Memtest pågått i 19 timmar. Värt att lägga av?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Aug 2012

Memtest pågått i 19 timmar. Värt att lägga av?

Hej SweClockers!

Jag har tidigare skrivit lite trådar om mitt problem med bluescreens angående ntoskrnl.exe

Jag tror att problemet kan sitta i ram-minnena. Jag kör just nu ett memtest86+ men grejen är att det har pågått i 19 timmar och är fortfarande inte klart...
Den har hittat nästan 10000 errors och jag undrar ifall ni tycker jag borde felanmäla minnena och returnera dem eller ifall jag behöver byta plats eller vad man egentligen ska göra. Jag tycker att det har pågått lite väl länge nu. Minnena är splitternya dessutom.

Edit: Det var fyra stycken såna här; https://www.inet.se/produkt/5315229/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Stäng av och skicka tillbaka dom är mitt råd. Nytt ska fungera så är det bara!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av geson95:

Hej SweClockers!

Jag har tidigare skrivit lite trådar om mitt problem med bluescreens angående ntoskrnl.exe

Jag tror att problemet kan sitta i ram-minnena. Jag kör just nu ett memtest86+ men grejen är att det har pågått i 19 timmar och är fortfarande inte klart...
Den har hittat nästan 10000 errors och jag undrar ifall ni tycker jag borde felanmäla minnena och returnera dem eller ifall jag behöver byta plats eller vad man egentligen ska göra. Jag tycker att det har pågått lite väl länge nu. Minnena är splitternya dessutom.

Finns absolut ingen anledning att forsätta, ett fel är ett för mycket, abort!

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bostadskrisköping
Registrerad
Apr 2012

Bara att skicka tillbaka skiten, du har uppenbarligen fått trasiga minnen.

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av geson95:

Hej SweClockers!

memtest är en endless loop. Du ser hur många pass den har kört. 4gb ram tar runt en halv timme för ett pass. Om du får error så brukar jag kalla det klart och börja kolla om minnena fungerar ensamma i datorn. För fungerar de ensamma, ja då finns det risk att det är moderkortet istället.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Aug 2012

Tack för de snabba svaren! Verkligen uppskattat