Permalänk

Kalarar nätagget?

Tjena! JAg ska sälja mitt gtx 460 1gb till en polare som sitter på en dator han köpte färdig för några månader sen. Nu undrar jag om ni tror det går att sätta in mitt gtx 460 1gb i datorn? Det står på internet att datorn har 220w. vad tror ni går det? Och om jag går hem till honom och testar och det inte fungerar kan det skada grafikkortet?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag skulle inte stoppa in kortet i hans dator.

Permalänk
Skrivet av hede:

Jag skulle inte stoppa in kortet i hans dator.

vad skulle hända?

Permalänk

ingen som kan säga vad som händer om nätagget inte kalra av?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha stoppat in det kortet i den datorn.

Vad som kan hända? Nätagget kan brinna upp, i.o.m det kan det även ta med sig andra saker som t.ex moderkortet och grafikkortet.

Snålheten bedrar visheten sägs det

F.ö så undrar jag vad för slags "dator" man kan köpa idag som har ett 220w nätagg... Ett bygge av budgetsaker och låg prestanda är min första gissning.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

Den skulle inte klara av det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TruePulze:

ingen som kan säga vad som händer om nätagget inte kalra av?

Kolla igenom inlägget innan du postar, slarvfel i 2 av 3 inlägg och i titeln, ganska irriterande.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TruePulze:

Tjena! JAg ska sälja mitt gtx 460 1gb till en polare som sitter på en dator han köpte färdig för några månader sen. Nu undrar jag om ni tror det går att sätta in mitt gtx 460 1gb i datorn? Det står på internet att datorn har 220w. vad tror ni går det? Och om jag går hem till honom och testar och det inte fungerar kan det skada grafikkortet?

jag tvekar på att det är ett "220w" nätagg.. kolla igen! det står nog 220v va? och det är vilket elnät den klarar av och det svenska ligger på 220v medans USA har 110v

du får öppna upp burken ( chassit ) och kolla nätagget om du vill ha en exakt siffra

Permalänk
Medlem

220w Kommer inte klara av att driva det kortet. Ett exempel är min andra dator (AMD systemet i min sign) dör efter 5 minuter av spelande på ett billigt 300W nätagg, för att allt drar för mycket ström, dessutom blir nätagget så varmt att det knappt går att ha handen där back (Visserligen är nätagget över 10 år gammalt...)

Gör som Uvania sa och öppna burken för att få bättre koll över hur mycket nätagget ligger på.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser ut som att nätagget verkligen ligger på 220W. Jag och många andra skulle rekommendera att skaffa något med minst 400/450w. Så som det ser ut nu kommer din kompis högst troligt få en massa problem om det ska köras på de där klena nätagget.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av wersaq:

Ser ut som att nätagget verkligen ligger på 220W. Jag och många andra skulle rekommendera att skaffa något med minst 400/450w. Så som det ser ut nu kommer din kompis högst troligt få en massa problem om det ska köras på de där klena nätagget.

jupp