Arctic Accelero Hybrid – vattenkylningspaket för grafikkort

Permalänk
Medlem

Har ett refernskort som i mitt kylningsfientliga chassi ligger på 90c vid ca 80-100% fläkthastighet när det är 100% load, blir definitivt ett köp av denna! Gör att jag kan OC'a och inte bry mig om ljud!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om det är möjligt att använda kylaren tillsammans med denna backplate http://www.inet.se/produkt/5409485/evga-backplate-till-gtx-68...

Permalänk
Skrivet av Asprarn:

skulle vilja ha tystare kort, men vattenkylning vettefan

Skrivet av Gender Bender:

Känns som att Twin Turbo II är ett bättre val. Den kyler bättre, låter mindre och kostar 1/3 av vad man får lägga ut för Hybrid.

Skrivet av Aleshi:

Inte alls värt den lilla extra fördelen över ASUS lösning för så högt pris i min mening. :/

Skrivet av fungahh:

Någon som vet hur dessa står sig mot Accellero Xtreme II? Kör CF 6970 just nu och har Accellero Xtreme på bägge, men känner faktiskt att de låter lite för mycket och att temperaturen stiger upp till 90 ibland, även 100 (!). Så det skulle varit himmelskt att installera vattenkylning om grafikkorten blir markant tystare och svalare.

Skrivet av anon127948:

0,9 dB är knappast bra mycket tystare. Tystare ja men tveksamt att det är värt så mycket extra pengar för så lite.

Skrivet av klemze:

Har ett refernskort som i mitt kylningsfientliga chassi ligger på 90c vid ca 80-100% fläkthastighet när det är 100% load, blir definitivt ett köp av denna! Gör att jag kan OC'a och inte bry mig om ljud!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jacobski
Jag har DCII, kontakterna sitter faktiskt inte på höjden. Grejen är att jag är så pass ljudpetig, att det enda som i princip låter lite, är grafikkortet. Skulle vilja tysta ner extremt. Vore gött att slippa höra grafikkortet varva upp också. Har Asus DCII

klistrar här 2 av mina gamla komment :Hej ,har en fråga, köpte här ifrån nyss en Gigabyte GTX 670 Windforce X3., den funkar bra ,men när ja klockar den med olika program , blir den så pass varm på minsta överklockning ,över 70c, och inte minst fläktar låter som jetplan, har kollat Arctic Accelero Hybrid ,är sugen på den, men vet inte om den passar, nån som har bytt ,eller vet ?, hittar inte info nånstans, hade innan Gigabyte GTX 560 ti ,och den var klockad 1gig och 4,5 gig minne, men gick aldrig över 65 c ,och de 2 fläktarna var tysta

Har nu köpt & installerat Arctic Accelero Hybrid ,och kan säga att jag ångrar inte en sekund,även den var dyr och småbökigt att installera, sänkte max load tempen från 80 till 55, och när jag har fläkten den på max ,låter det mindre än winforce x3 på ide, rekommenderar starkt, nu på ide, är den 35 c och fläkt 25%, på 1250 mhz core & 7,2 gig minne, har kört 1350 core ,men 1250 räcker för mig

hade samma problem med min gigabytes gtx 670, vill du ha tyst och efektivt kylning ,är Arctic Accelero Hybrid det enda alternativet i dagsläget