"Förstöra" grafikkort få nytt på garantin?

Permalänk

"Förstöra" grafikkort få nytt på garantin?

Hej!
Tänkte höra om någon har nå tips på hur man kan förstöra sitt grafikkort så man får pengarna tillbaka på garantin? Vill verkligen ha ett nytt grafikkort men min budget tillåter det inte Så om ni har nått tips så lägg gärna en kommentar. Kortet är ett Gtx 460 1gb om de nu spelar någon roll. Kan man annars få pengar från försäkringsbolaget? typ jag skulle damsuga mitt grafikkort och kom åt en kondensator eller ngt?

Permalänk
Medlem

Varmluftspistol mot GPU:n

Skämt åsido tycker jag att det är förjäkligt att ens tänka i de banor du gör, det förstör och försvårar bara för de som faktiskt får sina komponenter skadade på riktigt. Dessutom kommer du förmodligen ändå inte få ut en krona, utan vad som händer är att ditt kort skickas på reparation/byts ut till ett likadant.

Sedan så går nog självrisken på mera än vad grafikkortet är värt om du skulle köra det genom försäkrningsbolaget.

Spara ett par månader istället och köp dig ett nytt kort på ett hederligt sätt!

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk

Du är medveten om att detta är bedrägeri?

Permalänk

Kan du inte bara gå och råna en tant eller så? Antagligen mer riskfritt.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Din ip ligger ute på sweclockers domän eftersom du har skrivit i deras forum... Dröjer nog inte länge förrens snuten knackar på dörren ska du se

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk

Kanke borde skramla ihop pengar några månder istället Känns bättre

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fatalbert541:

Du är medveten om att detta är bedrägeri?

Själv så skulle jag inte bry mig då jag tycker att hela samhället är fucked up så får man en chans att tjäna några stålar på sådana här saker så varför inte.
Jag vet dock tyvärr inte hur du "tar sönder" grafikkortet på bästa sättet sen så undrar jag hur du kan ha garanti på kortet eftersom GTX 460 är ganska gammalt?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Din ip ligger ute på sweclockers domän eftersom du har skrivit i deras forum... Dröjer nog inte länge förrens snuten knackar på dörren ska du se

hehe, tror inte snuten bryr sig ^^ dock kanske företaget han vill få ut garanti ifrån kanske upptäcker det och skiter i o ge honom garanti...

Skrivet av XboxGamern:

Kanke borde skramla ihop pengar några månder istället Känns bättre

insåg du nu att du gjort fel och blev fick ont i magen eller? -.-

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Själv så skulle jag inte bry mig då jag tycker att hela samhället är fucked up så får man en chans att tjäna några stålar på sådana här saker så varför inte.
Jag vet dock tyvärr inte hur du "tar sönder" grafikkortet på bästa sättet sen så undrar jag hur du kan ha garanti på kortet eftersom GTX 460 är ganska gammalt?

Jag köpte det nytt i julas

Permalänk
Medlem

Så jävla idiotiskt att ens tänka så som du gör!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd låst

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion