Hjälp med grymt grafikkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillerX:

Mjo du har rätt i att flesta spel är dåligt optimerade. men dom spel som drar nytta av fler kärnor så e de bra att ha fler kärnor/ trådar:)

Du har rätt i flesta saker och fel i vissa, du får själv luska ut vad som är lite fel:)

Tycker TS får bestämma själv av förslagena här, om han är beredd att betala 20k för datan så får han görat om han vill.
Men jag tycker datan var grym med delarna han hade och om han köper dom delar jag länkade (Minnena, ssdn). CPUn får han bestämma själv om han behöver 8 trådar eller om det räcker med 4 kärnig för hans användning.

Teaser! Inte säga vad som är fel...

Jag står dock fast vid mina åsiker (gammal nog att få kallas envis) men framförallt skulle jag köpt en större SSD av just anledningen att kunna installera alla spel på den.

Och angående kärnorna så är väl ett tvåtrådat spel "flertrådat" i dagens spelvärld. Några undantag finns och fler kommer men 4 lär räcka rätt länge, i alla fall om man har ett GTX 680 som kompis till CPUn.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Hedersmedlem

***Tråd låst.***

Vänligen läs forumets regler, speciellt § 3.3. Fem trådar om samma datorbygge är inte okej.

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB