AMD lanserar Appzone med över 500 000 virtualiserade Android-appar

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar Appzone med över 500 000 virtualiserade Android-appar

I samarbete med Bluestacks presenterar AMD en accelererad version av virtualiseringsmjukvaran App Player, som tar över en halv miljon Android-appar till PC/Windows.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande! Får dock säga att jag väldigt förvånad D: Inget jag såg komma!

Permalänk

Seriöst! Schysst idé

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att testa som AMD / Android användare

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Verkar som AMD vill härma intels AppUp lite.

http://www.appup.com/index

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

aja funkar la men väck mig när en program för att spela pc spel kommer till android så vi kan få djupa och facktiskt bra spel istället för 50 kopior och 4 orginal spel. självklart finns det undan tag men allderless för få.

Permalänk
Sötast

Sigh...

Jag vet! Men vi utvecklar något innovativt så att vi kan låsa ner det på en plattform...

2000-talets it marknad är helt åt helvete =/

Permalänk
Medlem

"To your AMD powered computer" betyder det att bara AMD datorer kan använda det?

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk

bra tänkt av amd måste man säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Keeper of Traditions

Yes, nu kan jag äntligen spela angry birds på min PC!

BF3, släng dig i väggen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sedan när är Sleeping Dogs, Adobe Photoshop CS6 och Cyberlink Powerdirector 11 Android-appar...?

Edit: Redigerat. Tänkte väl...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk

Testade BlueStack men fungerade sådär utan touch skärm, lite som inte-Metro

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk

Jag hörde "patent pending" och slutade lyssna.

Visa signatur

PC Kontoret: Ryzen 5700X, 32GB, 6800 XT
PC Spelrum: Ryzen 5800X, 32GB, 7900 XT

Permalänk

Appar har jag till min telefon och surfplatta. Till min dator använder jag riktiga program och riktiga spel.

Kul idé men ser inte riktigt något behov av det precis.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

oj det va lite oväntat haha

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Yes, nu kan jag äntligen spela angry birds på min PC!

BF3, släng dig i väggen.

Har kunnat spela angry birds på min dator i typ ett halv år, om man har google chrome så har dem ju appar där, bla angry birds...
(https://chrome.google.com/webstore/category/popular?utm_sourc...)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Hm, detta kommer göra ens dator ännu ostabilare om det nu är samma appar som till mobiler. Många appar är ju gjorda av helt random personer och vem vet vad dem trycker i sina appar.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Appar har jag till min telefon och surfplatta. Till min dator använder jag riktiga program och riktiga spel.

Kul idé men ser inte riktigt något behov av det precis.

Så sant, är så sjukt trött på att PCn skall transformeras till att sitta i dessa "apps"! Apps är vettigt på små handhållna enheter som mobiltelefoner men håll dem borta ifrån persondatorerna! Jag vill ha RIKTIGA applikationer på en riktig dator.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk

vilket sammanträffande,testa detta förra veckan.. går knappt spela något spel. Iaf inte krävande som dead trigger,shadowgun osv.......

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Appar har jag till min telefon och surfplatta. Till min dator använder jag riktiga program och riktiga spel.

Kul idé men ser inte riktigt något behov av det precis.

app är bara en förkorting för application vilket är samma sak som program.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

AMDs use AMD cpus to power AMD computers to power AMD here and AMD there and AMD laptops for AMD apps... Jag hörde något i den stilen

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Appar har jag till min telefon och surfplatta. Till min dator använder jag riktiga program och riktiga spel.

Kul idé men ser inte riktigt något behov av det precis.

Appar = aåplications = program Det är bara ett ord som mobilmarknaden (apple?) har kommit på för att det låter roligare än att ladda ner program till telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av kira9204:

Så sant, är så sjukt trött på att PCn skall transformeras till att sitta i dessa "apps"! Apps är vettigt på små handhållna enheter som mobiltelefoner men håll dem borta ifrån persondatorerna! Jag vill ha RIKTIGA applikationer på en riktig dator.

Dock är det riktigt nice med Windows 8 där man med ett tryck (Windows-knappen) kan se kalender, vädret, nya mail etc!

Permalänk
Medlem

gäsp, sjukt ointressant. Vad finns på android market som inte görs bättre naitive i Windows av "riktiga" program? förutom små indiespel som man ändå inte vill köra på PC:n. Kanske min mor skulle tycka de va kul att köra angry birds på tåget..

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Extremaz:

Har kunnat spela angry birds på min dator i typ ett halv år, om man har google chrome så har dem ju appar där, bla angry birds...
(https://chrome.google.com/webstore/category/popular?utm_sourc...)

Tror du fullkomligt missade hela poängen... ^^,

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

gäsp, sjukt ointressant. Vad finns på android market som inte görs bättre naitive i Windows av "riktiga" program? förutom små indiespel som man ändå inte vill köra på PC:n. Kanske min mor skulle tycka de va kul att köra angry birds på tåget..

Meddelandeprogram som kik och whatsapp, eller spel som wordfeud eller songpop till exempel. Alltid gött att slippa vrida på sig och ta upp telefonen ur fickan när man sitter vid datorn

Permalänk
Medlem

Har haft Bluestacks ett tag nu. Mina småbrorser spelar Angry Birds och andra spel på min gamla dator genom det, riktigt bra, både gratis och kul. Och till dom som menar på att detta program inte gör någon nytta, ni har fel, det finns program för Android som är bättre än program för dator (gratis alltså). Farsan har ju ett fotoredigerings program på Android som är sjukt bra för effekter mm som är helt gratis och det finns inget liknande vad jag vet till PC som är så lätt och bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

vilket sammanträffande,testa detta förra veckan.. går knappt spela något spel. Iaf inte krävande som dead trigger,shadowgun osv.......

Det är Beta så tror inte allt funkar 100%. Dock funkar det mesta för mig

Permalänk
Medlem

klarar mig på chrome sitt utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

"To your AMD powered computer" betyder det att bara AMD datorer kan använda det?

Nej, min Intel/Nvidia dator klarar det bättre än både mina AMD datorer