Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Grafikkortsköp...

Tjena,

Sitter med en 4 år gammal dator:
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz, moderkort med PCI express 2.0
Asus GeForce 8600GT 512MB GDDR3, PCI Express x16

Kör en del BF2 och impulsköpte BF3 igår. Insåg då att mitt grafikkort ligger under 'minimum'.

Tänkte lägga typ en tusenlapp men har ett par noob frågor.
1. Kommer BF3 funka hyffsat med min 'gamla' dator med typ ett Geforce GTX 650 eller Radeon 7770?
2. Behöver jag ta hänsyn till något annat än att grafikkortet ska vara PCIe x16 och passa i lådan? I.e. finns risk att det är inkompatibelt på något annat sätt?

Edit: Insåg att jag har ett 350W nätagg, är det ett problem...?

(Har spelat FPS sedan Doom, men har inte hängt med riktigt på sista tiden...

Thx
/Joakim

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Det kommer inte va kul att spela bf3 på ett 7770 eller 650.. lägg lite mer pengar, din dator behöver ändå uppgraderas om du vill kunna spela nya spel alls.. och ja, ditt agg är för klent.

Speldator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Jan 2012

Nytt nätagg. Frågan är bara om din processor kommer flaskhalsa. Efter att du köpt nätagg kan du köpa ett 650 eller 7770. 650 är nog ett bättre val här

Aerocool DS Cube|AMD Fx-8120|Hd 7950|Asus M5A78L-M/USB3|8 GB RAM|ADATA Premier Pro SP900 64GB|2,25 TB Lagring|Alpenföhn Brocken|Plexgear 600W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

aaargh.. BF3 kostade bara 100pix i går, nu kommer jag ihåg varför jag inte köpte det tidigare ;P

Tänkte bara göra ett snabbt grafikkorts köp och vara klar men jag hamnar nog i den vanliga lusläsningen av tekniska specar för att hitta 'bäst' produkt.. Det blir en ny PSU och ett inte för dyrt grafikkort, helst rätt tyst också.. kommer sikta på vad som behövs för typ BF3 medium nivå, tror att det är rätt matchning mot datorn i övrigt och min plånbok..