Permalänk

vatten kylare vilken

tja ska nu köpa en vatten kylare men, just nu har jag en amd kylare och den låter förjävligt så jag undrar om jag köper text h40 eller h50 h60 h100 och bytter ut fläktarna på någon av dom kommer då kylaren vara helt tyst ? om jag tar text noctua kommer den kylaren vara tyst då ? och hur tysta

och vilken av corairs vatten kylare hade fungerat tystast

Permalänk
Medlem
Skrivet av piwomocne:

tja ska nu köpa en vatten kylare men, just nu har jag en amd kylare och den låter förjävligt så jag undrar om jag köper text h40 eller h50 h60 h100 och bytter ut fläktarna på någon av dom kommer då kylaren vara helt tyst ? om jag tar text noctua kommer den kylaren vara tyst då ?

och vilken av corairs vatten kylare hade fungerat tystast

Skulle inte förslå sluten vattenkylning alls om du vill ha tyst. Har du hög profil minnen ? Om du inte har så borde du gå med luftkylning. Annars så skulle jag förslå H100, H80 eller Antec 620.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Med vattenkylning får du en pump som låter och fläktarna hamnar precist intill öppningar i chassit som ljud kan smita ut genom. Ska det vara tyst ska du köra med en rejäl luftkylare och du behöver inte byta ut några fläktar för att få ner ljudnivån om du väljer t.ex. Noctua NH-D14

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

men om jag då byter ut fläktarna till nocuta eller något för komplett har rea på alla corsair vattenkylning. kommer dom låta mycke om man byter ut fläktarna eller kommer det forfrande låta

Permalänk
Medlem
Skrivet av piwomocne:

men om jag då byter ut fläktarna till nocuta eller något för komplett har rea på alla corsair vattenkylning. kommer dom låta mycke om man byter ut fläktarna eller kommer det forfrande låta

De kör rea på NH-D14 också, inget snack om saken en sådan ska du ha. 429kr är ett kap http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=512803

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

De kör rea på NH-D14 också, inget snack om saken en sådan ska du ha. 429kr är ett kap http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=512803

Håller med till 100%, får du plats med den så köp! Grym prestanda och tyst som fan!

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.