GTX260, antagligen trasigt.

Permalänk
Medlem

GTX260, antagligen trasigt.

Hejsan.

För några dagar sen så började min dator strula. Bilden blev svart efter några timmar spelande och sen dess har det fortsatt fast nu blir skärmen svart efter några minuter. Det första jag testade att göra var att gå in i felsäkert läge och installera de senaste drivrutinerna.
Det har tyvärr inte hjälpt och numera när jag försöker gå in i felsäkert läge så blir bilden svart.
Har även varit med om att moderkortet kört en "Beeeeeeep bip bip".
Finns det något som jag borde testa innan jag ger upp och köper ett nytt kort?

Är tyvärr så att tajmingen är lite tråkig dels eftersom garantin har gått ut och så kommer ju mist nu i veckan.
Jag har tänkt att köpa en ny dator nästa sommar så vill max lägga 1200ish med frakt.
Datorn jag sitter på har ett Corsair TX650 650W och MSI P45 NEO.
Några förslag på äldre kort som jag borde kolla på? Hittade ett N560GTX-SE för 1000kr skulle det kunna vara ett alternativ?

Tack på förhand.
//zees

Visa signatur

-_

Permalänk
Antielefant

http://www.sweclockers.com/annons/70613-gigabyte-windforce-69...
...eller annat lämpligt begagnat kort på Marknad.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

"Beeeeeeep bip bip" är en felkord som moderkortet skickar ut för att säga vad som är fel. Kolla i instruktionsboken till moderkortet vad det betyder först så det verkligen än grafikkortet det är fel på innan du köper ett nytt.

Permalänk
Medlem

Köp ett begangnat gtx 560 ti