Gigabyte GTX 670 OC Överklockning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

Gigabyte GTX 670 OC Överklockning?

Hallå alla.

Har ett nyinköpt Gigabyte GTX 670 OC och undrar nu hur mycket ni överklockar detta kort, det skall ju vara fabriksöverklockat så att säga men det finns väll ändå utrymme till överklockning gissar jag på.

Skall man använda MSI afterburner eller programmet som följer med ifrån Gigabyte? Hur mycket klockar ni själva kortet? vore kul att se lite inställningar ni andra kör med.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

MSI afterburner är ett bra program. och man får inte med något överklockings program ifrån gigabyte när jag fick mitt bara drivrutiner. men det kostar runt 3.5 k och just nu har jag på stock hastighet. kommer överklocka det i framtiden. och det är ett överklockningsvänligt kort.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V
Citera för svar Fraktfritt
Instagram
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av EvilWord:

MSI afterburner är ett bra program. och man får inte med något överklockings program ifrån gigabyte när jag fick mitt bara drivrutiner. men det kostar runt 3.5 k och just nu har jag på stock hastighet. kommer överklocka det i framtiden. och det är ett överklockningsvänligt kort.

"MSI afterburner är ett bra program. Man får inte med något överklockingsprogram från Gigabyte - när jag fick mitt, fick jag bara drivrutiner. Kortet kostar runt 3 500 kr. Just nu använder jag original hastighet. Jag kommer överklocka det i framtiden, då det är ett överklockningsvänligt kort."

NES.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Har inte testat gränserna på mitt men håller mig runt Swecs resultat.

http://www.sweclockers.com/recension/15417-gigabyte-geforce-g...

Intel i7 6700k - Corsair H115i - Asus Maximus Hero VIII - Corsair DDR4 3000MHz Vengeance LED - EVGA GTX 980 Ti SC+ - Corsair RM750x - Asus ROG Swift PG279Q - Samsung 840/850 Pro - Corsair Obsidian 750D - Asus Xonar Essence STX - Sennheiser HD650