skulle lika gärna kunnat släppa en PS4.a för tre år sedan som var bakåtkompatibel men det gör dom inte för då blir inte intäkterna lika stora som om dom skulle göra PS3:an lite mindre och med ett nytt utseende och dessutom billigare att tillverka för nästan samma pris.

Att säga att Sony och M$ inte mjölkar deras konsoler är nästan som att säga att Arla inte har något med mjölk att göra.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Ehhh, va? Nämn en konsoll som vid släpp har haft "kraftigare" hårdvara än påkostade speldatorer... Nu tror jag nån tagit på sig nattmössan & dragit ut på närmsta tunna is....

PS3an hade 8 "kärnor" vid release 2005, nämn en speldator som hade den möjligheten?

Sen kvittar det väl, just för att man har halvbra hårdvara så kan man fortfarande få grymt snygga spel, just för att det är så otroligt mycket lättare att optimera spelen efter hårdvaran, just för att det bara finns en konfiguration (Ett annat exempel är ju iOS på Mac'arna)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SoilBleed:

Gå på utvecklarna i stället. Multiplattform är deras beslut, trots att Nintendo och Sony inte lägger sig för deras fötter.

Vad har utvecklarna med detta att göra? Verkligen ingenting. Konsolmarknaden är stor och innebär intäkter för utvecklarna. Klart man måste ha ett så stort utbud som möjligt. Men när konsoler med 6-7 år på nacken fortfarande används, då blir spelen lidande. Jag minns inte ens senast jag såg på ett spel och fick en Wow-känsla, BF3 möjligen, men det visades ju upp på PC från första början. DICE fattar att konsolerna är hopplöst efter. Spelindustrin har stannat av, och så länge man inte är en stor studio finns det inte tid eller resurser att göra PC-versionen särskilt mycket bättre än konsol-diton, och då drabbas även folk som spenderat pengar på bra hårdvara.

Nä, nya konsoler NU, tack. Det här är snart ohållbart. Fyfan.

Föga förvånande att folk här i tråden bemöter detta positivt. Vissa verkar verkligen inte fatta vad mycket mer spelutvecklarna kan göra med ny, starkare hårdvara, och då talar jag verkligen inte bara om grafik.

Permalänk

Var sugen på en....sen såg jag priset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Ful som stryk och på tok för dyr. Man kan lika gärna köpa en vanlig Slim och sen trycka in en större hårddisk.

Ja, den nya designen ser inte allt för tilltalande ut, hade önskat att enheten var i mattsvart plast, istället för den nu räfflade blanka looken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

PS3an hade 8 "kärnor" vid release 2005, nämn en speldator som hade den möjligheten?

Sen kvittar det väl, just för att man har halvbra hårdvara så kan man fortfarande få grymt snygga spel, just för att det är så otroligt mycket lättare att optimera spelen efter hårdvaran, just för att det bara finns en konfiguration (Ett annat exempel är ju iOS på Mac'arna)

Lysande exempel... dessa "8 kärnor" har lägre total prestanda än dåtida cpu'er för stationära pc's. Hur man än vrider på kakan är konsoller skit när det kommer till hårdvara, det är deras funktion mer eller mindre som du redan nämner, genom att ha enbart en hårdvara att optimera för kan det optimeras väldigt mycket bättre och på så vis kan man snåla in på hårdvaran, sedan blir det väl inte bättre att konsoller har väldigt mycket lägre upplösning på allt, texturer, skuggor etc etc. glöm inte heller att även om dagens konsoller kan skicka ut en 1080p signal så betyder det inte att renderingen sker i den upplösningen, allt som oftast sker rendering i 720p idag.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Curemylife:

Några inlägg tidigare skriver du att ett år är en lång tid i denna branchen... med mig så långt? Bra.

Och nu tycker du inte att dom mjölkar en 6år gammal konsol bara för att dom har bytt utseende på den.. du skämtar.

Dom skulle lika gärna kunnat släppa en PS4.a för tre år sedan som var bakåtkompatibel men det gör dom inte för då blir inte intäkterna lika stora som om dom skulle göra PS3:an lite mindre och med ett nytt utseende och dessutom billigare att tillverka för nästan samma pris.

Att säga att Sony och M$ inte mjölkar deras konsoler är nästan som att säga att Arla inte har något med mjölk att göra.

Sony är ett företag. Ett företag måste tjäna pengar. Självklart kommer de inte släppa en ny konsol innan beslutet att släppa en ny konsol blir lönsamt. Det har ingenting med mjölkning att göra.

Även om PS4 släpps om ett halvår, så kommer PS3 fortsätta att säljas i flera år framöver. Att då skapa en ny version som är billigare att producera är bara positivt då priserna kommer gå ner.

De bedriver ingen välgörenhet, de har ingen skyldighet att släppa helt nya konsoler stup i ett. De följer marknaden precis som alla andra, och släpper nya produkter därefter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Måste bara flika in med ett enkelt - snygg. Gillar designen.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Några inlägg tidigare skriver du att ett år är en lång tid i denna branchen... med mig så långt? Bra.

Och nu tycker du inte att dom mjölkar en 6år gammal konsol bara för att dom har bytt utseende på den.. du skämtar.

Dom skulle lika gärna kunnat släppa en PS4.a för tre år sedan som var bakåtkompatibel men det gör dom inte för då blir inte intäkterna lika stora som om dom skulle göra PS3:an lite mindre och med ett nytt utseende och dessutom billigare att tillverka för nästan samma pris.

Att säga att Sony och M$ inte mjölkar deras konsoler är nästan som att säga att Arla inte har något med mjölk att göra.

Tyckte jag skrev tydligt att den inte är till för att sälja till de som redan har. Utan till de som köper nytt. Självklart finns väl någon fantast som köper allt med sony-logga. Men det hör inte hit. Om de kan tillverka samma produkt mycket billigare så gör de det, därför släpper de en moderniserad version som bara kostar en tiondel att producera jämfört med originalet som kostade närmare 10000:- att tillverka. Får inte Intel sälja sina Ivy Bridge Pentium dual cores? Är det att mjölka? En Core 2 från 2007 kan ju göra samma jobb, att den var mycket dyrare spelar förstås ingen roll? Ska nVidia sälja 8800 Ultra som kostar svinmycket att tillverka till budgetmarknaden istället för GT 630 som är tokbillig?

Det är en uppdaterad produkt för att sänka produktionskostnaden så att de kan sänka priset framöver när nästa generation kommer, inget konstigt. Precis som att PS2 var dyr att tillverka när den släpptes, men att PS2 slim bara kostar några hundra att tillverka idag så att de kan sälja den på andra marknader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

PS3an hade 8 "kärnor" vid release 2005, nämn en speldator som hade den möjligheten?

Sen kvittar det väl, just för att man har halvbra hårdvara så kan man fortfarande få grymt snygga spel, just för att det är så otroligt mycket lättare att optimera spelen efter hårdvaran, just för att det bara finns en konfiguration (Ett annat exempel är ju iOS på Mac'arna)

1 kärna plus lite extra in order floating point enheter. I så fall har en vanlig dator med ett 7970 över 2000-processorkärnor enligt den definitionen.
Och spelen är inte snygga, de är "snygga" för att de är begränsade spelmässigt, de låser kameravinklar, kör låga upplösningar och har små miljöer. Då behöver de inte visa så mycket polygoner eller texturer åt gången. Deras optimering är helt enkelt begränsningar som aldrig hade accepterats på PC, men genom att man har en begränsad handkontroll till konsol tänker man inte på det på samma sätt. Koppla till datorskärm, och lås upp spelet så att det blir friare med kameravinklar och miljöer så ser du hur hemskt det är. En sak till OS X är långsammare än Windows 7 och Windows 8 vid samma hårdvara.

http://www.whymacsucks.com/mac-osx-10-6-vs-windows-7-vs-ubunt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Mjölka är att sälja i princip samma produkt till samma kunder... De som redan har en slim kommer antagligen inte köpa denna och de som har en fet-PS3 kan uppgradera till denna. I inget av fallen är det att mjölka.

Och ja, att bli uppvisad på SweC är gratisreklam.

Sen påverkar inte detta utvecklingen utav PS4, då de självklart har tillräckligt med folk för både och.

Ur mitt perspektiv så "mjölkas"(lite fel ordval egentligen) det när man lanserar i stor sätt samma konsol fast i lite mindre format. Dvs mjöla så mycket det går ur samma produkt, ordet mjöla kan användas till mycket. Ta tex filmen Avatar, där har det släppts runt 4-5 nya utgåvor av filmen, nytt extra material i varje ny utgåva osv. Hårdvaran i ps3 suger i dagsläget.

Det lät på han som att swec enbart lägger ut gratisreklam här eller nåt. Ja uppenbarligen så får dom reklam.

Skrivet av Justbecause:

...som så många andra och säkerligen du med någon gång, kommer det t.ex en artikel där det står Apple eller iPhone i rubriken så förvandlas forumet till en samlingsplats för efterblivna kommentarer av haters...

...och nej, det är inte att mjölka, men de har heller ingen ny produkt än och nya kunder föds varje dag och företag är ute efter att tjäna pengar, inte bedriva välgörenhet eller lansera nya produkter varje vecka, det tjänar man inte mycket på och så länge något säljer så är det bara att se till att de finns för försäljning, att de gör ny design på den är inte ett minus då PS3 Slim var grymt ful

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar det för roll hur konsolen ser ut? Det är väl ändå hårdvaran/prestanda och hur användarvänlig produkten är man är ute efter.

Skrivet av sunnis:

Mjölka? Befintliga PS3 ägare är ju inte tvingade att köpa denna. Man behöver om man inte vill, de tidigare konsolerna fungerar minst lika bra fortfarande.

Räcker med Slim? Kan ju vara så att Sony vill lägga tillverkning på en modernare och billigare tillverkningsprocess.

Vart sa jag att man är tvingad att köpa denna? No shit att de funkar lika bra, precis som ps2 tjock vs slim. Jo det är väl det ända positiva, billigare tillverkningsprocess. Men utvecklingen står ju still ändå(hårvara/prestanda).

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk

Iphone 5 is that you?

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

äntligen! De blir bara plastigare o plastigare. Första konsollerna var lite exklusiva premium feel över.

Exakt kolla bara på den här oplastiga super premium konsolen!

Och den här!

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

..............Antar att det säljs lite ps3'or när Sony lanserar ps3 för tredje gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Blir galen om det inte släpps en ny generation snart!

Wii U släpps ju i November.

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mordarosten:

Ur mitt perspektiv så "mjölkas"(lite fel ordval egentligen) det när man lanserar i stor sätt samma konsol fast i lite mindre format. Dvs mjöla så mycket det går ur samma produkt, ordet mjöla kan användas till mycket. Ta tex filmen Avatar, där har det släppts runt 4-5 nya utgåvor av filmen, nytt extra material i varje ny utgåva osv. Hårdvaran i ps3 suger i dagsläget.

För mig är mjölkning att man släpper en ny produkt (ett tydligt exempel är CoD-serien) som inte tillför något nämnvärt som inte fanns i föregående produkt, och inte när man släpper en uppdaterad produkt, läs PS3.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.