Permalänk
Medlem

Tysta fläktar fill Antec 620.

Hej,

Jag har bestämt mig för att köpa en Antec 620 men har bara hört dåligt om de medföljande fläktarna i ljudnivå. Undrar därför vilka fläktar man ska köpa (tänkte ha 2)? Vet att många rekommenderar Scythe Gentle Typhoon men undrar om dessa verkligen kommer att fylla mina krav på tystnad, har alltid haft en högljudd dator men detta har stört mig på sistone och jag vill nu "fasa ut" alla högljudda fläktar.

Jag vill ha en fläkt som har så bra dB per CFM som jag antar är hur mycket den blåser. Vill gärna ha ett par alternativ, blev även rekommenderad
Corsair
Cougar Vortex
men då påstogs det att jag behövde en fläktkontroller för att ljudet inte skulle bli för starkt.

Summering: Tipsa om en tyst fläkt som blåser mycket och som gärna inte kräver fläktkontroller!

Tack så grymt mycket på förhand!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Blev överraskad över hur lite Corsairs nya AF serie låter, kan rekommendera dessa

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Blev överraskad över hur lite Corsairs nya AF serie låter, kan rekommendera dessa

http://www.inet.se/produkt/5322113/corsair-air-series-af120-p... dessa :D?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Precis

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |