KFA2 GeForce GTX 660 EX OC - crashar hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogen
Registrerad
Nov 2009

KFA2 GeForce GTX 660 EX OC - crashar hjälp!

Fick kortet igår!
När jag först tryckte in kortet fungerade det hur bra som helst.
Efter några timmar, så fick jag en black screen i gw2, och det tog en 5sec innan spelet kickade igång igen. Spelet var då "segt" det var som att det blev delay på musen, som om man fastnat i gele när man rörde på sig.
Fick starta om och sedan hände det igen, och så höll det på 4-5 gånger.
installerade nya drivers igår kväll, "stable drivers från nvidia" 306.23 tror jag, och då slocknade datorn helt plötsligt, ingen varning no nothing. den bara dog.
Sedan dess har datorn slocknat efter 5~minuter efter startup. Provade avinstallera drivers, och då fungerar det hur bra som helst (utan drivers) men när jag installerar drivers så börjar datorn krasha igen. (har provat byta till äldre drivers) samma resultat.
Någon som har någon ide vad som kan vara fel? :/

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2012

Startar datorn och kommer du in i Windows?

Skickades från m.sweclockers.com

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Jul 2002

Tänkte köpa detta grafikkort också men blev ett msi. Hoppas du får löst problemet. Kan vara att du måste klocka ner kortet lite när det är fabriksklockat. Sänk klockfrekvensen lite så kan det funka klockrent

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T