Kan inte ha full HD upplösning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Kan inte ha full HD upplösning

Hej Sweclokers. Jag har nyligen omformaterat datorn och lagd in windows 7 64 bit och installerat drivrutiner till moderkort och grafikkort.
Jag har en Acer skärm som har full HD och ett Geforce GTX 560.
Just nu kan jag inte ha upplösningen 1920x1080 utan högsta är 1600x1200 och den kan jag inte ens köra i...
Innan jag formaterade datorn så har jag kört med full hd upplösning. Är det något jag har missat att göra, eler något som är galet?

tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Långshyttan
Registrerad
Nov 2010

hmm kika upp inställningar i nvidia drivrutinerna den eller windows har satt någon gräns så den inte går högre än så (använder du hdmi eller vga ?)
vga kan bli lite buggat ibland blir likadant med en kompis burk när han kör med vga kabel...

Intel I5 2500 max turbo inställt så 3.8 ghz på 4 cores o 4.1 på 1. corsair 8 gb @ 1333 mhz moderkort P8z77-V-LX, Asus R9 280 DCII TOP och nätagg ocz modulär psu 500W SSD: 60 gb intel 330 128 gb corsair force gs.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av mini-z1994:

hmm kika upp inställningar i nvidia drivrutinerna den eller windows har satt någon gräns så den inte går högre än så (använder du hdmi eller vga ?)
vga kan bli lite buggat ibland blir likadant med en kompis burk när han kör med vga kabel...

Jag kör med Vga sladd, har aldrig hänt mig tidigare