Använt Bcdedit kommando, datorn segar nu...relaterat?

Permalänk
Medlem

Använt Bcdedit kommando, datorn segar nu...relaterat?

Hej alla på Sweclockers, jag är lite nojjig över en sak.

Jag köpte Battlefield 3 på releasedagen och spelet kraschade ofc var femte minut, vilket sker även idag, ett år efter release...Dice och EA är duktiga på att lösa kritiska problem har jag hört
Jag upptäckte en s.k "fix" för någon månad sen som går ut på att skriva in ett kommando i cmd och starta om datorn. Jag prövade och BF3 fungerar felfritt utan krascher eller lagg efter det!

Kommandot är följande: bcdedit/set increaseuserva 2500, efter det så startar man om datorn.

BF3 fungerar perfekt men det känns som Guild Wars 2 prestandan sjunker lite när kommandot är igång, så jag brukade alltid stänga av kommandot efter jag spelat klart BF3 och ska stänga ner datorn, då använder jag följande kommando: bcdedit /deletevalue increaseuserva.
Jag har gjort följande i flera veckor nu utan problem. Men under denna vecka så känns det som datorn börjar bli seg fast jag inte har särskilt mycket installerat på datorn. Jag fick t om en bluescreen idag när jag spelade BF3 vilket aldrig har hänt tidigare när jag använder kommandot.

Innan jag började använda kommandot så googlade jag runt för att försäkra mig om att datorn inte kunde skadas, alla sidor jag besökte garanterade att det ska vara säkert, att datorn bara kopplar mer RAM minne till spelet eller något liknande.

Jag vet inte så mycket om sånt här och brukar vanligtvis aldrig pyssla med kommandon/rutiner osv som jag inte kan något om, men eftersom snåljåpen inom mig ville få ut fler speltimmar på BF3 som jag ändå har betalat för. Kan någon förklara om kommandot jag använder kan innebära risk för datorn, och i så fall vilken/vilka risker? Jag hoppas inte hårdvara kan riskera permanent skada.

Tack på förhand