Cooler Master Hyper 212 EVO - passar med Vengeance-minnen på ett Z77X-UDH3 ATX mobo?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2011

Cooler Master Hyper 212 EVO - passar med Vengeance-minnen på ett Z77X-UDH3 ATX mobo?

Tja, alla trevliga på detta underbara forum!

Precis som titeln - någon som kan bekräfta att denna kylning passar till ett Gigabyte Z77X-UDH3 ATX moderkort med de höga kylflänsarna på Vengeance-minnena? Eller kommer den blockera första 2 minnesportarna?
Om inte - vad skulle ni rekommendera för kylning annars?

Håller nämligen på att uppgraderar burken då mitt moderkort lever sitt egna lilla liv och dessutom krånglar med SATA-portarna. Jag har en budget på runt 3-4000kr (eventuellt sträcka mig till runt 5000kr) jag kan lägga ut på kylning, moderkort, fläktar om det skulle behövas till kylningen och möjligtvis ett nytt chassi. Om ni har några övriga tankar och tips angående det så skulle jag uppskatta det väldigt mycket!

Tack på förhand!

Intel Core i5 2500k @ 4.1GHz | Gigabyte GA-Z77X-UD3H rev 1.0 (BIOS F18) | EVGA GTX 780 3GB Classified ACX | Corsair 2x4096MB CL8 1600Mhz Vengeance | Corsair TX 750W | Antec Three Hundred | 2x1TB Western Digital Caviar Black + 2xWestern Digital Caviar GP 500GB | Extern hdd Seagate 1TB | Windows 7 Ultimate x64